Hosszúra nyúlt nyári szünet után új adásokkal jelentkezik a Totalcar Erőmérő. A legutóbbi forgatási napon ismét sok izgalmas autó állt fel a mérőpadra. Most pénteken, azaz szeptember 30-án egy különlegességgel készülünk. Megmértük ugyanis Novoth Tibi BMW-jét.
Az autót, legalábbis egyes részeit jól ismerhetik, akik követték a Tibi Műhelye sorozat eddigi epizódjait. Akik nem így tettek, itt tudják pótolni. Az Erőmérő korábbi adásait pedig itt.
A kisadózó vállalkozások tételes adójának (kata) tegnap beadott módosítása miatt vonultak utcára a fővárosban; a parlament alig egy nappal később, ezekben a percekben már meg is szavazta a módosítást. A tüntetők előbb a Margit-hidat, majd az Erzsébet-hidat is részlegesen lezárták, utóbbi blokádjának nemrég vége lett, a forgalom zavartalanul halad.
Fotó: Molnár Barbara
A javaslat többszázezer ember megélhetését érinti, kivételt képeznek alóla a taxisok, akik azonban a szóvivő, Metál Zoltán szerint szintén elégedetlenek a módosítással. A tüntetésben több biciklis és robogós ételfutár is részt vesz, mivel sokan közülük szintén katáznak/katáztak - ők ezekben nemrég értek át a Margit-hídhoz.
Az /IdiotsInCars szubreddit a hülye és/vagy figyelmetlen autósok örök forrása. A kaliforniai Glendale-ben készített felvételen egy ötödik generációs Ford Explorer csorog egy lakóövezeti utca kanyarja felé, vele szemben egy C4-es Corvette érkezik, a bajt a figyelmetlenség okozza:
A szűkre vett kanyar, a Corvette lapos orra és az Explorer relatíve rövid első túlnyúlása olyan kombó, ami miatt utóbbi zavartalanul végig is tapos előbbin, szerencsére azonban a Ford csak a Corvette szélére kapott fel, így a sofőr megúszta. A Corvette meglepően jól bírta a 2 tonnás plusz súlyt. A baleset oka egyértelmű, a felvételen is látszik, hogy a vétkes sofőr a telefonját nyomkodja, ez még alacsony sebesség mellett is bajt okozott.
A terepjárás spektrumának két végét eresztette egymásnak a carwow egy offroad pályán. A kék sarokban a Hummer civilben elhízott, de továbbra is versenyképes H2-ese dominálná le a környezetet, a piros sarokban pedig a Suzuki klasszikus felépítésű (rövid tengelytáv és túlnyúlások) Jimny-je áll.
Az 1,5 literes négyhengeres áll szemben a 6,2-es V8-assal; a 101 lóerő áll szemben a 393-mal, az 1070 kiló áll szemben a 3000-rel. A nyers számoknál jobban számítanak a gumik, de az előnyök és a hibák nagyjából kiegyenlítik egymást: a Hummer több offroad-funkciója sem működik, cserébe A/T közepes terepgumikkal érkezik a Jimny utcaijaival szemben.
A Magyar Közút az Instagram oldalán tette közzé, hogy egy régi golfkocsit is rendszeresen használnak az útépítéseken. Azt mondják, hogy bár a cucc öreg, pici és célszerűtlennek is tűnik, a valóságban nagyon jó szolgálatot tesz az útépítéseken.
A salgótarjáni mérnökség használja a golfkocsit, aminek az az egyszerű feladat jut, hogy az burkolatfestésnél a gépek előtt vagy mögött megy és a terelőkúpot szedik fel. A gyakorlatban ez úgy történik, hogy elöl megy egy teherautó, amin a kúprakó ember ül, a golfkocsi pedig jóval mögöttük megy és az abban ülők szedik fel a bójákat.
Keresztülrepült a körforgalmon, majd mintegy harminc méterrel később az út szélén állt meg a ripityára tört Skoda Fabia. A Baleset-info értesülése szerint a kiérkező rendőrök megszondáztatták az autó sofőrjét, akiről kiderült, hogy ittasan kelt útra.
A nemrég épített körforgalomba Martonvásár felől hajtott be az autó, majd áttörte a középen elhelyezett Tárnok feliratot. A Fabia futóműve az ütközés következtében teljesen kiszakadt. A balesetben az autó sofőrje megsérült, őt a mentők ellátták.
Az angolszász kultúrkörben Road Rage-nek nevezett incidens bizonyítja, hogy igenis lehet keménykedni egy szimpla Mercedes B osztállyal is, nem kell ehhez több tíz millió forintos AMG modelleket vásárolni.
A B-osztály vezetője a videó alapján egy korábbi, nem az úton történt provokáció miatt először bal hátulról lökte meg a veteránkorú, terepszínűre festett G Wagen-t, majd az autópályán a tengerentúli autós üldözésekből tanult PIT-manőverrel zárta rövidre a nézeteltérést. Az ütközés következtében a terepjáró először megpördült, majd a tetején állt meg. Szerencsére a járművet könnyebb sérülésekkel minden utasa el tudta hagyni.
Az esetről több felvétel is készült, az elsőt a két Mercedes mögött haladó autóból, a másikat a B osztály utasüléséről készítették.
Villanyoszlopnak ütközött egy Iveco Orosházán még márciusban, az ügy vizsgálatát a rendőrség most fejezte be. A hivatalos közleményből kiderül, hogy a furgont egy 18 éves fiú vezette, a jármű tulajdonosának engedélye nélkül, ittasan. Az elindulás nem okozott nehézséget neki, az egyenesen haladás viszont már igen, így a teljesen egyenes úton egy villanyoszlopnak ütközött.
A fiú ellen jogosítvány nélküli vezetés és ittas járművezetés miatt eljárás indult.
Ha lokálpatriotizmusról van szó, akkor a nagy és dicső Amerikai Egyesült Államoknál senki nem csinálja jobban. Az internet népe is jókat szokott röhögni a terepmintás cuccokban járó Walmart-huszárokban túltengő hazaszereteten.
Most a Dodge tervezőit szállta meg a fehérfejű rétisas szelleme, ami egyedi megoldást sugallt arra vonatkozóan, hogy ezt a szeretetet hogyan lehetne egy autóban megjeleníteni. Az egyszerű és világos ötleteket hamar elvetették, és egy sokkal fifikásabb megoldást választottak. A Viper ACR hátsó szárnyát faragták úgy, hogy az rezonáljon az Egyesült Államok történelmének egy dicső részére.
A hátsó szárny szélessége pontosan 1776 milliméter, amivel a Függetlenségi Nyilatkozat aláírásának évszámára utalnak, ami 1776-ban történt. Mondjuk az furcsa, hogy egy ilyen érték pont metrikus számként adja ki, hiszen arrafelé öreg hagyománya van az egymásba is nehezen átváltható, furcsa mértékegységeknek, amikhez mereven ragaszkodnak is.
Júlis 4. Amerika rétisasos ünnepe, de a szokásos hagyományok mellé folyamatosan keletkeznek újabbak. Mivel Alaszkában az évnek ebben a szakaszában alig néhány órányi sötét van, a kötelező tűzijáték nem elég látványos, Suttonbanehelyett a helyi folyó partján küldenek autókat egy szakadékba.
Az idei autók között Dodge Caravant, Mercury Sablet, Oldsmobile Sedant, Jeep Cherokee-t is találni, de a korábbi években Lexust, GMC Jimmyt, Ford Explorert, Pontiac Grand Am-t és Volkswagen Passatot is a mélybe küldtek már. A Facebook-esemény leírása a következő: Szabadság, Család, Szórakozás, Hit és Barátok.
A világon már rengeteg Tesla Supercharger van: az USA után már Európában is szaporodnak ezek a töltőállomások. Sőt, már Magyarországon is több helyen Supercharger. Nem meglepő, de az Egyesült Államok van legjobban megszórva a Tesla töltőivel, ott 1407 Supercharger töltőállomás van, amin belül több töltőpont is van.
A világ nem minden szeglete ilyen szerencsés: például Afrika teljes egészében szinte egy fekete lyuk, ha Tesla gyorstöltőkről van szó. Konkrétan a közel 30 millió négyzetkilométer összterületű és körülbelül 1,3 millárd fős lakosságú komplett kontinensen van összesen 5 darab Supercharger.
Ráadásul ezek is mind ugyanabban az országban, méghozzá Marokkóban vannak. És hogy az ígért, nem túl hosszú felsorolás se maradjon ki: Tangerben, Marrákesben, Casablancán, Rabatban és Agadirban van Supercharger töltőállomás. Mondjuk vélhetően még mindig több dízel 123-as Merci és lefingott Toyota Hilux van arrafelé, mint Model S Plaid, de az még így is fura, hogy a Dél-afrikai Köztársaságban egyetlen Supercharger sincs.
Hatalmas fekete füstre lettek figyelmesek a Magyar Közút munkatársai. A forgalomfigyelő kamerák képén jókora lángok is mutatkoztak. Mint kiderült, egy kamion gyulladt ki az M35-ösön. Mint kiderült, a jármű 22 tonna banánt szállított, de nemcsak a rengeteg déligyümölcs semmisült/pörkölődött meg, hanem az útburkolat, valamint a padka is megsérült, sőt az út melletti búzatáblára is átterjedt a tűz.
Van, amit nem kell túlmagyarázni. Az Audi 200 Trans-Am versenyautó pontosan ilyen. Elég csak hátradőlni, és hallgatni az öthengeres turbómotor semmihez nem hasonlítható hangját.
Ezt a versenygépet egyébként az 1988-as amerikai Trans-Am sorozatban használták. A 2,1 literes öthengeresre itt még a régebbi, hengerenként kétszelepes hengerfejet szerelték, nem úgy, mint a Sport Quattróra. Hurley Haywooddal az egyéni bajnoki címet is hozta, emellett a konstruktőrit is besöpörte. Hans-Joachim Stuck és Walter Röhrl is nyert vele futamokat.
A legfeketébb fekete festék ma a Vantablack, ami a függőlegesen rendezett nanocsöveknek köszönhetően a látható fény 99,96 százalékát elnyeli. Alkalmazása viszont bonyolult, a felület sérülékeny, kereskedelmi forgalomban nem is kapni, ezért aki a látható fény 99,6 százalékos elnyelésével is megelégszik, beruházhat a KoPro cég Musou Black-jébe.
A Musou Black a vízbázisú akrilfestékek között a legfeketébb, ami azért is üdvös, mert a használatához nem kell semmi speciális eszköz - a japán Pit One Garage videójában egy Porsche 911 Turbón mutatják be az egész, teljesen hétköznapi folyamatot. A festéket végül hét rétegben hordják fel, az utcai felvételek alapján mindenki döntse el, fekete lett-e. Mármint az autó.
Volt már rá példa, hogy alapvetően dallamos kántálással foglalkozó ember tervezzen autót: Will.i.am előbb egy DeLoreant, nemrég pedig egy Mercedest alakított át, de most egy ismertebb név, Kanye West került elő hasonló kontextusban. West helyzete annyiban más, hogy nem konkrétan ő, hanem a Donda nevű cége épít majd autót, amihez külsős dizájnert is fogadtak.
newsbreak.com
Az ipari formatervezésért felelős részleg vezetőjének Steven Smith-t nevezték ki, aki 37 évnyi tapasztalattal rendelkezik, igaz, nem járművekkel kapcsolatban: portfóliójában sportszerek, cipők, egyéb ruházati termékek és katonai elektronikai eszközök szerepelnek. A majdani modellt egyelőre csak Donda Foam Vehicle-ként (Donda Hab Jármű) emlegetik, és csak egy elnagyolt, oldalnézeti képet közöltek róla. Hogy a nevében szereplő hab pontosan mire utal, nem tudni.
A bejelentésben szereplő "Készült az USA-ban, ámen" feliratból, valamint a West és Elon Musk közötti barátságos viszonyból sokan arra következtetnek, hogy az autót majd a Tesla fogja gyártani, de egyelőre az sem valószínű, hogy az utcán látjuk majd a Dondát. Ha minden igaz a Foam Vehicle csupán a cég formatervezési potenciálját lesz hivatott demonstrálni.
A Stirlingkit modell- és RC-motorokkal foglalkozó cég 1,6 köbcentis M16-os négyüteműje szolgált egy átépítés alapjául, amelyben 3D-nyomtatott hengerrel akarták láthatóvá tenni a motorban történő folyamatokat. A nyomtatás után még kissé átlátszatlan henger némi polírozás után lett igazán tiszta, szépen látszanak is a robbanások.
Olyannyira, hogy még a motor járásának egyenetlenségét is látni lehet mögötte: benzinnel és metanollal minden második, nitrometánnal pedig csak minden harmadik gyújtást követett rendes robbanás.
Ma már nagyon sok autón vannak kamu kipufogóvégek és ezen szokás is élcelődni. Mondjuk néhány autónál valóban határozottan komikus, hogy mennyire kihangsúlyozzák a kipufogót, miközben az már távolról nézve sem igazi és sokszor a motor mérete és lóereje még távolról sem indokolná amúgy sem.
Forrás: Doug Demuro
De régen minden jobb volt, igaz? A szép múltban minden fémből volt, ami annak látszott és fel sem merült, hogy egy kipufogó nem igazi. Ugye? Nem minden esetben. A világ egyik legszebb autójának mondott, csodálatos Lamborghini Miurán például kamu kipufogóvégek vannak. Annyi mentség azért van rá, hogy máshogy nem adja ki.
A Miura motorházteteje úgy nyílik, hogy tulajdonképpen az autó egész hátsó része kinyílik. Mivel a kipufogó jellegéből adódóan nem tud minden ilyen nyitásnál elhajolni, ezért a mélyre nyúló hátsó részre simán feldobtak két kamu véget, de a kipufogó igazi része ennél már sokkal hamarabb véget ér.
14:00-kor kezdjük az élő Égésteret, a mikrofon mögött és a kamera előtt Karotta, Assur, Gajdán Miki és Zombi, és olyan forró témákat veszünk végig, mint a szakszerű levillogást a belső sávból, a goodwoodi porszívót, Alibaba és a negyven rabló felbukkanását, ha reped a lökhárító, a nagy adblue kummantást és a Pikes Peak-i szörny esetét a tejfölköddel.
Az autóipari szereplőknek nincs könnyű időszaka, tudjuk jól. Az alapanyaghiányok, a háború, a covid mind-mind rátesznek egy lapáttal, ebből pedig a vevő annyit érez, hogy nincs autó, vagy ha van, akkor nagyon drága. De azért az ebben a környezetben is elég durva, hogy valaki megrendelt 15 millióért egy Tesla Model 3-at (ma már 21,7 az alapár), amit nem elég, hogy hosszas várakozás után sem tudnak még leszállítani, de még az utolsó öt forintot is kiszámlázzák a vevőnek. Olvasónk legalábbis pont így járt.
Kattintásra teljes méretben látszik a kép!
Oké, minden bizonnyal egy automata rendszer végzi ezeket a számításokat, de az akkor is meredek, hogy egy tizensok milliós autónál képesek ezt az öt forintot (egészen pontosan négy forint plusz áfát) is ráterhelni a vevőre, ráadásul mindezt átutalással kérik, a végére drágább lesz a leves mint a hús. Jó-jó, tudjuk, hogy a legjobb barátságnak is a precíz elszámolás az alapja, de azért a fillérb@szásnak is vannak olyan szintjei, amit már nem kéne ostromolni.
Nem is olyan rég írtunk róla, hogy a Ford elkészítette minden idők talán legdurvább furgonját, ami a negyedik Supervan a sorban és a korszellemnek megfelelően elektromos. A neve is Electric Supervan lett és komikus 2000 lóerőt tud. A Goodwood Festival of Speeden is mentek vele pár kört, ahol hamar kiderült, hogy ez a szerkezet tempóban sokkal közelebb áll a TGV-hez, mint egy furgonhoz.
Bár az Electric Supervan mind a négy kerékét hajtja és ezeken a kerekeken gigantikus slickeket hord, a rajtnál olyan brutális, négykerekes burnoutot mutat be, hogy a fal adja a másikat. Vélhetően nyélgázzal indul a pilóta, ami azt eredményezi, hogy kerekekre hirtelen rászabaduló 2000 lóerő olyan rettenetes gumifüstöt produkál, mint egy régi erőmű kéménye.
Az is felháborító ahogy és amilyen tempóban mozog a pályán. A távolabbi felvételeken kimondottan úgy néz ki, mintha távirányítós autó lenne, amire a hangja is rátesz egy lapáttal.
Milánóban videóztak le egy Porsche Carrera GT-t, ahogy éppen egy téren driftel fel és alá. A videó elején még emberi módon közlekednek az autóval, de szemmel láthatóan valamikor menet közben felgyűlt egy kis feszkó, amit valahogy le kellett vezetni. A gőz kieresztésére egyébként is remek választás egy Carrera GT, de a városon belül csúszkálás nem jellemző.
A kimondottan vakmerő mutatvány közben valószerűtlenül csodás hanggal ordít az 5,7 literes V10-es. Úgy tűnik, hogy a sofőr egészen ura a helyzetnek, de nem egy olyan pillanat van a videóban, amikor összeszorított fogsorral, csak fél szemmel merjük nézni, hogy vajon pont odacsapja a pilóta az autót valaminek, vagy pont nem.
A művelet szerencsére hepienddel zárult és a millió dolláros Carrera GT egy karc nélkül megúszta a városi duhajkodást.
Mindenki ismeri a Volkswagen-féle Harlequin-kiadásokat. Polóból és Golfból is volt ilyen, akinek nem lenne meg, az keressen rá bátran, ezek azok az autók, amelyeknek csaknem minden eleme más színű. Na, ezt az oroszok továbbfejlesztették. Itt a Lada, amely Frankenstein alkotása is lehetne.
Hogy pontosan miből legózták össze, nem tudni, de annyi biztos, hogy a Niva-orr mellett 2101-esről és 2103-asról származó, tehát Ezerkecske- és Ezeröcsi-eredetű elemek is visszaköszönnek. És egy álnaiv kérdés: ha a Harlequinek esetében a C oszlop és a tető színe szerepelt a forgalmiban, akkor ennél vajon milyen típust írnának be? Na persze, forgalmi...
A gyári specifikációk szerint a Tesla Model S Plaid 200 mérföld per órás (320 km/h) csúcssebességre képes, de a jelenlegi szoftver nem engedi eddig pörögni a villanymotorokat. A kanadai Ingenext tunercég felülírta a gyári programot, és a 280 km/h-s limit nélkül engedték rá a Plaidet egy 3 kilométeres kifutópályára.
Az autó 216 mph-ig, vagyis 350 km/h-ig gyorsult, ami a Lamborghini Aventador SVJ, illetve a McLaren P1 territóriuma. A hajtáslánc gyakorlatilag érintetlen volt, az Ingenext a fékeket cserélte a Mountainpass Performance-tól származó darabokra, abroncsból pedig Michelin Pilot Super Sportok kerültek a gyáriak helyére. A Tesla nem az egyedüli villanyszedán a 200 mph fölötti kategóriában, 2017-ben egy Lucid Air ért el 378 km/h-t, igaz, még prototípusként.
Áprilisi nyilatkozatok szerint a Volkswagen utód nélkül szüntette volna meg a pickupját, ha nincs a Forddal kötött partnerség: az új Amarok a már bemutatott Ranger alapjára érkezik. Most két ízelítő videót is kaptunk, ezeken olyan részletek láthatók, mint a műanyagozott első kerékjáratok, az új lámpadizájn - hangsúlyos nappali menetfénnyel - ; és az egyik új felni.
Az Amarok 30 vezetéssegítő asszisztenst is kap, a pickupban ezek közül 20 most lesz először elérhető. A motorválaszték egy benzinesből és négy különböző dízelből áll – kettőtől három literes lökettérfogatig, négytől hat hengerig.
A beltérben a felhasználás szempontjából fontos részlet, hogy továbbra is lesznek fizikai gombok, nem költöztettek minden funkciót az érintőképernyőre. Az autót év végén kezdik forgalmazni, a hivatalos bemutatót július hetedikén tartják.
A BMW az elmúlt években az unortodox dizájn felé mozdult el, alig volt olyan modelljük, amelynek bemutatóját ne kísérte volna tompa digitális fujjolás. Most a 2,7 tonna fölötti XM szuper-SUV-val kapcsolatban próbáltak robbantani a közösségi oldalakon, de visszafelé sült el a dolog. A rajongók könyörületet nem ismerve válaszolták meg a "Hova mennétek legszívesebben az XM-mel?" kérdést, íme a néhány a vitriolosabbak közül.
A social media csapat a képet ugyan nem vette le, de a kérdést átírták egy egyszerű kijelentésre, amibe nehezebb belekötni. Eközben persze érdemes észben tartani, hogy az internetes fröcsögések ellenére nagyon is működni látszik a BMW stratégiája, az eladásaik a konkurenciához képest is kiemelkedőek.
A Pagani sose a szerény autóiról volt híres, de a kimondottan pályára készült Huayra R mellett a márka többi autója is visszafogottnak tűnik. Az R nélküli Huayrán rengeteget változtattak, mire megkapta azt a plusz egy betűt: teljesen új aerodinamikai csomagot és új fejlesztésű motort is kapott. Utóbbi szokás szerint Mercedes eredetű, 6 literes és V12-es.
Szokatlan, de a FIA korlátozásával összhangban a Huayra R kipufogójába is hangtompítókat szereltek. Most viszont itt egy videó arról, hogy hogy szól egy 850 lóerős, 9 ezret forgó V12-es, ha kikerül belőle a hangtompító és minden adott ahhoz, hogy teli torokból énekeljen.
A válasz: káprázatosan gyönyörűen. A hanghatás a régebbi, szintén V12-es F1-es versenyautókat idézi, amik fenséges szimfóniával örvendeztették meg a nézőket. Most a Huayra R hozott vissza egy kicsit ebből a szép korszakból.
Bringával utcán a normális tempó nagyjából 20-30 km/h, de ha valaki szédületes formában rakja egy drága országútinak, akkor se jellemző a 60-70 km/h fölötti sebesség. Ehhez képest itt egy tag, aki annyival megy bicóval, ami már bőven a nagyon hegyes sportmotorok és erős autók territóriuma. Elias Schwärzler felháborító 272 km/h hasított bringával, amivel világrekordot állított fel.
Az talán sejthető, hogy nem arról van szó, hogy valakinek olyan rönkök vannak a combjai helyén, hogy ezt önerőből meg tudja ugrani. Nem, itt arról van szó, hogy egy – előbb is említett – hegyes sportmotor húzza a bringást, méghozzá kötéllel. Ráadásul a bringa sem egy egyedileg készült, erre a célra kifejlesztett célgép, hanem egy első ránézésre bár drágának, de boltban kaphatónak tűnő Scott.
Még belegondolni is durva abba, hogy mi minden tud egy ilyen szituációban végzetesen rosszul elsülni, de szerencsére nem így történt, a rekordkísérlet sikeres volt. Az egészen biztos, hogy se a motor pilótája, se a bringán kapaszkodó Elias nem hallottak még a félelemről.
Tegnap megérkezett a szerkesztőségbe az új Range Rover, Bátor Sir Antal készít róla egy autentikus videót, talán még Yorkshire pudding is lesz benne. Amíg erre várunk, álljon itt a Land Rover Discovery 3 néhány formatanulmánya 2004-ből.
A végleges Discovery leginkább a jobb alsó változat jegyeit viseli, a bal alsó verzió valószínűleg túlságosan hasonlított a kortárs Freelanderre. A legfelső változat elég nagyot hunyorítva a Toyota FJ Cruisert idézi, igaz, az majd csak három évvel később, 2006-ban mutatkozik be. Érdekes részlet az első ajtók előtti fekete betétje, amit a Discovery-re nem, de a Range Roverre adaptáltak a dizájnerek, amelyen azóta is kiemelt motívum.
A Twitteren tűnt fel egy minőségi (értsd, a Who killed Captain Alexnél két fokkal hihetőbb) grafikával megspékelt felvétel a frontról. A videó elején egy feltehetően orosz hadoszlop cammog a mezőn, majd egy kihegyezett V8 szinkronhangján óbégatva ugrat a képbe a Mad Max/Death Race stílusban rambósított Zaporozsec (ZAZ-968).
Hilarious, brilliant CGI of Ukrainian weaponized Lada taking on column of Russian tanks. Don't know who made this, will credit when I do. pic.twitter.com/6RP1uRoMSA
Ezután kitör a Micheal Bay, az autó tetején fikciósnak tűnő mini rakétavető fröcsöli az áldást, záporozik a cyka blyat. Annyiban mondjuk a valóságban gyökerezik a videó, hogy az ukránok tényleg alkalmaznak könnyű, gyors csapásra képes, némileg átalakított személyautókat, ahogy azt a technicalnak hívott pickupokkal teszik a világ különböző milíciái.
Az egy dolog, hogy baromi meleg van, és ha kilépünk a napra, szinte azonnal ropogósra sülünk. De gondolkodtál már azon, mennyire forró ilyenkor az aszfalt? A Magyar Közút megmutatta hőkamerával, és kiderült, hogy 34 Celsius fokos levegő-hőmérséklet mellett 52 Celsius fok fölé is simán felmegy a burkolat hőmérséklete.
Közben pedig van egy csomó olyan munka - persze nemcsak az útfenntartónál, hanem rengeteg melóhelyen -, amit időjárástól függetlenül muszáj elvégezni, még ha igyekeznek is átütemezni a feladatokat. Úgyhogy vigyázzunk egymásra. Ja, és ha sétálni visszük házi kedvenceinket, tegyük inkább reggel vagy este, vagy legalább füves területen, mert az ő tappancsaikat is égeti ilyenkor a forró beton vagy aszfalt.
Fekete füstfelhőre lettek figyelmesek a Magyar Közút diszpécserei az M86-oson kihelyezett kamerák képén. Hamar kiderült, hogy egy autószállító tréler kapott lángra, a tüzet vélhetően a vontató jármű egyik hátsó, belső gumiabroncsának defektje okozta. A lángok átcsaptak a szállított, egyébként új személyautókra.
A rakományból szerencsére több autót sikerült megmenteni, de több autó gyakorlatilag megsemmisült. Az anyagi kár így jelentős, személyi sérülés azonban nem történt.