2015.04.09. 12:52

A finn Valtra traktorgyár és a Nokian gumiabroncs-gyártó szervezte a sikeres rekordkísérletet, így mostantól a Valtra T234 tartja a traktorok sebességi világrekordját.

A traktorokat nem épp kiemelkedő sebességükről ismerjük, de ez nem jelenti, hogy egy mezőgazdasági vontatóval ne lehetne gyorsan haladni, főleg ha megfelelő áttételezésű váltót és jó oldaltartású gumikat kap. A rekordkísérletben részt vevő Valtra T234-est pedig pontosan így alakították át. Viszonylag alacsony mintázatú, de kifejezetten hóra-jégre tervezett Hakkapeliitta TRI gumikat kapott, és a hathengeres soros dízelmotorból is igyekeztek kihozni a lehető legnagyobb teljesítményt. Ez annyira jól sikerült, hogy a hajtásban el is roppantott egy tengelyvéget. A gondot nem is a teljesítmény hiánya jelentette – a 250 lóerős és 1000 Nm csúcsnyomatékú motor bőven elég a száguldáshoz – hanem a 7,3 tonnás, magas jármű kanyarstabilitása, mivel a sebességi rekordot egy ovális pályán igyekeztek megdönteni. Végül a pálya meghosszabbítása lett a megoldás – így már sikerült a két ellentétes irányú futam átlagsebességét 130,165 km//h-ra növelni.

Az persze nem valószínű, hogy a jövőben a traktorok az autópályákon is megjelennének – végső soron nem a száguldás a céljuk, arra még mindig sokkal jobb egy autó – de a Valtra vadiúj T sorozata és a Nokian szöges traktorgumik számára aligha képzelhető el jobb reklám.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.