2014.09.26. 18:13

A Ford tervezői 2002-ben készítették ezt a luxusautó-tanulmányt, amikor még úgy tűnt, a márka fejlesztését komolyan veszik, és akár globális szinten is versenyeznének a német és japán prémium-gyártókkal. Erre végül nem került sor – a Lincoln manapság nem sokkal több, mint néhány gazdagabban krómozott fronthajtású Ford, és Észak-Amerikán kívül szinte teljesen feledésbe is merült, de ez a gép még azokat az ambiciózus éveket idézi.

A Continental tanulmány a 2000-es évek elejének szögletes-éles karosszéria-divatját ötvözi az 1960-as évek elnöki Lincolnjainak jellegzetes részleteivel. Az öngyilkos rendszerű – egymástól távolodva nyíló – oldalajtók és a négy kerek első lámpa egyértelmű utalás a világ leghíresebb Lincolnjára, arra a Continentalra, amelyben John Fitzgerald Kennedy elnököt lelőtték. Ráadásul ezt a formavilágot a Lincoln egyetlen más modelljén sem láthattuk, ami még érdekesebbé teheti a gyűjtők számára. Műszaki értelemben már kevésbé különleges a tanulmány: 420 lóerős, 6 literes motorja rokonságban áll a korabeli Aston Martinok V12-eseivel, a burkolat alatt pedig a Lincoln LS átdolgozott műszaki alapjait találjuk, olyan megoldásokkal, mint a multilink rendszerű hátsó futómű, ami abban az időszakban még a prémium-kategória kiváltsága volt.

Bár egyedi autóról van szó, kifejezetten olcsón kínálják. Az RM Auctions árverésén 56 100 dollár kikiáltási áron kerül kalapács alá, de erre is megvan az ok. Egyrészt a Continental Concept, bár működőképesnek gyártották, nem több egyszerű dísztárgynál, hisz nem működik a motorja és az elektronikája nagy része sem. Ám ha valaki sikeresen ki is javítaná, forgalomba aligha kerülhetne, hisz semmiféle típusengedélye nincs. Így az Egyesült Államokban érvényes szabályok szerint semmilyen körülmények közt nem helyezhető forgalomba, és másutt is komoly nehézségekbe ütközhet rendszámot szerezni rá.