Lángok vetettek véget az élvezetnek

2012.04.26. 17:25 Módosítva: 2012.04.26. 17:25

Gyári autóknál sem szokatlan 500 lóerő felett, hogy felcsapnak a lángok, de egy átépített gépnél még nagyobb az esély egy véletlen tűzre. Ezúttal egy Mazda RX-7-es az áldozat, amelynek állítólag a hűvös idő ártott meg.

Bár rég nem gyártják már, az RX-7 még mindig népszerű a tuningolók körében, jó formája, kedvező súlyelosztása és a Wankel-motor komoly erőtartaléka miatt. A konkrét példányra, amely 1999-ből származik, még az anyja sem ismerne rá: igazi hardcore tuning-gép durván ültetett futóművel, nagy kopoltyús géptetővel, a sárvédők alól kilógó kerekekkel, és persze komoly tuninggal: a kétturbós gyári feltöltőrendszert egyetlen Garrett GT34R turbó helyettesíti, így az 1,3 literes, kéttárcsás motorból 505 lóerő szabadítható fel.

Mindez önmagában talán nem volna különleges – a világ jobbik felén tucatszám találni hasonló autókat – de egy tavaszi gumiégetős bravúroskodás során sikerült lekapni, ahogy a Mazda kupé lángra kap. A problémát állítólag a kábelezés szigetelése okozta, amely a hideg időben merevvé vált, majd a motor nagy hője hatására megolvadt. A zárlat ráadásul épp egy benzincső alatt következett be – a szemtanúk szerint így egy pillanat alatt lángolni kezdett az autó.

A tulajdonos szerencséje, hogy a közelben voltak a tűzoltók, így csak a motortér és az első sárvédő-lemezek égtek meg. A motornak persze annyi, de a tulajdonos most azt fontolgatja, hogy egy Corvette V8-asát építi a helyére...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.