Miben fér el három gyerekülés?

2019.03.21. 06:10 Módosítva: 2019.03.21. 07:23

Négyévente győz a lelkiismeretünk, és megpróbáljuk megválaszolni a nagy családdal autózok talán legfontosabb kérdését. A 2011-es és a 2015-ös hasonló teszt után újabb autókhoz lett válaszunk a címben feltett kérdésre. A DasWeltauto telephelyén próbálgattuk az üléseket, döntő részben a német vagy németközeli újautó-kínálatban, de belefért a gyűjtésbe a Vitara is.

Az üléseket nem csatoltuk be a teszt alatt, csupán egymás mellé tettük őket, és megnéztük, rájuk lehet-e csukni egyáltalán az ajtót. És ha igen, mekkora mozgásteret hagynak az adott autóban. A becsatolás még okozhat meglepetéseket, de ha a család tartósan rendezkedik be a három gyereküléssel autókázásra, megnyugtató lehet a tudat, hogy ezt a műveletet elég akár csak pár havonta egyszer végigcsinálni.

A teszt eredménye nem jelent általános igazságot, erre a három gyerekülésre igaz, amikkel mi végigpróbáltuk az autókat. Négy kategóriába soroltuk őket az alapján, hogy ajánlanánk-e erre a célra. Könnyen belefért a három ülés (igen). Belefért, de csak egymásnak feszülve (inkább igen). Belefért, de csak szűken, túl sok óvatoskodással, sok igazítás után, egymásra csúszva (inkább nem). És amikben lehetetlen lett volna rácsukni az ajtókat az ülésekre (nem). Illetve megnéztük, hogy az adott típusban van-e, és ha igen, hány Isofix van hátul, illetve, kikapcsolható-e elöl a légzsák az utasoldalon. Mivel a mostani körben nagyrészt új autókról volt szó, ezekben elég általános a kép.

Ford Mondeo (2014-)

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A bal szélső tesztülésen volt egy kis műanyag kosár, amiért a Mondeo ajtóbelsője rendre befordította az ülést ajtócsukásra, de ettől még elfért egymás mellett a három. Más kialakítású gyereküléssel ez a középre fordulás se lett volna. Ugyan nem sík az ülőlap, és ez még lehet, hogy gondot okoz, ha súlyt kapnak az ülések, mert most még megtámasztották egymást, lényeg, hogy helyből jól áll.

Fiat Tipo (2015-)

Inkább nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A lapos, széles ülőlap jó pont, de már az első középre pakolt ülésnél látszik, hogy itt helyből van kevés. A kevés autó egyike volt a teszten, ami elsőre nem állta ki a csukáspróbát: kis igazítás, forgatás után azért sikerült rácsukni az ajtókat. Nem lehetetlen, de nem ezt venném három gyerekhez, ha nem muszáj.

Opel Insignia (2008-2017)

Inkább nem - három Isofix - légzsák kikapcsolható

A hírhedten rossz hátsó panorámás Insigniában hátul három Isofix van, de három gyerekülésnél hiába, ha az ülőlap széléig lógnak ki egymás mellé pakolva. Bár rá lehet csukni az ajtót elsőre, helyből kevés van, csukott ajtókkal csálék is lettek az ülések. Most az ajtókárpit lökött rajtuk egyet, de a két széle felé magasodó kemény ülőlapok élesben sem segítenének: így üresben még megtámasztják egymást, de egy gyerek súlyától a két szélső ülés várhatóan kicsit bedőlne a középső felé.

Porsche Cayenne (2017-)

Igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Ezzel a tagolt üléslappal szemre hasonló a helyzet, mint az Insigniában, viszont annál puhábbak az oldaltámaszok, hogy megdöntsék az üléseket (más kérdés, hogy kinek lenne szíve hosszú távon nyomorgatni ezt a bőrözést). De ami fontosabb: itt kiadta a hely.

Opel Corsa (2014-)

Nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Az egyetlen a tesztből, amiben fizikai képtelenség a művelet. Sem a mérete, sem a háromajtóssága nem ígér mást, de azért megpróbáltuk a két ülés mellé/közé betenni a harmadikat. Ellenben két Isofixe van, és bár nem egy kellemes tornagyakorlat, a ledöntött üléseken átemelve két gyerekülést egész gyorsan bele lehet pakolni.

Skoda Yeti

Inkább nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Hasonló a helyzet, mint a Tipóban. Itt sem sikerült elsőre az ajtócsukás, és itt is annyira az ülőlap széléig lóg a gyerekülés, amennyire csak lehet. A teszten használt ülések nagyon egymásra mászva férnek csak el csukott ajtónál. Puhább, kevésbé masszív oldaltartású gyerekülésekkel nem kizárt, hogy az élhetőség határán belül van, így éppen csak túl esett rajta.

Audi Q5 (2018)

Inkább nem - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Hiába van a tesztmezőny legszélesebbjei között, annyira sem egyértelmű a helyzet, mint a Vitarában volt. Sőt, inkább a nem felé hajlottunk, mert ugyan befért a három ülés, rá is lehetett csukni az ajtót, de nem ideális a helyzet: az ülőlap széleinek tövében ott az ülésdöntő kar műanyag háza, és a szokatlanul nagy fogantyú az ajtókon, amikkel fontos centik úsznak el.

Volkswagen Tiguan (2016-)

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A tökéletesen sík ülőlap nem zavarhat be, a belógó ajtóbelső más gyereküléseknél már inkább. Az egyik szélsőt itt is befordította, de ennyitől talán még becsatolható marad. Egy hajszálnyival tűnt belakhatóbbnak a Q5-nél.

Citroen Berlingo (2008-2018)

Igen - két Isofix - a légzsák kikapcsolható

Ha győztest kéne hirdetni a teszt végén, ő lenne az. Ide ment be a legkönnyebben a három ülés a félretolt ajtónak és a sok helynek hála, de nem csak könnyen, nagy helyen pakolható. Ráadásul még az ülőlap is egész sík. Jó dolog a városi terepjárózás, de praktikumban verhetetlen a dobozos kategória. Nagycsaláddal csak ezt élném, legfeljebb egy kisbuszt.

Suzuki Vitara (2015-)

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Azok után, hogy a picit szélesebb német SUV-kbe is neccesen mentek be, nem vártam, hogy a papíron azoknál kicsit keskenyebb Vitara így elnyeli a három ülést. Az ülőlapok szélig kimentek a gyerekülések, de pont annyira szerencsésen nem lóg be ott semmi a kárpitból, ahol igazán számít, hogy a rácsukás nem kócolta össze az üléseket. A becsatolás viszont nehéz művelet lehet vele, látva, mennyire messze került így a csatoktól a két szélső ülés.

Mitsubishi ASX

Inkább igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

Kábé annyi a hely benne, mint a Vitarában, és kábé annyira könnyen pakolható. A relatíve sík ülőlap is nagy segítség, nem tűnik vállalhatatlannak vele az élet három gyerekkel. 

Skoda Kodiaq 

Igen - két Isofix - légzsák kikapcsolható

A bepakolás sokkal könnyebb a Kodiaqba, mint távoli rokonába, a Tiguanba volt, leginkább mert nem takar be a C oszlop, mint annál. A szélein alig mélyített üléssor sok jót sejtetett, a nagy, benyúló kapaszkodó már kevésbé. Végül simán rá lehetett csukni az ajtókat a három ülésre, még csak össze sem ütődtek tőle. 

Toyota Prius (2003-2009)

Inkább nem - két Isofix - a légzsák nem kikapcsolható

Nem vártuk, hogy a nagycsaládosok autóját találjuk benne - saját autó, kéznél volt, azért fért a tesztbe. 172 centi széles a kettes Prius legszélesebb pontja, még a Tipónál is hét centivel szűkebb, a hátsó üléssor viszont benyelte a három ülést. Második ajtócsukásra. Nagyon szorosan ugyan, de elfér egymás mellett a három, még csak csáléra sem ütötte őket az ajtócsukás, de a harmadik gyerekülést becsatolni egy ilyen szoros elrendezésben az életben nem lenne türelmem.

Ha nem volt a próbált autók között a saját kiszemelted, még ne add fel: ebben vagy ebben a korábbi hasonló tesztünkben sok másik autót találsz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.