A Nissan dögös csajokkal égeti a Fordot
A Ford jól be is perelte a Nissant a kissé valóban szokatlan képsorokért, amellyel a brazil televíziókban reklámozták saját típusukat.
A gazdagon felékszerezett, fehérköpenyes alkalmazottak és a guszta lányok ugyanis azt hivatottak megmutatni, hogy a Ford hogyan keresi magát gennyesre a Focuson, amely 3000 reállal, azaz átszámítva mintegy 343 ezer forinttal drágább a Nissan Tiidánál. Sajátos reklámstratégia a konkurencia lejáratására építeni – az vele a baj, hogy ritkán működik, viszont garantáltan konfliktust szül – de kívülállóként igazán szórakoztató végignézni, ha másért nem, a táncos dekoráció kedvéért. Egy ilyen film persze meglehetősen elkeseredett lépésnek tűnhet, ami nem is lenne csoda: a Nissan Tiida öreg konstrukció, még a kifutó Focusnál is régebbi, és úgy néz ki, az árkülönbözet ellenére sem tudják eladni Braziliában.
A Nissan persze azonnal levetette műsorról a reklámot, amint a Ford tiltakozni kezdett, de az üzenet így is eljutott a vásárlókig, ahogy a jogi eljárás is – a japánok tehát elsősorban abban bízhatnak, hogy a kártérítés kisebb lesz, mint amennyit a Fordtól elhappolt vásárlók a konyhára hoznak.