Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.09.27. 14:54

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Hosszúra nyúlt nyári szünet után új adásokkal jelentkezik a Totalcar Erőmérő. A legutóbbi forgatási napon ismét sok izgalmas autó állt fel a mérőpadra. Most pénteken, azaz szeptember 30-án egy különlegességgel készülünk. Megmértük ugyanis Novoth Tibi BMW-jét.

    Az autót, legalábbis egyes részeit jól ismerhetik, akik követték a Tibi Műhelye sorozat eddigi epizódjait. Akik nem így tettek, itt tudják pótolni. Az Erőmérő korábbi adásait pedig itt.

    bela
  • Szombaton bejelentés érkezett a Magyar Közúthoz, hogy két kecske próbál meg feljutni az M2-es autópályára, de nem találják a felhajtót és feltehetőleg érvényes matricájuk sincs. Az illegális tevékenységet a helyszínre érkező rendőrök, az újpesti Állat- és Természetvédelmi Őrszolgálat és a Közút szakemberei próbálták megakadályozni.

    Az állatok ellenállást tanúsítottak, egyikük a Közút munkatársára támadt, másikuk az úttest irányába menekült, de taktikus csapatmunka révén végül mindketten egy betoncsőbe tereltettek és elfogattattak. A tulajdonos szerint gidáikkal korábban aranysakál végzett, valószínűleg a trauma miatt vesztettek önkontrollt.

    kecskek m2
  • Ha valaha is gondolkodtál volna azon, hogy a Formula-1 egyik legnagyobb tradíciókkal bíró pályája, a monzai hogyan nyerte el formáját, itt a megfejtés. A tökéletesen komolytalan választ a Formula Moments Instagram-oldala adta meg:

     Az eredeti forrás a Trollmula1/Twitter.

    Screenshot 2022-09-23 at 12-39-38 Formula Moments (@formulamomen
  • Ha valaha is érezted úgy, hogy átvágott a kontár karosszérialakatos, elemcsere helyett gittből építette fel újra az autódat vagy eltüntetett olyan íveket, amelyek korábban ott voltak, most légy erős. Egy új szakma születik:

    A fenti videót olvasónktól kaptuk, ezúton is köszi, egyébként Karotta is megénekelte az egyik TC Híradóban. Szóval így lett a karosszéria-kőműves.

    komuves
  • Ha valaki vezetés közben hibázik, sokszor szinte azonnal elkezdenek záporozni a kifogások: szemébe sütött a nap, leesett a telefonja vagy épp nem volt jó a cipő. De aki tényleg jól vezet, az nem keres kibúvókat, csak csinálja.

    Forrás: hertlife
    Forrás: hertlife

    Mint például Hertrech Eugene Jr., aki simán lenyom egy korrekt driftelést, méghozzá egy pár rózsaszín Crocs pacskerben. A srác talpa láthatóan nem először kezel pedálokat és ha megnézzük a profilját, akkor hamar kiderül, hogy nem is először választ fura lábbelit a körzőzéshez.

    A videó címében egyébként azt írja, hogy épp az R32-es Skyline-jában zongorázik a pedálokkal, de a képei alapján van neki egy S13-as 240SX-e is, méghozzá egy K24-es Honda motorral.

    Forrás: hertlife

  • A híres magyar virtuáltunert úgy tűnik, hogy igazán megihlette az új Mustang: miután megrajzolta belőle a virtuálisan shooting brake-esített változatot, nem sokkal később elkészítette a pickupot is.

    Forrás: X-Tomi Design
    Forrás: X-Tomi Design

    Nagyon érdekesen szokatlan lett a Mustang pickup, ami leginkább egy Holden Maloo-ra emlékeztet. Az ilyen jellegű pickupok egyébként is Ausztráliában népszerűek főleg, így az ottani szemeknek vélhetően ez a Mustang se lenne annyira letaglózó látvány.

    Ausztráliában és Új-Zélandon ezeket úgy hívják, hogy ute – ejtsd: jút – és bár pickupokról van szó, kicsit mégis mások. Ott ugyanis sokszor nem egy magas, terepjárószerű autót jelentenek, hanem egy platós személyautót.

    Forrás: X-Tomi Design

  • A szemetelésen eleve rettentően fel tudom húzni magam, történjen az bármilyen körülmények között. Autóból kidobálni egyenesen bicskanyitogató, mintha nem férne el a következő megállásig. De hogy valaki eleve bezsákolt hulladékot dobjon ki a kocsiból, az talán a legalja. Mindjárt el is mondom, miért, csak előbb nézzük meg a Magyar Közút videóját:

    Igen, ez a türhő szépen megáll a furgonnal a leállósávon, majd négy zsákot küld be a szalagkorláton túli füves részre. És miért gondolom, hogy ez marhára a legalja? Mert valaki vette a fáradságot, hogy bepakolja a szemetet a kocsiba. Beül, elindul, égeti az üzemanyagot. De véletlenül sem egy legálisan működő lerakóba vezet az útja, pedig ha már úgyis megy, megtehetné. Nem, inkább simán kihajigálja bárhol: erdő szélén, szerpentinen, a város határában vagy a gyorsforgalmin.

    szemet

    Na, amíg ez van, addig gondolkodhatunk mi elektromos átállásban, meg akármiben. Magunk körül romboljuk szét a világot.

    Forrás: Magyar Közút

  • ...ezé az Audié. Az A5-össel sikerült úgy megállni, hogy rendesen belógjon az úttestre, ezzel aztán meg is csinálta az arra közlekedők napját, kerekedett egy kis dugó. A helyszín amúgy a Déli pályaudvar környéke, és hősünknek köszönhetően természetesen nem tud egymás mellett haladni a két sáv forgalma.

    image 50435329

    Ráadásul pont az Audi orránál kezdődik egy újabb sáv, és az oda átsorolást finoman szólva sem könnyíti meg egy ilyen akadály. Szóval oké, hogy még csak péntek van, de elég erős a pályamunka a hét legtaplóbb parkolása címért.

    image 50436097
  • Az utóbbi időben elég sok kritika érte a Tesla önvezető, illetve vezetéstámogató rendszereit. Ezekben most nem is merülnénk el újra, lényeg, hogy megosztó a dolog, mert miközben igen sokat tud, nagy bakikra is képes. Az alábbi Instagram-videó szerencsére nem egy újabb balesetet tálal elénk, inkább egy vicces félreértést.

    Az autó ugyanis utolér egy lovaskocsit, miközben a középső kijelzőn egészen érdekes képek jelennek meg arról, hogyan is látja az előtte haladó járművet a Tesla: hol kamionnak, hol személyautónak, sőt olyan pillanat is akad, amikor szemből érkező szerelvénynek. Ha pedig ez sem lenne elég, egyszer csak egy gyalogos is bejön a képletbe.

    tesla-mistakes-horse-and-buggy-for-murderous-semi-truck

    Azzal együtt persze, hogy ez így elég vicces, könnyű továbbgondolni a problémát: hasonló félreértésből akár baleset is lehet.

  • Ez az autót egy online árverésen találtuk. Az állapota alapján azért ki tudtuk hagyni, mindenesetre tökéletesen szemlélteti, hogy egy újabb Hilux (Kr. u. 2010) is mindent kibír. Az évjárat-fetisiszták számára pedig segít bemutatni, hogy nem minden az életkor, sokkal inkább számít az állapot és az előző tulaj odafigyelése.

    A Kopasz azt mondta, hogy az afgánok még simán lecsapnak majd rá, Anti szerint pedig van még benne két-három erősebb dzsihád. Én pedig egy komolyabb polírral kezdenék!

    Kövessétek Marcit Facebookon!

  • Egészen szürreális sztorit osztott meg közösségi oldalán az Országos Mentőszolgálat. Egy hazai használtautó-kereskedés ugyanis felajánlott nekik egyéves használatra egy Lamborghinit, amelyet hónapok óta nem tudtak eladni. A jó szándék persze megvolt, a jótékony kereskedő úgy gondolta, a sportautóval gyorsabban odaérhet a segítség akár az autópályákon történő balesetekhez is. A mentők azonban kénytelenek voltak visszautasítani a gesztust.

    Kép: Országos Mentőszolgálat
    Kép: Országos Mentőszolgálat

    A jármű ugyanis a mentésre teljesen alkalmatlan, sőt az OMSZ számára a napi használatra is. Ráadásul a fenntartási költségek is messze túlszárnyalnák a rendszeresített mentőautókét. Ahogyan a posztban fogalmaznak: bár a kereskedők kicsit sajnálták, hogy elesnek a reklámtól, végül elfogadták az érveket.

    Forrás: Országos Mentőszolgálat/Facebook; a kép illusztráció

  • Egyszerűen nem tudom - mondjuk nagyon nem is akarom - titkolni, mennyire rajongok az Audi RS2-ért. Maga a forma is nagy kedvencem, volt is 80-as Avantom, azóta is visszasírom, de itt a technika is annyira pazar, hogy pár éve a Genfi Autószalonon is hat ökörrel kellett arrébb vontatni az MTM standjától, és azóta is tartom, hogy ha egyetlen autót választhatnék, amivel a hátralévő életemet el kell töltenem, az tutira ez lenne. Ezért aztán különösen rosszul esik látni a Mané Naranjo nevű Twitter-felhasználó alábbi posztját:

    Egy portugál roncstelepen pusztul az autó, nagyrészt hiánytalannak tűnik a képek alapján, de a pontos állapota ugyanúgy nem ismert, mint az ok, amiért ez a sors jutott neki. Egyes elképzelések szerint talán lefoglalt autó lehet. Úgy tudni, az egyik ott dolgozó mentette meg a bezúzástól, de sorsa így is a bontás lehet, nem az egyben értékesítés. Persze lehet, hogy azt a jogszabályok sem teszik lehetővé.

    FbGYGGhXEAA4zMN

    Mégis, ha valaki arra jár, hozza már haza nekem, állom az üzemanyagköltséget! :D Na jó, nem, de nagyon kéne. Amúgy az RS Audikról pont nemrég írtunk, a cikket itt találod.

    Forrás: Mané Naranjo

  • Két nap múlva bemutatkozik a Mustang S650 kódnéven futó hetedik generációja, de aki nem bírja addig, nyugtathatja magát egy videóval, amin felvillantják az autó indítógombját, és még a V8-ast is megmorgatják.

    Azért is fontos/emlékezetes ez a generáció, mert a hírek szerint ez lehet az utolsó, V8-assal szerelt Mustang. Ahogy arról korábban beszámoltunk, se hibrid, se összkerekes kivitel nem lesz belőle, marad a hagyománytisztelet a benzinmotor+hátsókerék hajtással, plusz öröm, hogy az automataváltó mellett megtartják a hatos kézit is.

    fordmustangteaser
  • Sajnálatos baleset történt a napokban Németországban, Mügeln és Naundorf között. Egy traktor és egy történelmi, keskeny nyomtávú vonat ütközött, utóbbi az ütközés erejétől kisiklott, egyik kocsija pedig majdnem felborult.

    A balesetnek sajnos több súlyos sérültje is van, továbbá az anyagi kár is jelentős a komolyan sérült vasúti szerelvény miatt.

    Figyelmes olvasóink a képeken kiszúrhatják a tűzoltók első generációs Fiat Ducatóját, ami úgy tűnik, remek állapotnak örvend. Ezt a Ducatót 1981 és 1993 között árulták testvérmodelljeivel, a rövid tengelytávú Fiat Talentóval, illetve a Peugeot J5-tel és a Citroen C25-tel együtt, így a legfiatalabb példányok is 29 évesek.  Franciaországot leszámítva egész Európában a Ducato volt a legsikeresebb változat. A konkrét példány a mügelni önkéntes tűzoltók kötelékébe tartozik. Főként műszaki mentésre használják, baleseteknél segédkeznek vele.

    305842427 3319428174995400 755233549055540326 n

    A tűzoltóautók között akár a veterán korhoz közel is viszonylag gyakran lehet jó állapotú gépeket látni, hiszen az eleve ritkán használt járműveket a tűzoltók gondosan karban tartják, hogy mindig bevetésre készen álljanak.

    Forrás: Freiwillige Feuerwehr Mügeln

  • Az Egyesült Királyságban hírből se ismerik az NKH-t, tankkal is mászkálhat az ember, ha akar... tankolni. Le is mosathatja, ha talál akkora beállót, ahova befér egy 4,8 méter hosszú, 2,2 méter széles és 2,1 méter magas CVR(T) - ami ugyan szakszerűen fogalmazva lánctalpas harci jármű, de a közembernek tényleg csak tank.

    the-strongest-man-in-the-world-takes-his-tank-to-the-car-wash-fo

    A CVR(T) nyolc tonnáját egy 4,2 literes Jaguar sorhatos mozgatja, ami civilben 269 lőerőt és 384 Nm nyomatékot tud, de a súlykülönbség és a katonai felhasználás miatt 195 lóerőre gyengítették. 

    A videó végére a  tank patyolat lesz, az meg már csak a show része, hogy a tulajdonos esernyővel üli végig a folyamatot, az  erőember testalkat miatt  be se fér a vezetőfülkébe. Lehet tippelni, itthon hány százast kéne bedobni az önkiszolgáló mosóba.

  • Ahogy a Budapesti Autósok nyomán mi is megírtuk, Tökölnél egy Tesla Model X gurult a Dunába, majd ott el is süllyedt. Most olvasónktól, Zalántól kaptunk egy levelet, amelyből kiderül, miért történhetett a baleset.

    A Tesla az információk szerint a kompátkelőnél gördült a folyóba, miközben a sofőr körbe akarta kérdezni az ott lévőket, mikor indul a komp. Állítása szerint az autó magától dobta ki a parkoló módot. Egyébként állítólag éppen azért akart átkelni a Dunán, hogy eladja a Model X-et.

    Egy másik olvasónk szemtanúja is volt az esetnek, a két beszámoló nagyjából egybe is vág: "Az úr állítása szerint már útközben is kidobálta a D sebességből N be (üresbe). Valószínűleg most is kidobta üresbe, és ezért gurulhatott vízbe. Az autó céges autó volt, és eladásra vitte volna. 300-400 métert úszott a vízen, majd elmerült."

    Fotók: Fekete Erik/Facebook

  • A bpiautosok.hu egyik olvasója lőtt képeket egy Tesla Model X-ről, amint éppen kezdi ellepni a Duna. Az eset a tököli komp lehajtóján történt, az autó rövid idő alatt teljesen el is merült, a Model X sirályszárnyas ajtajai láthatóan gyengék voltak az úszáshoz.

    modelx hokusai-01

    Az olvasó beszámolója szerint a Tesla magától gurult el, utasok szerencsére nem voltak benne. A képeket ezen a linken találod. 

  • Twitchen közvetítjük az Égésteret négytől (CET 16:00), gyertek, kapcsolódjatok be, szóljatok hozzá, pörgessétek az algoritmust. Többek között az alábbiakról lesz szó: Anti a TAP-forgatásokról, Ákos a Porsche-szüzességének elvesztéséről és az eset nyomán fellépő seggfájásáról szól, Karotta pedig az egyelőre kísérleti stádiumban éledező Totalcar Híradóról mesél, ja, és arról is esik szó, hogy milyen érzés a finommechnika szerelmeseként Kőbá- petőfibányai közönség előtt elrúgni a technikának. A link pedig ez lesz itt.

    IMG 20220601 093435
  • Érdekes statisztikára hívja fel a figyelmet a Magyar Közút: európai felmérések alapján, ha valaki a leállósávon tartózkodik egy gyorsforgalmin, átlagosan 8 perc múlva baleset érheti. Azonban a közútkezelő friss videójában egészen más helyzet áll fenn. Itt a belső sávban állt meg egy autó, és nem is kellett nyolc perc, már négy után belerohantak hátulról.

    Az eset igen tanulságos, és nagyon sok kérdést felvet. Főként azt, miért tűnhet akár csak egy pillanatig is jó ötletnek a belső sávban megállni. Ha műszaki hibáról is van szó, azért egy-két rendkívüli kivételtől eltekintve az nem úgy következik be, hogy egyik pillanatról a másikra válik teljesen mozgásképtelenné az autó. Ha már érezzük, hogy nem reagál gázadásra, elveszti az erejét, leáll a motor, bármi hasonló, azért még gurul - húzódjunk hát a leállósávra, ahol az ilyenkor szükséges óvintézkedések mellett várjuk meg a segítséget.

    kozut0907

    A másik nagy talány pedig a többi autós viselkedése. Oké, hogy a belső sávban jellemzően nagy tempóval érkeznek, de akkor is fura, mennyien hagyják az utolsó pillanatokra a sávváltást. Végül az a jármű, amelyik megérkezik az álló autóba, nagyon úgy fest, hogy igen későn fékez, de ekkor már hiába, megállni nem tud.

    Forrás: Magyar Közút

  • Előfordul, hogy a gyakorlatlan sofőr leugrik a kuplungról és rátapos a gázra, jó esetben ez csak ijedtséggel, rosszabban balesettel jár. Az automaták és a villanyautók a kevesebb kezelőszerv révén ezt részben orvosolták, ezért mostanában inkább az indokolatlanul erős villanymotorok instant nyomatéka okoz bajt.

    Reddit via Carscoops
    Reddit via Carscoops

    A redditre posztoltak nemrég egy képet, amin vélhetően ez történt. A fal pozdorjából és látványtéglából épült, így egy cserélendő első lökhárító és egy meszelni való fal helyett egy B-oszlopig megnyomordott Mustang Mach-E és egy új garázsbejárat lett az eredmény. Szóval csak óvatosan a menetpedállal és az irányválasztóval.

  • A hűtőrács a formaterv meghatározó része, a márkák bátran használják is arculati elemként: a BMW vesékhez, az Audi a single frame-hez, a Jeep a hét nyíláshoz ragaszkodik valamilyen formában. Az elektromos autóknak belső égésű motor híján nincs szükségük ekkora nyílásra, a légellenállási együttható javítása miatt pedig épp, hogy hátrányos, így a hagyományos formájában kezd is eltűnni.

    Most a Mercedes szedte össze a történelme során használt hűtőrács-dizájnokat 1900-tól kezdve egészen a modern EQ modellek zárt paneljeiig.

  • Nem igazán akar véget érni az egymásra licitáló gyorshajtás a hazai utakon. Ezúttal Szabolcs megyében, a 403-as főúton mértek be egy Audit a rendőrök 183 km/h-val, miközben azon a szakaszon 90 a megengedett.

    IMG 1212 1

    Azonban ezúttal nem érte be annyival a sofőr, hogy tisztességgel ráduplázott a szabályosra, még biztos ami biztos alapon előzött is egyet a tilosban. Így a gyorshajtásért járó 130 ezres bírságra egy plusz tízes szaladt rá. A kiszabott kétszer hat előéleti ponttal át is lépte a 18-at, jogsiját bevonták, és csak utánképzés teljesítését követően kaphatja vissza.

    Forrás: police.hu

  • Az AXA biztosítóvállalat kér elnézést a sajtóközleményükben, amiért nemrég egy bemutatón, ahol az elektromos járművek akkumulátorainak tűzveszélyességét kívánták demonstrálni, valójában pirotechnikát használtak és az eredeti akkumulátort kiszerelték.

    A társaság közleménye szerint a megrendezettség oka a bemutatón tartózkodó nézők biztonsága volt. Kiemelik továbbá, hogy ez a teszt ugyan nem okozott olyan sérülést az autóban, ami során fennált volna az akkumulátortűz lehetősége, így ezt a kísérletet nem megerősítettnek könyvelik el, valamint beismerik, hogy másként kellett volna azt elvégezni, hogy hiteles eredményt kapjanak.

    A biztosító korábbi kommunikációja szerint egyébként az elektromos autók nem gyulladnak ki nagyobb eséllyel, mint belső égésű motorral szerelt társaik.

    Forrás:CarScoops

  • Sokszor mondtuk már mi is, mások is, hogy nagyon nem ajánlatos a műszerfalon pihentetni a lábunkat menet közben. Persze a sofőrnek alapból nem, de az utasnak sem. Nemcsak egy baleset, hanem egy jelentősebb fékezés is komoly sérülésekhez vezethet. Addig nem mindenki hiszi el, amíg nem látja, úgyhogy itt van ez a röntgenkép a Twitterről.

    Szóval érdemes ezt észben tartani, amikor már szorít kicsit a cipő, kényelmetlen az ülés, ezért inkább pozíciót váltunk.

    rontgen

    Forrás: Twitter

  • Sajnos mindig rá kell jönnünk: nincs olyan, hogy ne lehetne fokozni a pofátlanságot a közlekedésben. Ezúttal Gyálon sikerült egy furgonosnak a büntetőfékezésre ráemelni egy köpködést is - írta meg a Budapesti Autósok.

    A videó beküldője arról számolt be, hogy a Ducato egy ideje már szorosan mögötte haladt, majd Kőrösi útról a Vecsési útra kanyarodva fékezésre kényszerített egy másik autót. Amikor a kamerás autót előzte, a személykocsi sofőrje egy kézmozdulattal gratulált neki, mire a furgonos büntetőfékezett, mezítláb(!) kiszállt, és köpködni kezdett.

    mezitlab

    Azt ugyan nem tudjuk, mi volt a kézmozdulat, amitől felhúzta magát, de nem is annyira lényeges, hiszen ilyen magatartást nem lehet megindokolni. Ráadásul ha már annyira sietett, hogy fért bele mégis a keménykedés?

    Forrás: Budapesti Autósok

  • Egészen sajátos módon próbálta meggyőzni az őt igazoltató rendőrt egy 38 éves nő Floridában. Amy Harrington azt akarta bebizonyítani, hogy nem részeg, ezért a fehér vonalon sétálás közben - miután egyértelműen lelépett arról - valamilyen ír táncnak látszó mozgásba kezdett.

    A nőt ittas vezetés gyanújával állították meg az egyenruhások, nem ismerte el, hogy alkoholt fogyasztott, de a bizonyítás nem igazán jött össze neki. Állítólag elég rendesen látszott is rajta, hogy piás, de a csodás higanymozgásával is inkább csak ráerősített erre.

    irish-dancing-sobriety

    Az alkoholteszt elvégzését megtagadta, ráadásul nem is először: 2019-ben volt már hasonló esete. A táncot követően ittas vezetés miatt előállították.

    Forrás: 24.hu a New York Post nyomán

  • Szórakozzon a fene tetőcsomagtartóval meg spaniferekkel - gondolhatták ezek a derék emberek, amikor úgy döntöttek, egyszerűen felpakolják a kanapét a Honda Odyssey tetejére. Aztán egyikük majd tartja hazáig. Jól is jött a tolóajtó, mert mennyivel biztonságosabb már így fogni, mint az ablakon kihajolva, nem?

    Abba ellenben belegondolni is rossz, mi lett volna, ha hirtelen fékezni kell, kapnak egy defektet, vagy bármi váratlan történik.

    hedies

    Forrás: Reddit

  • Pár napja megírtuk, hogy a belga Ypres Rally-n is elindul a hidrogént égető GR Yaris, most pedig már videónk is van az eseményről. A két versenyző maga Akio Toyoda, a Toyota elnöke és a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen volt. Az autót most mutatták meg először Japánon kívül, a belga versenyre valószínűleg azért esett a választás, mert van a közelben egy hidrogén-állomás. 

    Toyoda többek között az autó hangját méltatta, nagy kár, hogy a videó alá bárgyú zenét tett a vágó. Kankkunen a teljesítménnyel volt megelégedve: "Meglepett, mennyire jól megy. Az ereje is nagyobb a normál GR-énél, a nyomatéka meg különösen! Sokkal nagyobb, mert a hidrogén jobban ég a hagyományos üzemanyagnál, amit a benzinkúton veszel." Bár a pontos adatok nem nyilvánosak, az egyik fejlesztő igazolta Kankkunen sejtését, az autó tényleg erősebb. Az említett pozitívumok ide vagy oda, sokat kell még várni, hogy akár versenykörnyezetben, akár a közúti közlekedésben elterjedjen a hidrogén, mint üzemanyag. 

    Kép: Toyota Gazoo Racing WRT
    Kép: Toyota Gazoo Racing WRT
  • Térképen is megmutatta a Magyar Közút, hogyan változik szeptember 1-jétől az autópályák üzemeltetése. A korábban kiírt koncessziós eljárás eredménye alapján ugyanis 1237 kilométernyi gyorsforgalmi útszakasz (a térképen pirossal) az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezelésébe tartozik majd, 291 kilométer marad a Közútnál (narancssárga), míg a sárgával jelölteket egyéb koncessziós társaságok üzemeltetik.

    autopalya uzemeltetok 2022.09.01. terkep-1024x858

    A Magyar Közút felel viszont a jövőben is 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő vagy azokon áthaladó országos fő- és mellékutakért. A helyi önkormányzatok összességében 140 ezer kilométert gondoznak.

    Forrás: Magyar Közút

  • Ha most ki akarnám gyűjteni, hogy mondjuk az elmúlt egy évben hányszor számoltunk be forgalommal szemben közlekedő, így másokat veszélyeztető autósokról, legalább egy fél műszakom rámenne. A lényeg viszont az, hogy úgy fest, soha nem fogynak el azok, akik figyelmetlenségből, teljes fogalmatlanságból, vagy megmagyarázhatatlan módon szándékosan az autópálya rossz oldalát választják.

    De nemcsak nekünk tűnik úgy, hogy rengeteg ilyen eset van. A Magyar Közút egy egész hosszú válogatást szedett össze a fenti videóba. Van benne a felhajtón még rendben áthajtó, majd nagy ívben a forgalommal - és a józan ésszel - szembeforduló Astra, a pihenő mellett elsuhanó, majd visszaforduló vagy -tolató autósok, és olyan is akad, aki már eleve a felhajtót benézte.

    szemben

    Nehéz ehhez bármit is hozzáfűzni. Emberek, NE csináljátok ezt, mert veszélyes. Nyissátok ki a szemeteket, figyeljétek a táblákat, és ne kövessétek vakon a navigációt.

    Forrás: Magyar Közút