Azt hitted, a mai S1-gyel nem lehet nagyot csapatni? Röhrlnek azért sikerült

2014.12.31. 09:21

Kölcsönös megautóztatásra hívta Mattias Ekström az Audi és az Opel hatvanhét éves legendáját, Walter Röhrlt. A kétszeres rali-világbajnok az esteringi ralikrossz-pályán hajtotta meg az 560 lóerős S1-et.

A videón látható S1 EKS RX az Audi S1 ralikrossz-változata, amit Mattias Ekström ralikrossz-csapata, az EKS épít. Ekström maga kétszeres DTM-bajnok, de széles körben inkább arról ismert, hogy háromszor pofozta végig a világ legjobb autóversenyzőit a Race of Champions-ön. A rali és a ralikrossz tőle sem áll távol, idén három futamon indult a krosszvilágbajnokságon, melyből egyet meg is nyert. Nem mellesleg ez volt az S1 egyetlen sikere a szezonban.

Ekström az idei krosszvilágbajnokság egy futamán
Ekström az idei krosszvilágbajnokság egy futamán

Akinek még ne esett volna le: a videó a típusnevek közti párhuzam miatt érdekes. A legendás S1 E2-vel 1985-ben jött elő az Audi: '86-ban Bobby Unser, majd '87-ben Röhrl nyert vele Pikes Peak-en, óriási rekordot futva. Nagy légterelő idomaival az S1-é máig az egyik legjellegzetesebb forma a raliautók között. A két modell persze csak nevében rokon: az EKS RX-et is egy soros négyes hajtja turbóval, szemben az S1 E2 sor ötös turbósával, kétliteres motorja pedig 110 köbcentivel kisebb, mint az S1 E2-é. A krosszpályákra készült változat 560 lóereje ellenben hatvannal több, mint amit a neves ős tudott.