Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2022.05.19. 13:36

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Jörg Bergmeister, a Porsche pilótája még a Porsche 718 GT4 RS premierje előtt 7 perc 04,511 másodperces időt futott az autóval a Nordschleifén, ami masszívan remek időnek számít. A Porsche 500 lóerős, középmotoros sportautójában minden megvan ahhoz, hogy jó legyen versenypályán hajtani.

    3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 315 km/óra a GT4 RS végsebessége, de ez még aligha mond el valamit a 1,5 tonnánál könnyebb autóról. A német Sport Auto magazin lecsekkolta, hogy mit tud a 20,6 kilométer hosszan kanyargó, lejtő és emelkedő, változatos aszfaltozású pályán a saját pilótájukkal.

    Christian Gebhardt tapasztalt pilóta, számos komoly idő fűződik a nevéhez a Zöld Pokolban, a GT4-essel azonban nem sikerült hoznia a gyári köridőt, 07 perc 16,15 másodperc alatt ért körbe. Ez persze, még mindig zseniális idő. Egyben jól mutatja, hogy mennyit számít a pilóta, az időjárás és más körülmények is.

  • Nagy siker volt a Citroën GS, ami ötletes megoldásaival a vásárlókat és az Év Autója akkori zsűrijét is megnyerte magának. Utódja, a ZX kompakt népszerűsége messze nem érte el ezt a szintet, akkoriban inkább a testvérmodell Peugeot 306 volt sikeresebb. Pedig a ZX hírnevét olyan versenyautóval is megsegítették, mint ez itt.

    1990-ben vetették be először a C05-ös számú gépet az egyiptomi Pharaohs Rally-n, ahol Ari Vatanen és Bruno Berglund a negyedik helyet szerezte meg vele. Következő nagy futama a '91-es Párizs-Tripoli-Dakar, ahol Franciaországtól többek között Líbián, Mauritánián és Szenegálon át Dakarig húzott le vele 9 186 km-t Alain de Ambrosino és Alain Guéhennec.

    Miközben ezzel az autóval a hatodik helyet szerezték meg összetettben, addig Vatanen a dobogó tetejére állhatott egy ZX-szel. Miután versenykarrierje véget ért, a gyár műszaki fejlesztések tesztelésére használta az autót, később pedig Philippe Gache és csapata restaurálta.

  • Szépek a mostani gépek is, de nekem a rally minden mást elhomályosító aranykora a veszélyes és éppen ezért betiltott B csoporthoz kötődik. Olyan elképesztő versenyautók születtek a '80-as években, mint az öthengeres, összkerekes Audi Quattro vagy a Lancia Delta S4.

    Utóbbinak prototípust tesztelik a korabeli felvételen, amin nincs semmi beszéd vagy zene, csak a négyhengeres turbómotor hangja és a gépi zajok. A videó minősége mai szemmel megmosolyogtató, de ettől csak kedvesebb a hangulata.

  • Rendőri feladatokra mindig speciálisan felkészített járművek kellenek, ami épp úgy igaz egy Opel Astrára, mint egy Porsche 911-esre. A '80-as évek elejétől a Ford Mustangból is készült SSP változat, mely kisebb méretével és erősebb motorjával jóval mozgékonyabb elfogó volt, mint a korszak nagy szedánjai.

    Nagyjából 15 ezer darabot gyártottak a kevésbé kedvelt Fox body speciális változatából, mely az 5,0 literes, V8-as motor mellett nagyobb teljesítményű olaj- és váltóhűtőt kapott, továbbá erősített futóművet és padlót, valamint új generátort.

    Úgy tűnik, hogy még mindig jó erőben van a gép, mert a mérés szerint kijött belőle 257 lóerő és majdnem 400 Nm nyomaték. Ezek az autók a leselejtezés után egyébként gyakran bukkantak fel gyorsulási versenyeken, amihez remek alapnak bizonyult.

     

  • Rábukkantam a Silodrome-on egy cikkre, melyben a 365 GTC/4-et nevezik a legelfeledettebb Ferrarit, amivel valószínűleg nagyon közel járnak a valósághoz. Nehéz is az ikonikus Daytona árnyékából maradandót alkotni, valószínűleg ezért nem maradt meg sokaknak a '71-től gyártott V12-es kupé.

    Szerintem viszont sokkal sokkal kevésbé maradandó a szintén '70-es években született 400-as, melynek doboz formája tényleg messze áll attól, amit a Ferraritól várunk.

    Hogy ezeken túl mi is lehet a leginkább elfeledett Ferrari, az most nem jut eszembe.

  • A Toyota Land Cruiser új generációja, a J300 sem Európába, sem az USA-ba nem jut el, de a modell fő, ázsiai piacain már tavaly nyár óta forgalmazzák. Természetesen a különféle átépítések is kezdenek megjelenni, a lenti, kabriósított példányt az Egyesült Arab Emírségek királyi családja használja szafarira.

    A kiindulási alap a Land Cruiser 300 GX-R volt, négyliteres V6-ossal és hatsebességes automatával. Az átépítésért felelős cégről nincs konkrét információ, de többen a kaliforniai Newport Convertible Engineeringre (NCE) tippelnek, akik évtizedek óta foglalkoznak hasonló projektekkel.

    300lc
  • A top filmes autókat összesítő listák állandó szereplője a Szellemirtók ikoonikus Ectomobile-ja. Az Ecto-1-et még egy 1959-es Cadillac Miller-Meteor Sentinelből faragták, a 2016-os reboot autójának pedig már a sokkal kevésbé hömpölygő formatervű 1984-es Cadillac Fleetwood adta az alapot.

    Ugyanezt a formavilágot vitte tovább Mikhail Sachko virtuáltuner munkája: a 2104-es Lada kombisága és a kockássága is adja magát, hogy egy ütős szovjet Ecto-4 legyen belőle. Egy ilyen kulturális fordítást nem csak az autóból, de a filmből is megnéznénk.

  • A Rómában található Spanyol lépcső a Santa Trinità dei Monti templomtól vezet a Piazza di Spagna térre. Nemrég egy 37 éves férfi - valószínűleg tévedésből - lehajtott rajta, ami kárt is okozott a közel 300 éves építményben, a 16. and 29. lépcsőfok tört el, de további sérülések is történtek.

    A köztéri kamerák rögzítették az esetet, a rendőrök pedig a felvételek alapján nem sokkal később el is fogták a sofőrt. Az autó egy kölcsönzött Maserati Levante volt, az előállítás is a milánói Malpensa Reptéren történt, amikor a férfi le akarta adni a kölcsönzőben az autót.

    Maserati-Levante-Spanish-Steps-1-a

    Forrás: Carscoops

  • A Dodge Charger SRT Hellcat Redeye-ban egy 6,2 literes V8-as dolgozik, ami a 2,7 literes kompresszorral 797 lóerőt és 979 Nm nyomatékot teljesít. Ekkora teljesítményt az útra vinni nem egyszerű, még a 20 colos 305/35-s Pirelli P Zerók is látványosan küzdenek vele. A gyári adat negyed mérföldre 10,6 másodperc, de a videón ezt gyári gumikon nem sikerült megközelíteni, 11,54 lett a legjobb idő.

    A Road Test TV Youtube-csatorna a Palm Beach International Racewayen futtatott meg egy Redeye-t, hogy lássuk, időben mekkora különbséget jelent a gumiválasztás. Két-két menetet szenteltek a két guminak, a gyári Pirelli ellen 18-as Demon felnikre szerelt 325/35-ös M/T Drag Radialokat indítottak. Az eredmény természetesen javul, a videón látszik, hallatszik, hogy tapadásvesztés nélkül tud indulni a Redeye, a legjobb idő 10,91 másodperc.

    hellcat
  • betontereloinfiniti

    A videó előzményei nem világosak, nagyon úgy tűnik, hogy az Infinti sofőrje már a felvétel elindítása előtt elnézett valamit, és amit látunk, már egy hiba végkifejlete. Először az autó fenekét verte neki a beton terelőelemnek, majd az ütközés az autót irányba fordította, és a kocsi eleje is felmászott kordonra. Úgy tűnik, hogy a sofőr végig állt a gázon - talán pánikreakcióként, talán azért, mert úgy érezte, hogy kitartva a gázt még kijöhet a bajból. A végén az autó a terelőelemen megakadt.

    A két sorba rakott terelők jól működtek, a lezúzott autón kívül kár nem történt, a nézők sem voltak veszélyben - a biztonsági intézkedések ebben az esetben jól vizsgáztak. Ugyanez a Szentendrei úton máshogy festett volna.

    forrás: carscoops.com

  • A Forma-1-es versenyek között különféle betétfutamokat is szoktak tartani a szervezők, a mostani Monaco Historic Grand Prix például felbecsülhetetlen klasszikusokat vonultat fel. Az F1 bajnokság jelenlegi vezetője, Charles Leclerc is a versenyzők között volt, balszerencséjére a híres Rascasse kanyart korábbi ütközések miatt olajfolt és törmelék borította, emiatt a monacói alatt megcsúszott az autó.

    Leclercnek az alacsony tempónak köszönhetően nem esett baja, de a versenyautóban komolyabb károk keletkeztek. Nem is akármilyen versenyautóban: Niki Lauda 1974-es Ferrari 312T-je volt az áldozat, ami háttal csúszott a falba. Az eseményen a korábbi Ferrari-versenyző, Jackie Ickx is részt vett, aki az 1972-es Ferrari 312B2-jét hajtotta, a baleset után a felvételek szerint ő volt az egyik, aki vigasztalni próbálta Leclerc-t.

    leclerc.png
  • A modern autók mérőpados tesztjeivel az Erőmérő sorozatunkban olykor nekünk is meggyűlik a bajunk. Több oka is lehet a sikertelen próbáknak, például az autó nem tudja értelmezni a szenzorokból érkező szokatlan adatokat, ezen segíthet, ha van kimondottan mérésre kalibrált mód. 

    Az amerikai Rivian elektromos pickupjának, az R1T-nek sajnos nincs ilyen, ami az első, nem gyári teljesítménymérés során azt eredményezte, hogy a rendszer folyamatosan, pár másodpercenként közbeavatkozott, nem engedte a kerekekre a teljesítmény egészét.

    rivian dyno

    A videó készítője nem árulta el, hogy az autó jelzett-e valami hibát, de azt igen, hogy az ütközéscsillapító rendszert nem sikerült teljesen kiiktatni. A négymotoros Launch Editionre a gyártó 835 lóerőt ad meg, ebből, a mérés során a dadogás ellenére is sikerült előcsalni 563-at.

  • A Magyar Közút munkatársai riasztották a a Hortobágyi Madárkórház dolgozóit, amikor a Hajdúszoboszló-Hajdúszovát összekötő úton aszfaltozás közben észrevették az útpadkán bicegő madarat. A sérült fülesbaglyot a madárkórház dolgozói a helyszínen befogták, majd ellátták a sérüléseit, a felépülése után pedig szabadon engedik.

    Az erdei fülesbagoly Magyarország leggyakoribb bagolyfajtája, 1995 és 2002 között 6500-12000 pár fészkelt (frissebb megbízható adat nem áll rendelkezésre a populációról). A testhossza 35-40 centi, a szárnyfesztávolsága 90-100 centiméter, első sorban rágcsálókkal táplálkozik. Magyarországon védett állat.

    pakuj
  • A szórakoztatás kedvéért több autóalkatrész is kapott már plexilapot, láttuk már így a katalizátor, az égéstér és az olajteknő belsejét is. Most az intercooleren, vagyis töltőlevegőhűtőn a sor. A Warped Perception 1000 lóerős Supráját szerelték fel az átlátszó lapokkal, az alumínium erősítések azért kellettek, mert, az első, alu nélküli próba 15 psi-nél feladta.

    A 2.0-s verzió sem bírta a végtelenségig, 20 psi-nél durrant el a hidegoldali rész. Érdekességként az intercooler hatékonyságát is lemérték: a beömlőnél 95,8 °C-os csúcsot mértek, míg a hűtő után 23.1°C-ot. Hogy lássuk a levegőáram útját, glicerines füstgenerátort is használtak.

    See-Thru-Intercooler-In-Slow-Motion-Dyno-Run-High-Boost-8-12-scr
  • A Nascar új generációs versenyautókat vezet be, amelyeket a valódi pályára küldés előtt biztonságtechnikai teszteknek kell alávetni. Ehhez az AB Dynamics tesztrendszerekkel foglalkozó cég segítségét kérték, akik a Talladega Superspeedway versenypályán folytatták le a vonatkozó próbát.

    Ez abból állt, hogy az autót 130 mph-s (209 km/h) sebességgel, 24 fokos szögben a versenypálya ütközéselnyelő falának (SAFER - Steel and Foam Energy Reduction) vezettették, az irányítást korábban rögzített vezetési információkra és GPS-adatokra támaszkodó robotokra bízták: egy a kormányzásért, egy a pedálok, egy pedig a váltó kezeléséért felelt.

    next-gen-nascar-race-car-crash-tested-into-a-banking-wall-at-130

    Az ütközés emberi szervezetre gyakorolt hatását egy szenzorokkal és gyorsulásmérőkkel felszerelt bábuval vizsgálták, a cég szerint a teszt révén olyan adatokhoz sikerült jutni, amilyenekhez a számítógépes szimulációkkal nem lehetett volna.

  • Mesterbűnöző elfogásáról adott hírt a police.hu, a kistarcsai járőrök ébresztették az elkövetőt, aki egy idegen ház udvarán álló, idegen autó anyósülésén aludt, miközben mellette az autóból összelopott holmikkal tömött táska hevert - rádiós magnó, mozgáskorlátozott igazolvány, iratok, jégkaparó, üdítők, kerti ledes lámpa.

    forrás: police.hu
    forrás: police.hu

    Miután a férfit a rendőrök felébresztették, menekülni próbált, majd a kérdésekre összefüggéstelenül válaszolt. A kihallgatás során beismerte a bűncselekményt, de a részleteket és a motivációt nem tudta felidézni, vallomása szerint előző este vodkát és gyógyszereket fogyasztott.

    Nem sokkal később kiderült, hogy a kistarcsai Danny Ocean az előző nap nagyot ment, ellopott egy csomag aprósüteményt, megrongált egy elektromos kaput, egy kisautót, felfeszítette egy busz kasszáját és elvitte a váltópénzt, feltört egy kisteherautót, illetve betörte egy másik autó ablakát egy poroltóval. Emellett megtámadott egy biztonsági kamerát, egy klíma kültéri egységét, majd egy faházból szerszámgépeket vitt el.

  • A B-csoportos hőskor és Monte Carlo sok más komoly verseny elől veszi el a rivaldafényt, pedig van köztük nem egy, ami legalább olyan izgalmas, mint a fentiek. A 1958-as Coupe Des Alpes az Alpok olasz, svájci és francia részén futott, ami híres hágókat, 2500 méteres magasságot és sok helyen szalagkorlát nélküli kanyarokat jelentett, az 55 induló csapat közül csak 25 ért célba. Ja, és az utakat nem zárták el a forgalom elől.

    A filmet a Triumph Automobile tulajdonosa, a The Standard Motor Company készíttette, de a saját versenyzőik mellett a többiek is kaptak bőven képernyőidőt. A versenyen egyebek mellett Triumph TR3, Austin-Healey 100/4-et, Alfa Romeo Giulietta SZ, Sunbeam Rapier, Austin-Healey Sprite, Porsche 356, Ferrari 250 GT is fut, nagyobb felbontásban is szívesen megnéznénk őket.

    alpine rally.png
  • 210 példányt készített a Ferrari a LaFerrari Aperta nyitott szupersportautójából, mely abban a korszakban született, amikor a szintén hibrid hajtású McLaren P1-es és a Porsche 918 Spyder. Olcsó sosem volt, hiszen ezen a fekete bőrbelsős, piros fényezésű autón már újonnan is közel 2,3 millió dolláros árcédula lógott.

    260 kilométer van benne, tehát simán elmenne újnak is a LaFerrari, így aztán a szokottnál is jobban kapkodhatnak érte a pénzes gyűjtők vagy befektetési céllal vásárlók. Az aukción több mint 5 millió dollárért, tehát közel 2 milliárd forintért kel majd el az autó.

    6,3 literes, V12-es motorja mellé KERS rendszer van, így a teljesítménye több mint 950 lóerő, ami mellé 900 Nm nyomatéka van. Ezzel 2,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 350 km/óra feletti a végsebessége.

    Ha ennél is több ferraris tartalomra éhezel, akkor ne feledd, hogy a Totalcaron a Ferrari 75. születésnapját ünnepeljük egész évben. A szintén 6,3 literes V12-essel szerelt Ferrari FF-et nem csak olvashatod, de nézheted és hallgathatod is!

  • A hetes BMW legújabb generációja megosztó, akár a közönségről, akár az első fényszórókról van szó. Mivel a legnagyobb BMW hagyományosan sok megoldáson közösködik a Rolls-Royce-szal, adta magát a Photoshop-lehetőség a Carscoops szerzőjének, hogy elképzeljen egy alternatív verziót.

    Méltóságból mindenképpen több szorult a Rolls-Royce hetesbe, de döntsön a közönség, szavazógép odalent. (Személyesen is volt szerencsénk az új heteshez, beszámolónkért katt ide.)

  • Zolnay Endre 1929-ben szabadalmaztatta összecsukható motorkerékpárját. Zolnay az autózás felől érkezettt, a parádi felfutón a saját maga által épített, 1100 köbcentis Opel versenyautóval szép eredményeket ért el, majd később a VIII. kerületben a Szigony utcában nyitott műhelyt. Ott találta fel az összecsukható motorját.

    Egy 98 köbcentis kétütemű blokk került bele, a váz alig 30 kilót nyomott, de rosszkor került piacra, a világgazdasági válság miatt senki nem volt kíváncsi az újdonságra. Zolnay cége 1934-ben csődbe ment - a mester a harmincas évek végén átállt pénztárgépek készítésére.

  • Nem irigyeljük az autógyártókat. A modern előírásoknak és szabályozásoknak való megfelelés valószínűleg több energiát emészt fel, mint gondolnánk, ilyen apróság a zajterhelési maximum is. A Nissan Z fő piaca az Egyesült Államok lesz, a legszigorúbb normákat Kalifornia államban kell megugrania a rajongók által messiásként várt sportkupénak. A teszt a következőképpen fest: 31 mph (50 km/h) sebességről kell padlógázzal gyorsítani egészen addig, amíg a motor el nem éri a teljesítménye csúcsát.

    11110

    A kéziváltó esetén ez 2-es vagy 3-as fokozatból való indulást jelent, amellyel az autó mindenképpen eléri a maximális fordulatát, szemben az automatával, aminek a szabályzat szerint nem szabad visszaváltani, abban a fokozatban gyorsít, amiben az 50-et elérte, vagyis a mérésen csendesebb lesz. Emiatt a manuálissal szerelt Z-k kipufogóját halkabbra kellett hangolni, de szerencsére a tulajdonosok számára mindig ott lesznek az utángyártott rendszerek.

  • Teljesítményt mérni néha nem is olyan egyszerű, ezt olykor az Erőmérő stábja is tapasztalja. Az azonban általános jelenség, hogy egy M-es BMW a gyári adatnál magasabb számokat hoz a padon. A Drivetribe most arra volt kíváncsi, hogy a 15 éves, V10-es motorral szerelt M5 Touring tudja-e a gyári teljesítményt.

    Ha már padon van az autó, akkor azt is megmérték, hogy visszafogottabb módban vajon tényleg csak 400 lóerőt használ-e a csúcsteljesítménynek megadott 500 helyett. A kettő között a vezető számára csak néhány gombnyomás van.

    Nem lőném le a poént, de a BMW eddigi legsúlyosabb kombija most nem okoz csalódást. Az S85-ös kórú 5,0 literes szívó V10 ugyan nem a megbízhatóság szobra, de amikor működik, akkor igazán felejthetetlen élményt ad.

  • Az Akkezdet Phiai erős vérfrissítés volt a magyar underground rapnek, aki kicsit is érdeklődött a szcéna iránt, annak az Akkezdet és a Kottazűr vélhetően alapmű. Bár a kéttagú formáció már 2019-ben feloszlott, Saiid, vagyis Süveg Márk ugyanúgy maradt a rap és a slam poetry világában. Kedd délután 15:15-től vele beszélgetünk, autós, és nem autós dolgokról, ha pedig csatlakozol Twitch-en, akkor élőben követheted műsort és bele is kérdezhetsz, ezen a linken: https://www.twitch.tv/totalcarhu

    said
  • Az idei lesz az Alpine első F1-es versenye Miamiban, az eseményt egy dedikált A110-csomaggal ünnepli a márka. A South Beach Colorwayre keresztelt pakk fő különlegessége az A110 kupéhoz rendelhető két egyedi szín: a Bleu Azur kéket és a Rose Bruyère rózsaszínt a márka szerint az Ocean Drive neonfényei, a város art deco épületei, a naplemente és a vibráló zenei színtér ihlették.

    A South Beach Colorway további extrái között 18 colos Serac felniket, kék-rózsaszín emblémákat, belül pedig egyedi szőnyegeket és bőrözött középkonzolt találni, a csomagot május 3-tól lehet megrendelni.

  • Massachusetts államban fogtak el egy férfit, aki marihuána-kereskedelemből gazdagodott meg. Ez eddig szokásos ügymenet, de a 41 éves gyanúsított, Cory Taylor kiváló ízléssel költötte el a szerzett pénzt: egy tűzoltósági épületet rendezett be luxusingatlannak, a drogbizniszt is innen üzemeltette, emellett egy gusztusos autóparkot is összevásárolt magának, amelynek minden darabját remek állapotban is tartotta.

    Egyértelműen az import felé húzott a szíve - vagy az üzleti érzéke - , a 27 darabos flottából 13 darab A80-as Toyota Supra volt, amelyek főleg az alacsony futásteljesítmények miatt remek befektetésnek tűnnek: közülük tíz 50 ezer mérföld alatti, tizenkettő turbós, nyolc pedig kéziváltóval szerelt példány.

    A többi japán típus (350Z-k, S2000-esek, Lancer Evók, Acura Integra Type-R) mellett Cory láthatóan a BMW-ket is kedvelte, közülük négy E46 M3, egy E92 BMW M3 Lime Rock Park Edition és egy F82 BMW M4 volt, de szerencsére a bontó/zúzda helyett mindegyikük árverésre kerül. A licit június 4-én indul a Stanley J. Paine szervezésében, a kikiáltási árak típustól függetlenül 5000 dollárról indulnak. 

  • Az Instagramra, majd a Facebookra került fel egy videó, amelyben a felvétel készítője tétován áll egy alagút bejárata előtt: nem tudja eldönteni, hogy egy figyelmeztető jelzések nélküli lyukat lát az alagútban, vagy csak be van tépve. Nincs egyedül, két másik autós is a fékre lép, de mint kiderül, csak optikai csalódásról van szó.

    Az alagút fala mellett komoly mennyiségű esővíz gyűlt össze - nagy sebességgel belehajtani egyébként tényleg veszélyes lenne - , a tócsa tükröződése tévesztette meg a sofőröket.

    Optical-Illusion-hole-1
  • Egy jó autós plakát nem feltétlen kell, hogy vicces legyen, de azért sokat segít. Viszont az is igaz, hogy nem a humor az egyetlen eszköz, amivel ki lehet domborítani egy termék előnyeit, sokszor egy vizuális geg mutatja meg legjobban, miért a mi autónk a legjobb. Ma délután 4 órától Bolla Gyurival a Twitchen, élőben tárgyaljuk ki a kedvenc plakátjainkat, gyertek, csatlakozzatok, és ha van kedvetek küldjétek el a ti kedvenc plakátotokat a sturcza@mail.totalcar.hu címre. 

    maxresdefault-2

    Ezen a linken tudod követni a közvetítést.

    Iratkozz fel Twitch csatornánkra.

  • Hanna Schönwald, a hamburgi ipari formatervező és művész meglátta a festővásznat a fehér színű 964-es Porsche 911-esében, aztán ecsetet ragadott. Nem pingálta olyan színesre, mint mondjuk Janis Joplin a 356 kabrióját, de a sportautó formáit szépen kiemelte.

    Mostanában a Bugattinál is divat a karosszéria reflexióinak kiemelése és éppen ezt tette a művésznő is, amikor a fény játékát örökítette meg a fehér autón. Az eredmény egy különleges, de visszafogottan díszített klasszikus lett.

    Hanna egyébként nagyon éli az autós tematikát, az Instagramján többször felbukkan a Porsche mellett egy S124-es Mercedes és egy kupé '123-as is, melyekről szintén készült hasonló stílusú kép, de az inkább hagyományosan.

  • Halihó, ma ismét élőben közvetítjük az Égésteret a Twitch-en, egészen pontosan kettő óra körültől fogva. Az eseményt Zombi celebrálja majd, Karotta, Ákos és én, Máté leszek a vendég, belsős, röfögős hangulatra lehet számítani.

    4734626 85939740e31f48f5556c81a514beb497 o

    Fő témánk, amitől úgyis gyorsan eltérünk: a konzervatív olvasó szempontjából minden villanyautó ugyanolyan, a felépítésük miatt a tesztek is ugyanolyanok - egyenesben gyorsak, nehezek, nincs hangjuk, lassan töltenek, de majd jók lesznek -, hogyan találjon mindezen fogást az autós újságíró? 

    Mindezt ide kattintva találod majd, ni!

  • Magyarországon meglehetősen ritkák az olyan, USA-ban szokásos autós üldözések, mert míg odaát kontinensnyi utak várják a bűnösöket, itthon a részegek maguktól az árokba fordulnak, Budapesten meg automata kelepcét jelentenek a buszok, a kátyúk, a parkoló autók, meg a minden. Amerikában vannak is nagy sebességű üldözésekre szakosodott egységek, ők ráadásul olyan zaftos technikával is el vannak látva, amilyen például a grappler.

    A tech első bevetése 2018-ban történt, a gyártó szerint azóta további négyszáz alkalommal került elő a grappler, köztük a most április 29-i esettel. A 30 éves Brandon Smith a volánnál elájulva blokkolta a forgalmat, az ablakon bekopogtató rendőrökre azonban felriadt (ők drogokat és fegyvert is láttak az autóban), innen indult az üldözés, amit végül a fenti technikával állítottak meg. A grappler egy hátsó kerekek alá becsúsztatandó hálóból és egy nagy teherbírású vontatókötélből áll, alább a működése:

    grappler