Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.08.18. 14:19

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Az Egyesült Államokban nagy mesterei annak, hogy a legtöbb dolgot úgy oldják meg, hogy a nagyobb, erősebb és hangosabb a jobb. Például náluk a nyerges vontatókat is úgy tuningolják, hogy azok végül legyorsuljanak egy Corvette-et vagy Vipert. De nem csak béna sportautókkal versenyeznek ezekkel a sokszor 2000 lóerős szörnyekkel, hanem egymással is.

    Forrás: Whip60
    Forrás: Whip60

    A versenyszám nem bonyolult, ugyanakkor igazán impresszív: sima gyorsulási verseny, de a nyergesek hatalmas súlyokkal megrakott pótkocsikkal gyorsulnak, sok esetben emelkedőn. Ha valahova, akkor ide biztosan kell a lóerő, de főleg a nyomaték, amit egy Whip60 felhasználónevű arc nem vett félvállról. A kamionjában a Caterpillar dízel 1500 lóerős és bár nem tudjuk, hogy milyen nyomatékot tud – vélhetően legalább 5000 Nm-t –, ebből a videóból kiderül, hogy ránézésre az összeset, ami a világon létezik.

    Forrás: Mark Freeman
    Forrás: Mark Freeman

    Ugyanis az történik, hogy állórajtból az öreg kamion olyan nyomatékkal kínozza meg a hajtást, ami erősebb még a fémnél is. Igen, miután a mögé kötött póttal megindul, a nyomaték úgy tekeri el az alvázat, mintha az nem acélból, hanem olvadt csokiból lenne. A mutatvány közben a bal első kerék nagyjából egy méter magasra a levegőbe emelkedik és míg a nyerges hátulja vízszintesen marad, az orra majdnem 45 fokos szögben áll a kegyetlen terheléstől. Nem lenne igazán hiteles, ha a kamion ilyenkor nem küldene ki magából végtelen mennyiségű kormot.

    Amellett se haladjunk el, hogy egyébként az egész nyerges minden porcikája teljesen egyedi és elképesztően jól néz ki. Az alap valószínűleg egy Peterbilt 379-es, aminek a külsejéhez kiváló érzékkel nyúltak, így az öreg kamion nem csak úgy hasít, mint egy modern sportautó, de még a külseje is kellően friss lett.

    Forrás: Whip60 Instagram, Mark Freeman Youtube

  • Ki ne ábrándozott volna arról, hogy egy nap majd különleges autóra bukkan egy omladozó fészerből vagy elhagyott garázsból, amire már a műanyag lakat is rárohadt, olyan rég nem nyitották ki. Külföldön előfordul olykor, hogy BMW-ket vagy akár Ferrarikat ásnak elő hihetetlen állapotban, idehaza viszont általában a szerencsésebbeknek is valamilyen keleti blokkos csoda jut. Most például Sopronban szabadítottak ki 23 évnyi állás után egy 48 éves Skoda 110 R-t, a kimenekítésről az Autómentés Sopron 0-24H Facebook-oldala tett közzé képeket.

    A fotók alapján persze nehéz lenne megtippelni, milyen állapotban van az autó, de a vastag porréteg alól sárgálló kaszni egészen egészségesnek hat, nem látni rajta komoly rohadásokat. Nyilván ilyenkor célszerű alapos átvizsgálással kezdeni, a sok állás nem tesz jót a gépnek, sok alkatrész lehet már megéredve, elöregedve.

    A kommentszekcióban egyébként nemcsak az a szerencsés került elő, akihez került a Skoda, hanem az a hölgy is, akinek a nagyszülei korábban birtokolták a 110 R-t. Úgy tudni, az autót már kezelésbe is vette az új gazdája.

    A keleti blokkban egyébként igen vágyott autónak számított a Skoda kupéja. Elég ritka is volt, a 110 R 1970-től 1976-ig készült, kicsit kevesebb mint 57 ezer példányban, 1,1-es motor hajtotta. A versenyváltozatot 130 RS-nek hívták, az már 1,3-as volt.

    Korábban egyébként mi is ott voltunk, amikor egy 104 kilométert futott kombi Lada gördült ki a garázsból. Lapozgatónkért ide kattints, a videót pedig alább láthatod:

    Forrás: Autómentés Sopron 0-24H

  • Újabb kirívó sebességtúllépést rögzítettek a traffipaxoló rendőrök, ezúttal Kecskeméten. Egy lakott területen belüli, 50 km/h-s szakaszon 139-cel száguldó BMW-t örökítettek meg, a sebességtúllépés tehát közelebb volt a háromszoroshoz mint a duplázáshoz. A 34 éves sofőr a 300 ezres bírság mellé nyolc büntetőpontot is kapott.

    gyorshajtó 7

    Ahogy a rendőrség beszámolójából kiderül, a fotót a Kakukkfű utcában készítették. A Google Utcakép szerint ez egy kertvárosi része Kecskemétnek. A traffipaxos kép hátterében feltűnő, gyalogosokra figyelmeztető tábla és a tűzcsap alapján elég könnyen beazonosítható a helyszín, így kiderül, hogy a közelben még buszmegálló is van.

    Forrás: police.hu

  • Erre a borzasztóan meggyalázott Mercire Balló Marci akadt rá egy aukciós oldalon. A nyomokból ítélve az elkövetés eszköze egy fejsze lehetett: kaptak az első és hátsó lámpák, a szélvédők, és csaknem minden kasznielem.

    Az oka egy csúnya válás lehetett, de persze az sem kizárt, hogy valaki egy nagyon hirtelen haragú ellenlábast szerzett magának. Mindenesetre jó eséllyel nagyon rövid idő alatt esett át az autó igen jelentős értékcsökkenésen. Ti találkoztatok már hasonlóan durva bosszúval?

    Kövessétek Marcit a Facebookon!

  • A Bugatti a többi sportautógyártóhoz hasonlóan nagyon jó pár évet tudhat maga mögött, sőt, kezd a legyártható autóinak végére érni: tavaly az utolsó Chironok, Chiron Sports-ok, valamint az utolsó Chiron Super Sport 300+ is gazdára lelt. Azóta a horvát Rimaccal is összebútorozott a márka, most pedig a következő modelljükrőll tettek közzé egy rövid videót.

    A képen csak az autó fényszórója és néhány él látszik – a dizájn alapján a Divo egy átdolgozott változatát, egy koncepcióautót vagy akár egy teljesen új típust is rejthet a sötét. A hivatalos bemutató augusztus 19-én lesz, a The Quail, A Motorsport Gathering nevű eseményen.

    Bugatti-Teaser

    Szerintem

  • Az autópályán kényszerleszállást végrehajtó kisrepülő filmes toposz, de néha a valóságban is előfordul az eset. Ritkán még videóra is sikerül venni, így a kör bezárul, ez történt most is a kaliforniai Main és Corona közötti úton is: a Piper PA-32  típusú gép egyetlen motorja kora délután, a coronai reptér felé menet hibásodott meg, a pilóta pedig nem talált alkalmasabb helyet a leszállásra.

    Elmondása szerint egyik nagy félelme az volt, hogy egy vétlen autósnak csapódik, nem is alaptalanul, mivel a gép jobb szárnya végül el is ért egy pickupot, de a benne utazók és a kisrepülő utasai is megúszták. Az összeroncsolt Piperből az útra ömlött a kerozin, ez okozta a többméteres lángokat, de így sem történt tragédia.

    bumm
  • Egy alagútban szenvedett balesetet a The Grand Tour (korábban meg a Top Gear) közismert műsorvezetője, James May. A Lassú Kapitányként is emlegetett May ezúttal biztosan nem volt túl lassú, ugyanis a hírek szerint az okozta a bajt, hogy az alagút fényei lassabb ütemben gyúltak ki, mint ahogy a Lancer Evo VIII-as haladt, így az autót 120 km/h körüli tempóval csapta falnak May. Mindez még márciusban történhetett, de csak most derült rá fény.

    Screenshot 2022-08-15 at 11-06-03 James May Hospitalized After H

    A műsorvezető bordatörést szenvedett, és a fejét is megütötte, ezért kórházba szállították. Később azonban csatlakozhatott a stáb többi tagjához. Az ütközés a norvégiai Tromsø környékén történt, egy északi-sarki kaland forgatása során. Jeremy Clarkson és Richard Hammond egy Subaru Impreza WRX-szel és egy Audi RS4-gyel ment, a részletek talán kiderülnek az ötödik évadból, amelynek sugárzási idejét még nem jelentette be a Prime Video.

  • A Honda amerikai luxusmárkája, az Acura 2040-ben szeretne teljesen átállni az elektromos meghajtásra. Most egy kedvcsinálón villantották meg a Precision EV nevű koncepcióautójukat, amelynek dizájnját a közeljövőben bemutatkozó villanyautók viszik majd tovább.

    Forradalmi részletek nem látszanak a videón, a koncepcióautós túlzásokon kívül leginkább az új Integrát és az MDX-et lehet benne felismerni, az viszont egyértelmű, hogy a Honda elektromos SUV-jánál, a Prologue-nál jóval merészebb formák jellemzik majd. Az autót augusztus 18-án Monterey Car Weeken leplezik le.

    acura
  • Naponta körülbelül 30-40 autót kérek le hivatásszerűen az ügyfélkapun keresztül elérhető JSZP rendszerből. A lekérés korlátlan számban ingyenes, csupán arra érdemes figyelni, hogy ne csináljuk túl gyorsan, különben a rendszer azt hiszi, robotok vagyunk, és kidob. A fehér Passat CC rendszámát most Soma kollégám dobta a közös céges kalapba, és még én is meglepődtem a látottakon!

    Képernyőfotó 2022-08-12 - 16.36.48.png

    Ezt a 2010-ben Németországban született, majd 2015 óta Magyarországon futó, 34 tulajon átment autót nemcsak szimplán összetörték, de jó párszor vissza is tekerték élete során. A találós kérdést már kitalálhattátok, vagyis mennyit futott valójában a szegény ember Panamerája? Az elírásokra figyeljetek a számolásnál, mert azok is akadnak bőven!

    letöltés

    Kövessétek Marcit a Facebookon!

  • A semmiből kapott durrdefektet egy Budapest felé haladó kamion az M3-as autópályán. Az esetet a Magyar Közút forgalomfigyelő kamerája rögzítette. Szerencsére éppen nem volt sűrű a forgalom ezen a szakaszon, így az irányíthatatlanná vált szerelvény nem talált el másik járművet.

    Ennek ellenére a képernyő előtt ülve is ijesztő nézni, ahogy a kamion elszabadul, pillanatok alatt keresztbe fordul az úton, majd az elválasztót átszakítva a túloldalon hajt árokba. A sofőrnek sem esett baja, viszont a műszaki mentés idejére nagyrészt teljes pályazárat kellett bevezetni.

    kamionos

    Forrás: Magyar Közút

  • A mai Égéstérben az eszelősen drága, de semmire sem jó jogosítványról, valamint a női alkalmatlanság mítoszáról beszélgetünk. Vendégünk Békés Dóra, a stúdióban még Molnár Barbara és Karotta. Gyere, nézz minket, szólj is hozzánk 15.00-tól a Twitch-en: https://www.twitch.tv/totalcarhu

    IMG 20220601 093435

    Addig is, olvasd el Dóra vonatkozó cikkét a jogsiszerzésről, és a rózsaszín matrica kártékony hatásáról.

  • Mindössze pár napja írtunk arról, hogy egy részeg autós mindkét oldali szalagkorlátot meggyalázta az M3-as autópályán. Akkor szerencsére mást nem tört össze az ittas vezető, most viszont egy újabb hasonló eset történt, ezúttal az M0-son, aminek már másik érintettje is volt.

    A fenti videót ismét a Magyar Közút tette közzé. Ezúttal egy Focus forgatott ki egy furgont, nekilökve azt a belső szalagkorlátnak. A személyautó pedig a külsőt vette érintőre, majd szorosan melléhúzódva megállt. A Ford sofőrjét megszondáztatták, a műszer 1,45 mg/l értéket mutatott, ami súlyos alkoholos befolyásoltságot jelent.

    m3

    Forrás: Magyar Közút

  • A Hyundai N részlege az Instagram oldalán tett közzé képeket az új modellekről. Hivatalos megjelenési dátumuk ugyan még nincs, de meglehetősen pofásra sikerültek.

    Képernyőkép 2022-08-07 113711.png

    Elsőként a Hyundai Kona és Elantra vadított verziói lesznek kaphatók ilyen formában, azt, hogy a többi N modell mikor kerül be a kínálatba azt még nem tudni, de sokan biztosan szeretnének egy I20 vagy I30 N-t is a polcunkra.

  • A Tesla-rajongók immár egy nem hivatalos honlap segítségével állapíthatják meg a Tesla Dating Score-jukat, azaz, számszerűsítve láthatják, mennyire elkötelezettek a márka iránt. 

     Az értékelési rendszer egyszerű, az alábbi faktorok számítanak: a 2019 előtt a Teslára költött pénz komolyan, az annál későbbi vásárlás, illetve a life-style termékek jóval kevésbé számítanak a végső pontszámban, legkevésbé a márkáról szóló twittelés a legkisebb szorzó.

    41597324 3175312 05cdf9ef9e937f34311ac9c52dc9772f wm

    A Tesla Dating Score révén a valóban elhivatott rajongók különbséget tudnak tenni egymás között, igaz, leginkább az anyagi helyzetük alapján. A TheDrive hozott egy remek példát, hogy mennyire csak a pénzről szól az egész: aki nem csinált semmit, csak vett egy 1,5 millió dolláros Tesla Roadstert, őt rögtön 135 pontra értékeli a rendszer, ellenben az egyszerű Twitter-hőssel, akit 0,5-re.

    Nem kell túl komolyan venni a jelenséget, elvakult rajongói minden márkának vannak, nem baj, ha megtalálják egymást.

  • Sok ma kapható pickupból és terepjáróból csinálnak durvának kinéző, hatkerekű szörnyeteget mostanában. Ezekre általában gigantikus kerekeket is raknak és meg is emelik őket. A látvány általában azt sugallja, hogy ezek mindenre képesek, akár még egy felhőkarcoló oldalán is simán felhasítanak függőlegesen.

    Screenshot 2022-08-05 at 13.59.13.png

    A valóság azonban néha kiábrándító. Itt van például ez hatkerekű Jeep, aminek még a neve is nagyképű – Gladiatornak hívják –, mégse tűnik úgy, mintha bármire jó lenne. Egy nemrég felkerült videón ugyanis az látszik, ahogy egy strandról is alig tud kikecmeregni. Igazán szánalmas látvány, ahogy a hatalmas, tűzokádónak kinéző Jeep mind a hat kereke egykedvűen forog a strand sekély homokjában.

    Az is igaz, hogy ez a Jeep vélhetően baromi nehéz, ami nem nyilván nem segít sokat egy ilyen helyzetben, ahogy valószínűleg a guminyomás is túl magas volt a homokjáráshoz. Akárhogy is, szegény sofőr renoméján ezek a körülmények nem javítanak sokat. Az eset egyébként az Amagansett strandon történt, Long Islanden.

    Via: Road and track

  • Az alábbi képet egy olvasónktól, Petitől kaptuk a Facebookon. Egy Heves megyei település mellékutcájában lőtte, és elsőre rácsodálkozott, el is bizonytalanodott, hogy a betongyűrűk mennyire számítanak bevett megoldásnak a forgalom lassítására. Bár én is elég sokat vezetek, ilyennel valahogy még nem találkoztam, és őszintén szólva hamarabb tippeltem volna, hogy valamilyen munkálatok miatt pakolták le a betonelemeket, a táblákat pedig figyelemfelkeltésből pattintották fel rájuk.

    294006130 572327064561472 9020080144820098934 n.png

    Pár nap múlva aztán egészen véletlenül én is arra autóztam, és az első meglepődés után összeraktam fejben, hogy pont erről a szakaszról volt szó a levélben. Mivel a gyűrűkbe virágot is ültettek, rögtön kizártam azt az eshetőséget, hogy ez csupán néhány ideiglenesen letárolt kútgyűrű lenne. Mindent a köz szolgálatáért, megkérdeztem hát külső szerzőnket, a "civilben" oktatóként is tevékenykedő Dórát.

    Mint kiderült, szégyenszemre én voltam tájékozatlan alternatív fekvőrendőrök (állórendőrök??? höhöhö) témájában. Az ilyen betonelemeket ugyanis viszonylag sokfelé használják forgalomlassításra olyan zónákban, ahol erre szükség van. Találkozhatunk vele Csömörön, Érden, a 16. kerületben, vagy éppen Szilvásváradon. Sőt, ha rendesen ki van táblázva, akár még jobb is lehet, mint a klasszikus fekvőrendőr, nem bántja a futóművet, és nem reccsenti meg a kocsi alját. Jó, mondjuk a kasznin csúnya nyomot hagy, és hangos is, ha elbambulunk.

    Közben a szerkesztőségben is említették példaként Érdet, meg a Hajógyári-szigetet (és bakker, tényleg, ott már láttam is ilyet). Szentkuti kollégának pedig valaki mesélte, hogy egy ismerősének a macskájának a szobatársa kifejezetten élvezi ezeket lefűzni MX-5-össel, az állítható futómű finomhangolásánál pedig kiváló viszonyítási alapot ad.

    Szóval ez van, ne csak rutinból nyomjátok, figyeljétek a táblákat is, mert a jól ismert szakaszokon is nőhetnek ki akadályok a földből.

  • 17,5 milliós népességével Sencsen Kína negyedik legnagyobb városa, így a központi üzleti negyedében egy 22 kilométer hosszú, dugókkal és robogósokkal nehezített útvonalon végigmenni komoly teljesítmény egy önvezető rendszertől. A videón a DeepRoute.ai négyes szintű önvezetése dolgozik, beszámolójuk szerint ez volt Kína első hivatalosan engedélyezett, sofőr nélküli útja.

    A hardver egy MG Marvel R-re van felszerelve, ami öt darab szilárdtest LiDAR-t, nyolc kamerát, egyéb szenzorokat, plusz egy feldolgozóegységet jelent. A rendszer erőssége azonban az észlelési algoritmus, ami akár 200 méterre lévő közlekedők útvonalát is képes kiszámítani.

    DeepRoute-Autonomous-Car-Video-6

    A DeepRoute.ai honlapja szerint 10000 dollárért (~3,8 millió forint) kínálja majd a Driver 2.0 nevű rendszerét, ami személyautókban és robottaxikban is szolgálhat. A videó biztató, de a hibátlan működés még így is messze van, az első forgalomba hozott típusok 2025-től várhatóak.

  • A 2000-es évek nagy sikerű autóépítős műsora volt a Pimp my ride, ami arról szólt, hogy összeszedtek mindenféle szörnyű állapotú autót, amit aztán nagyon durván átalakítottak. A jelentkezők autói általában túlzás nélkül olyan borzalmas állapotban voltak és annyira gusztustalanul le voltak élve, hogy már akkor is nehezen tűnt hihetőnek, hogy van élő ember, aki ilyenekkel jár nap, mint nap.

    MTVPIMPMYRIDE1544 CarlaGule

    Természetesen mivel egy reality-ről volt szó, a legtöbb esetben az egész műsor minden jelenete megrendezett volt. Például ahogy a kiválasztott delikvens hisztérikus rohamot kap, ahogy meglátja Xzibitet, aztán olyankor is, amikor átveszi a kész autót, talán kevéssé volt hihető. Eleve az átalakítás minden esetben teljes túlzás volt, és az tűnt a fő célnak, hogy a Need for Speed Underground bénán tuningolt autóit készítsék el a valóságban a West Coast Customs-nél.

    Ezúttal nem Xzibit lesz a műsorvezető és az MTV helyett az MTV UK Youtube csatornáján fog futni, az eBay támogatásával. Az új műsorvezető egy angol előadó, Lady Leshurr lesz, az autókat pedig a Wrench Studios veszi majd kezelésbe. Az első részre nem kell sokat várni, hiszen augusztus 19-én teszik majd elérhetővé, az viszont már az első előzetes alapján is látszik, hogy a régi műsor hangulatát szeretnék majd megidézni.

    Forrás: MTV UK

  • Egy elromló alkatrész miatt a legtöbben bosszankodnak, de vannak olyanok, akik inkább kihozzák belőle a maximumot. Például itt ez az arc, akinek elromlottak az ablakemelői és sopánkodás helyett inkább egy rövid jelenet erejéig megidézte velük a vietnámi háborút.

    Whitagram-Image 2

    A kopott ablakemelő-szerkezetek ugyan az ablakokat nem mozdítják meg, de úgy szólnak, mintha géppisztollyal adnának le pár kemény sorozatot. Ráadásul a két ablakemelő különböző kopási stádiumban lehet, ezért teljesen más gyorsasággal lehet velük tüzelni.

    Ügyes részlet, hogy a videó alá szépen bekúszik a Fortunate Son a Creedance Clearwater Revival-től, ami olyan kiválóan aláfesti a hangulatot, hogy szinte már a Forrest Gump egy jelenetében érezhetjük magunkat.

  • Bár a bevásárlószatyrok miatti tengelyterhelés nem indokolná, valahogy mégis divat lett a hatkerekű pickup műfaja. Készített ilyet a Mercedes a G osztályból, készült Ford F150-ből és RAM TRX-ből is, mind a többszáz ezer dolláros kategóriában. Utóbbi közel 250 ezer dollár (~100 millió forint) és egy 797 lóerős V8 hajtja, de a lenti videó alapján ekkora teljesítménnyel is simán el lehet mérni egy ugratást.

    A balesetet az okozhatta, hogy több sikeres próbálkozás után átépítették a rámpát, így tizenhatodikra az azonos tempó ellenére is a földkupacba fúródott a RAM. Az első felfüggesztést teljesen újjá kell építeni, és valószínűleg az alváz sem úszta meg sértetlenül, de ilyenkor - az anyukai bölcselet szerint - az autó mindegy. Ijesztő lehetett a sofőrnek, hogy a csattanás utáni "Jól vagy?"-ra nem érkezett válasz: az utast láthatóan megviselte a hirtelen lassulás, a fájdalmak ellenére szerencsére nem lett maradandó sérülése.

    WERE-DONE.-6-12-screenshot-3
  • Vannak pillanatok, amikor egy lelkes tunerbe belehasít a felismerés, hogy még mindig túl unalmas, túl kevéssé egyedi az autója. A bolti megoldásokat más is megveheti, tehát azok nem játszanak. Valami ilyesmi járhatott az alkotó fejében, amikor átszabta ezt a Ford F-150-et, amire nincsenek igazán szavak.

    A legdurvább részlet egyértelműen az E39-es BMW-ből származó két első fényszóró és azok elhelyezése. Első körben a művész kompletten befalazta a Ford eredeti lámpáinak a helyét, ami már eleve komikussá teszi a pickup elejét, majd ezt megfejelte azzal, hogy valahonnan szerzett két BMW lámpát, amiket igényesen belevágott az első lökhárítóba.

    A végeredmény valami olyasmi, mintha szerencsétlen F-150-et először megvakították volna, aztán pedig valami parazita új szemeket növesztett volna a testén. Egyébként a lámpák okozta sokk után érdemes megtekinteni az autó többi részét is, hiszen akad még bőven véleményes részlete.

    Fotók: 04 Rich

  • Már készül a C8-as Corvette legújabb változata, az E-Ray, ami a mai világ szavának megfelelően hibrid hajtást kap majd. Valószínűleg a legegyszerűbb megoldást fogják választani: marad a V8-as középmotor és a hátsókerékhajtás, amit első elektromos hajtás egészíthet ki.

    corvette proto flames 1

    Ezek egyelőre csak spekulációk, de egy dolog biztos: a terméken van még mit csiszolni. Most egy olyan videó került az Instára, amiben egy Corvette prototípus kap lángra és ég szénné. Jó eséllyel az új hibrid változatról van szó.

    A cochespias Instagramján lévő videón egy álcázott C8-as látszik, amint elég intenzíven ég, kicsit később pedig még a végeredmény is látszik. Nem túlzás, azt állítani, hogy a Corvette szénné égett, ugyanis csak egy kupac füstölgő massza maradt utána egy út mellett Sierra Nevadában. Itt nagyobb képeket is találhatsz a végeredményről.

  • Egy férfi épp az oroszországi Cseljabinszk közelében tankolt egy benzinkúton, amikor úgy döntött, hogy az üzemanyagárak okozta stresszt kicsit feloldaná egy cigaretta elszívásával.

    A benzingőz szinte azonnal meggyulladt, a dohányzó úriember pedig gyorsan a kocsijába pattant, mentve a menthetőt. A gyors reakció ellenére a Renault oldala úgy nézett ki az eset után, mint amin grillpartyt tartottak.

    Szerencsére a benzinkúton volt elérhető közelségben egy porral oltó, így a tüzet gyorsan eloltották, mielőtt nagyobb baj lehetett volna.

  • Aki MX-5-öst vesz, az más őrültségekre is képes, ezt már tudjuk. Például olyasmire is, mint a videón szereplő esetben: a tulaj felszerelt egy normál kormány helyett egy főzőedényt, mert miért ne. De ahogy Horst Fuchs is mondaná: ez még mind semmi!

    A fazék – vagy lábas – alján pörög egy kevés tészta, amit a sofőr egy fehér műanyag villával tologat. Menet közben még arra is rájön, hogy kicsit kevés a biztonság, ezért magára húzza a Takata öveket, ha már vélhetően a légzsák kikerült az autó repertoárjából.

    Screenshot 2022-07-29 at 14.50.00.png

    Via Turbo & Stance, Kauffer

  • Bryce Yeager nevét azért érdemes megjegyezni, mert ő az, aki elkészítette a legsuttyóbb Lamboghinit, ami létezik. Az autó a normális életét Gallardóként kezdte, aztán megkaparintotta Bryce, aki fokozatosan átszabta úgy, hogy lehetőleg minél többen mérgesen felszisszenjenek, amikor meglátják.

    IMG 9742

    A szentségtörés a hátsó futómű átalakításával kezdődött, amit követett némi könnyítés, hiszen a Gallardo szinte összes hátsó burkolatát leszerelték. De itt nem álltak meg: teljesen egyedi a Lambo eleje, amit mostanában mégis inkább burkolatok nélkül használ a tulaj. Mivel így nincsenek bent a gyári fényszórók – az is kérdéses, hogy a helyük kiadja még egyáltalán, vagy sem –, ezért azokat univerzálisnak tűnő, téglalap alakúakkal helyettesítették.

    Az ajtókba is lukakat flexeltek, amiket végül plexivel fedtek be, de a beltérbe is került egy visszafogott, piros színű bukókeret. A felnikkel se szerettek volna szerénykedni, ezért bűdületesen széles, kovácsolt Govad darabokat dobtak fel arany színben, fekete peremmel. A szárny, a toldatok és a csupaszítás miatt a látvány sokkal közelebb áll egy baromi drága homokfutóhoz, mint egy Gallardóhoz.

    IMG 9741

    A tuningolt Gallardóknál már szinte alapnak számít a turbósítás, de itt ebben is van egy csavar: általában két turbót szoktak a V10-esre akasztani, itt viszont magát a V10-est se tartották meg. A helyére a Toyota Supra jól ismert sorhatos turbómotorja került, a 2JZ, amire egy gigantikus csigát akasztottak. Erre jön rá a legújabb agylövés, a cserkó a tahóság tejszínhabjának a tetején: egy utcai kuka méretű kipufogó, ami boldogan mered a levegőbe, ránézésre közel egy méter magasba. Polgárpukkasztó, az biztos.

    Forrás: yeagerbomb142

  • A Honda Design stúdiójában forgattak egy rövid videót a márka új, elektromos SUV-jának tervezési folyamatáról. A Prologue érkezését tavaly jelentették be, azóta egy fantáziarajzot is közzétettek, a mostani felvételeken pedig a háttérben, illetve vágóképeken mutatták meg az autó gyártásközeli részleteit. 

    A Prologue illeszkedni fog a Honda új dizájnnyelvezetébe, a formák a korábbiaknál jóval letisztultabbak, feszesek, ahogy az új CR-V és az új Civic esetén. Az elektromos hajtás miatt nagyobb szabadságot élveznek a tervezők, nem kell a dizájnba kalkulálni a belső égésű motort, így a Prologue is a szokásosnál nagyobb tengelytávval és rövidebb túlnyúlásokkal érkezik majd.

    prologue

    Az autó a General Motorsszal közösen készül, és az Ultium platformra épül majd, a gyártás 2024-ben indulhat meg.

  • A Mindszenti Veteránjármű Egyesület tagjai már ismerősek lehetnek a Totalcar-olvasóknak, különösen azoknak, akik a Parkoló Parádékat is látogatják. A veterános-autóztatós PP-n is kiállítottak. Túri Ákos három veterán motorkerékpárt hozott el, tudjátok, ő az, akinek a piros Corollájáról is írtunk már. Szóval ez az egyesület szervezi évről évre Csongrád-Csanád egyik legnívósabb zenés, veteránautós rendezvényét, a Magyarock Napja és Veteránjármű Találkozót.

    MG 8593

    Idén július 30., szombat az időpont, a helyszín a mindszenti Szabadság tér. Az eseményen számos oldtimer autóval és motorral, traktorral és veterán tehergépkocsival is találkozhatnak az odalátogatók. Gyermekeknek ugrálóvárral, anyukáknak árnyékkal, az apukáknak pedig V8 dübörgéssel, majd 17 órától rock koncertekkel kedveskednek a szervezők.

    MG 8578

    Mindenkit szeretettel várnak, de a veterán jármű szépségversenyre csak 30 évnél idősebb gépek regisztrálhatnak. A zsűri szakmai értékelése és a közönség díjak kiosztása után veszi kezdetét a veterán felvonulás!


    A Mindszenti Veteránjármű Egyesület Facebook oldalát ide kattintva érhetitek el.

    Kövessétek Marcit a Facebookon!

  • A kényelmes, anatómiai szempontok szerint kialakított irodai szék aranyat ér, pláne ha valaki közel 8 órát ücsörög benne. A Mercedes sportrészlege, az AMG látta meg a piaci rést (amit korábban a Porsche és a Ferrari is kiaknázott már), és kínál mostantól saját márkás ülést. Nem is aprózzák el, a márka Performance ülésein alapuló Office Chair 39 kilogrammot nyom, az ára pedig 3500 euró (~1,4 millió forint).

    A fejtámla integrált, az oldaltámaszok - komolyabb oldalgyorsulások híján is - sportosan hangsúlyosak, de AMG jelvény és még a hárompontos biztonsági övnek kialakított lyukak is megvannak rajta. Az Artico műbőrt és Dinamica mikroszálas anyagot csak néhány piros varrás töri meg. Az ülések egyenesen az anyacég gyárából érkeznek, de a motoros ülésállításhoz szokott felsővezetőknek illúzióromboló lehet, hogy a különböző jellemzőket (támla, magasság, stb.) kézzel kell állítani.

    amgofficechair01
  • Ráduplázott a megengedett sebességre egy Audi sofőrje Zalában. A rendőrök a 7-es főúton traffipaxoltak, amikor bemérték 181 km/h-val - miközben a megengedett azon a szakaszon ennek a fele, 90 km/h volt.

    audi 8

    A mellékelt kép szerint egy Audi S4 Avantról van szó, a B8-as generációból. A sportkombi háromliteres, kompresszoros V6-osa 333 lóerőt tud, így nem kérdés, hogy nem okoz neki gondot utazósebességként tartani azt a tempót, amivel most elkapták. Más kérdés, hogy attól ez még nem lesz legális, és a forgalom többi közlekedője sem biztos, hogy megfelelően le tudja reagálni, ha hirtelen elhúz mellettük egy ilyen gyorshajtó.

    Forrás: police.hu

  • Dupla ráfutásos balesetet rögzített a Magyar Közút kamerája az M1-es autópályán. A felvételen ugyan nem látszik, de valamilyen oknál fogva lassítaniuk kellett az autósoknak a sztrádán, azonban nem mindenki tartott megfelelő követési távolságot, illetve nem feltétlenül reagáltak időben a történésekre, így két autós is utolérte az előtte haladót.

    A második balesetnél az is jól látszik, hogy a légzsákok kinyíltak, emellett pedig a műszaki mentés idején fennakadásokra is kellett számítani az érintett szakaszon. Noha a pontos körülményekről nem szól a beszámoló, a Közút arra kéri a közlekedőket, hogy mindig a forgalomra figyeljenek, és ne csak a közvetlenül előttünk haladókat, hanem a többi résztvevő mozgását is kísérjük figyelemmel, hogy időben tudjunk reagálni.

    rafutas

    A hozzászólók egyébként azt is felvetették, hiába tart valaki megfelelő és biztonságos követési távolságot, ha a többi autós abba a lyukba előszeretettel beszúr, így hirtelen töredékére csökkentve azt a hézagot.

    Forrás: Magyar Közút