2011.01.29. 16:25


A néhai NDK területén található egyik régi, elhagyott szovjet katonai bázis területén alkalomadtán furcsa dolgok történnek. Például megjelenik pár tucatnyi BMW, majd pár nap múlva valamivel kevesebb távozik onnan. Sokan nem tudják, de ezen a helyen elég komoly képzés folyik, lényegében itt pallérozzák azon sofőrök tudását, kikről talán a nagysikerű Szállító-sorozat főhősét is mintázták: profi testőrök, páncélozott autók, repeszek, robbanások és néhány összetört karosszériaelem.

A BMW - hasonlóan a Mercedeshez és Audihoz - természetesen megnövelt védettségi szintű típusokat is kínál azon vásárlóinak, akik valami miatt féltik a bőrüket. A BMW High Security Series-családba jelenleg a V8 és V12-es benzinmotorral szerelt 7-es széria, illetve az X5 és X5 Plus típus tartozik.

A VR7-es és VR9-es ballisztikai minősítésnek megfelelően az autók elllenálnak a kézifegyverek  acélmagvas és a páncéltörő lövedékeinek, kézigránátoknak és robbanószerkezeteknek. A .44-es Magnum (ami valójában 0.429 inch, azaz 10,9 mm) és az AK 47 7,62 milliméteres lövedékek sem tesznek kárt a bent ülőkben. A kritikus helyeken (ajtószélek, üveg-karosszéria találkozási pontok és az egyes karosszériaelemek találkozása) külön extra erősítést kaptak nagy szilárdságú acélból.

Természetesen defekttűrő abroncsokkal, beépített tűzoltó-rendszerrel és túlnyomásos beltérrel, belső oxigénellátó rendszerrel is rendelkeznek. Mindez azonban mit sem érne olyan sofőr nélkül, aki az első petárdadurranástól pánikba esik. Vészhelyzetben minden egy-egy helyes, akár reflexszerű reakción is múlhat, éppen ezért kell a lehető legjobban felkészülni a váratlan helyzetekre. Az pedig, hogy ilyenkor akár törik is a tizenmilliós autó, semmit sem számít.

Magán a tréningen sem simogatják őket, láthatják, hogy a horpadt lökhárító, végighúzott oldal vagy megpörkölődött géptető nem akadály. Persze az igazán komoly fegyverarzenál ellen nem védenek meg, de tekintélyes önsúlyuk ellenére megadják az esélyt arra, hogy minél rövidebb idő alatt elhagyhassák a veszélyes zónát a bent ülők: 7,9 illetve 6,2 másodperc alatt gyorsulnak nulláról százra. Vajon mit mutatnának egy standard, EuroNCAP-törésteszten?

És ha netán ön is éppen merényletet tervezne, akkor a címben elhangzó mondat és a ravasz meghúzása előtt nézze meg rendesen, érdemes-e egyáltalán...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.