Legutóbb tavaly év elején szedtük össze a legolcsóbb új autókat. Azóta viszont akkorát változtak az árak, hogy a 3,3 milliós győztesről csak álmodozhatunk, az akkori huszadik, a Kia Ceed pedig ma már a dobogót ostromolná azzal a bizonyos 4,8 millióval. Ahogy akkor, úgy most sem csak a listaárakat néztük, hanem a hahu keresőjében is kutakodtunk akciók után - itt ugyanis nagy különbségek lehetnek. Fontos viszont rögzíteni, hogy ezek az adatok a 2022. augusztusi viszonyokat tükrözik, és hogy az újautó-vásárlást gyakran az hátráltatja, hogy több gyártó csak nagyon hosszú határidővel tud rendelést felvenni. (A nyitókép alapja: Kulka/Getty Images)
Fotó: Kulka / Getty Images Hungary
Tizedik helyen mindjárt egy egész jó használati értékkel bíró autó: a Dacia Duster. 5,6 millióról indul az 1.0 TCe Essential. Az egyliteres turbómotor 91 lóerős, a felszereltség része az első elektromos ablak, a távirányítós központi zár és a Bluetooth-kihangosító is.
Fotó: Horváth Máté / Totalcar
A maga kortalan formájával sokak kedvence a Fiat 500. Listánk kilencedik helyét az 1.0 BSG jelölésű, vagyis ezres, háromhengeres lágy hibrid szerezte meg. A BSG a Belt Starter Generatort, azaz a szíjhajtású indítómotor-generátort jelöli. 69 lóerőt és rengeteg cukiságot kapunk 5,5 millió forintért.
Fotó: Gajdán Miklós / Totalcar
A Hyundai i10 a tavalyi válogatásban még 3,8 millió forintos árral szerepelt, most 5,49 millióssal. Ezért a pénzért 1,25 literes szívó benzinmotort adnak, öt év garanciával. És a Comfort kivitel egész jó felszereltséggel is bír.
Fotó: Totalcar
A Suzuki miniautója, az Ignis különleges bakancsformájával karakteres autónak mondható, az 1,2-es mild hibrid 83 lóerős. Az alapfelszereltségű változat kedvezménnyel 5,39 millióért vehető.
Fotó: Winkler Róbert / Totalcar
Aki nem tud barátkozni az Ignis formájával, vagy egy jobban használható, praktikusabb kisautót keres, nézheti inkább a Swiftet. Szintén 1,2-es, lágy hibrid rendszerű változatban leheletnyivel olcsóbb: 5,37 milliós akciós árakat hoz a kereső.
Fotó: Macsuga János / Totalcar
Már a középmezőnyben járunk, és egy egész friss versenyzőt találunk. A tavalyi válogatásban második volt az Aygo, most ötödik az Aygo X, vagyis a kissé emelt hasmagasságú (és üléspozíciójú) törpe-Toyota. Háromhengeres ezrese 72 lóerőt tud. Ja, és az ára: a hahu szerint a legolcsóbbak 5,24 millióért vihetők.
Fotó: Jakusovszky Kristóf / Totalcar
A második Fiat a listán. A Panda sem kisebb közönségkedvenc, mint az 500-as, ellenben a maga 5,09 milliós árával viszont jóval olcsóbb. A Street felszereltség acélfelnis, manuális klímás kiskocsit takar, a hajtáslánc ugyanaz, mint az 500-asban.
Fotó: Fiat / Fiat
Így múlik el a világ dicsősége? Tavaly még a válogatás élén végzett a Sandero a maga 3,3-3,4 millió közötti árával. Most kereken ötmillióért bukkan fel a harmadik helyen a legolcsóbban hirdetett, a papíron sem túl acélosnak hangzó, 67 lovas 1.0 SCe szívómotorral. A manuális klíma mellé hátsó parkradar, tempomat és egyéb nyalánkságok is befértek.
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az ezüstérem a Kia Picantóé, immár ezt sem lehet megúszni 4,55 millió alatt. Az 1.0 DPI jelölés itt is egy 67 lóerős szívó benzinest tartalmaz, a Silver kivitel pedig az alapfelszereltséget. Egyebek mellett manuális klíma és első villanyablakok férnek ebbe bele.
Fotó: Totalcar
A győztes pedig: a Mitsubishi Space Star. 4,33 milliós árcédula szerepel az 1.2 MIVEC jelzésűn. A Space szó ne tévesszen meg senkit, a maga 3,8 méter körüli hosszával ez éppúgy kisautó, mint a lista többi tagja. Ja, ha a nagycsaládos támogatás is játszik, lapozz még egyet!
Fotó: Totalcar
A hétszemélyes Dacia Jogger ugyanis alapból 6,7 millióról indul, de a kedvezményt lefaragva máris 4,2 millióra csökkent az ára. Más kérdés, hogy az autóvásárlási támogatás jelen állás szerint év végén kifut, viszont az új autókra elég tekintélyes várólisták vannak.
Fotó: Bolla György / Totalcar
Négymillió alatt levegőt se - ez ma a tíz legolcsóbb új autó
596
Lapozgató
Négymillió alatt levegőt se - ez ma a tíz legolcsóbb új autó