Rácsok mögött pusztul az orosz sportautógyártás csúcsterméke

2015.06.21. 09:32

Rács mögé zárva porosodnak az első orosz sportautógyár termékei. A mára megszűnt Marussia magára hagyott, félkész autóiról készült fotók kerültek a netre. A sztorijuk nem ismert.

Az egykor szépreményű Marussia tavaly jelentett csődöt. A 2007-ben alapított műhelycég két sportautójával próbálta feltenni magát a sportautó-gyártás térképére: a B1 egy konzervatívabb, míg a B2 egy modernistább irányvonal mentén készült; mindkettőt Cosworth-tól vett motorok hajtják. Egy 2,8 literes és 3,5 literes volt az opciós listán, mindkettő turbós V6-os, 360 és 420 lóerős teljesítménnyel. Volt még F2 néven egy formabontó városi terepjárójuk is, de hogy végül a három modellből összesen hány darabot sikerült eladni rejtély. A Marussiát tavaly érte el a vég, amiben közrejátszott az is, hogy zsák számra öntötték a pénzt Formula-1-es csapatukba. A csapat két nagyon gyenge szezon után a harmadikat már be sem fejezte, 2014 őszén a műhellyel együtt vége lett.

Az orosz honlapokon terjedő képeken több B1-est látni. Ez a két sport-Marussiából a visszafogottabb formatervű, alumíniumvázával csupán 1,1 tonnás. Az egyik fotón látni egy F2-vázat is. A raktár történetéről csak találgatásokat lehet olvasni, de a legvalószínűbb lehetőség, hogy a csődkor lefoglalt autókat tárolják így valahol Moszkva-külsőn.