A hibátlan patkány-dízel

2014.05.21. 17:47

Európában valószínűleg a közút közelébe sem mehetne ez az átépített 1948-as Chevrolet pick-up, hisz látszatra csak a szentlélek tartja egyben. Fényezés már csak foltokban fordul elő rajta – valaha mintha világoskék lett volna – és a fülkében is több a rozsdás vas, mint a kárpitozás. Ám mindez csak a stílus kedvéért van így, belül sok tízezer dollárt érő, korszerű technika lapul.

A tulajdonos ugyanis korszerű hajtásláncot szerelt az autóba, 505 lóerőt és 1200 Nm csúcsnyomatékot leadó, bár cserébe vaskos koromcsíkot húzó V8-as dízelmotorral. A motorhoz rövid kapcsolási hosszú, 5 fokozatú kéziváltó kapcsolódik. Ezen felül emelhető-süllyeszthető low-rider futómű van alatta, méghozzá nem is teljesen öncélúan: az alsó állásban az autó gyorsulási versenyeken is stabil maradhat, míg megemelve villámgyors vontatóként használja építője: kamionként vontatja a lakó-félpótkocsit, amelyben a találkozókon, versenyeken viszonylag kényelmesen, önellátó módon szállhat meg.

Az egyedi dízel-patkány jó példája az amerikai forgalombahelyezési szabályok liberalizmusának: itthon egy ilyen már ránézésre sem engednének közel a vizsgasorhoz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.