Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.11.28. 11:51

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • ... az eredmény pedig pont olyan lett, amit előre várnál. A hétvégi ralikrossz-világbajnokság pályájára gurult ki Andreas Gülen, a Nürburgring egy instruktőre egy Formula BMW-vel. A pálya hol a ring aszfaltján, hol a bukóterében kanyarodik, ezekkel a vegyes körülményekkel küzdött Andreas az alig féltonnás formulaautóval. 

    igh
  • Akármennyire is vágyik rá a közönség, Európában - valószínűleg az emissziós normák miatt - nem fogják árusítani az új Nissan Z-t. A napokban előkerült néhány kép az autó leendő brosúrájából, ezen kívül egy videót is kerített róla a motor1.com, amin már Sacramento egy utcáján gyorsul az autó.

    A felvételen látható Z ugyan a 9-gangos automatával van szerelve, de hogy tényleg fájjon, hatos kéziváltóval is lehet majd kérni. Ha esetleg ismerős a hang, nem tévedsz, a Z-t ugyanaz a VR30DDTT motor hajtja, mint az Infiniti Q60 Red SportotNincs mit tenni, elvtársak, bízzunk a szürkeimportban.

  • 1990-ben mutatták be a Lamborghini Diablót, ami az 5,7 literes V12-esének 492 lóerejét kizárólag a hátsó kerekeken át küldte az útra. Öt évvel később érkezett a Super Veloce, vagyis SV változat, ami majdnem tíz év kihagyás után hozta vissza a típusjelzést - előtte a Miura viselte a két betűt. Diablo SV-ből azonban két fajta is készült, a ráncfelvarrás előttiek még 517 lóerőt, a 1999 utániak pedig 536 lóerőt tudtak. Érdekesség, hogy a facelift után az SV lett az alapmodell, a sima Diablo pedig nyugdíjba vonult.

    Az  NM2255 Car HD Videos csatorna egy 1997-es példányt állított a mérőpadra, érdekes lesz látni, hogy mennyi maradt a szívó V12-es teljesítményéből majd' negyed század és 37 ezer kilométer után.

    diablo-sv-dyno-1637684686
  • Nem hivatalos rekord, de a tesztek során 490,484 km/órás sebességet értek el Bugatti csúcsmodelljével, a Chiron Super Sport 300+-szal. Ebből az autóból mindössze 30 darabot készítenek azoknak, akik kicsengetnek minimum 1,3 milliárd forintnyi pénzt érte.

    8,0 literes, 16 hengeres, négy turbóval megfújt motorja 1600 lóerős és a Super Sportnak átdolgozták a váltóját és a hőmenedzsmentjét is. Hidegen pedig egészen hasonlít a hangja a világháborús gépekére.

    10-bugatti css300 delivery
  • Köztudottan veszélyben vannak a kisautók, a szedánok, sőt minden, ami nem SUV, de a legveszélyeztetettebbek természetesen a kombik - hisz azok valójában alacsony hasmagasságú SUV-k. Mi itt Európában nagyon rájuk is vagyunk csavarodva, és ha a világ legnépszerűbb villanyautójából - a Tesla Model 3-ból - is kínálnának ilyen kivitelt, lehet, hogy még inkább leuralná a piacot. A tágasabb Tesla szerepe persze a Model Y-é, de az azért nem ugyanaz, mint egy jó Touring/Estate/SW/ShootingBrake/kombi.

    A sugardesign_1 nevű virtuáltuner csinálta meg az autót, a képek alapján talán könnyebb lesz dönteni. 

    model3 kombi

     

  • Ha az autóiparral kombináljuk a Photoshopot, ilyen hülyeségeket kapunk. Értelme nincs, de jót lehet rajta mosolyogni.

    A művész kitartó, ugyanis egy halom autón elvégezte a beavatkozást, érdemes végiggörgetni az oldalát. Nálam az Fe40 nyert:

     Mondjuk a Po11 sem rossz:

    91
  • Bár idehaza kevésbé elterjedtek, a gépesített parkolók egészen népszerűek a világban. Főleg olyan metropoliszokban népszerűek, amik rogyásig vannak autókkal, a rendelkezésre álló hely viszont kevés és értékes (ld. a Tokiói hajsza vonatkozó jelenetét, amikor a forgótáras parkolóházban egy Porsche és egy TVR után megjelenik Bow Wow Touranja).

    Alapvetően tehát hétköznapi dolog, de az alábbi, olaszországi Bresciában lőtt rövid felvétel egy Bond-jelenet is lehetne: villanymotorok, fogaskerekek és láncok emelnek... mit emelnek, kínálnak fel egy mandulaszínű Citroën DS-t. Méltóságtelj.

    ds.png

    Ha épp Lombardiában jársz, és megnéznéd:  Parcheggio San Domenico

  • Szaúd-Arábiában a medve is játék, mint a pénz. Humaid Abdulla Albuqaish sejk azzal csinál milliárdos megtekintéseket az Instagramon és a TikTokon, hogy egzotikus állatokkal (medve, oroszlán, hiéna, kígyó) és luxusautókkal (Lamborghini Urus, Rolls-Royce Wraight, Lamborghini Huracan) pozőrködik, a tartalomfogyasztó meg boldogan kattint az olcsó szórakoztatásért.

    A fenti videóban az az érdekes, hogy miközben egy Huracán vezetőüléséből kínál almával egy siheder medvét a sejk, valószínűleg az állat súlya alatt letörik az ajtó. A tulaj legyint, valószínűleg aprópénz neki az ilyesmi, de tényleg ennyire gyenge lenne a rögzítési pont?

    Kép: Instagram/humaidalbuqaish
    Kép: Instagram/humaidalbuqaish

  • Rutin igazoltatásnak indult, hídról leugrással végződő autósüldözés lett belőle. Az alábbi videót Floridában vette fel egy rendőrségi helikopter hőkamerája. Ezen át nézve még a menekülésből lett nagy baleset is egész érdekes látvány, ami viszont nagyon furcsa a szemnek, az a leugrás a végén a szürke mindenféle árnyalatában.

    A 34 éves - lopott autó miatt menekülő - helyi férfi terve aztán nem jött be. A folyón át sem volt menekülőút, a rendőrség vízi egysége hamar kihalászta onnan.

    jt
  • Egy nem akármilyen közlekedési szituról készült tökéletes felvétel a holland A28-as autópályán. Egy eszméletlen autóst, miután lehajtott a pályáról, a szalagkorlát vezetett vissza az útra - ekkor jött, sőt ekkor már készen állt a pálya rögtönzött hőse, Henry Temmermans, aki észrevette az eszméletlen nő elszabadult VW-jét és a sajátjával blokkolta azt, mielőtt begurult volna a belső sávokba. 

    A VW vezetőjéről annyit tudni, hogy kórházba szállították.

    hzr
  • 510 lóerő nem kevés, ahogyan a BMW M4 Competition 3,9 másodperces 0-100-a sem mondható lassúnak, ahogyan a 290 km/órás végsebességgel is lehet már látványosan haladni. Aki viszont remeg, amikor meglátja a G-Power plakettet a műszerfalon, annak az egója menthetetlenül kívánja a 700 lóerőt.

    Ez itt pedig megadja, hiszen a G-Power tuningcég ennyit facsart ki az S58-as kódú turbós sorhatosból: 700 lóerőt és 840 Nm nyomatékot. Ezzel már 330-as végsebességet is tud az M3 és M4.

    Karbon elemeket, kis szárnyat a csomagtérfedélre és 21 colos felnikre ültetett futóművet lehet még választani a hergelt M4-eshez, ha ennyi nem volna elég. A helyükben azért még rámennék az összkerekes változatra, hogy biztosan úton maradjon ez a pusztító erő.

  • Hanns-Oliver Plöger szakterülete a közlekedési és a büntetőjog, dee polgári, öröklési és szerződési jog területén is foglalkozik ügyekkel. A Berlin közelében lévő Lichtenrade-i házuk mögött lévő garázsban pedig nyolc Porsche 911-es parkol, mindegyik látványos színben a 964-es generációból.

    1993 novemberében vásárolta az első 964-esét, egy menta zöld színű kabriót, melynek fekete vászontetejét hótakaró borította, de az élénk színe megragadta.

    Kedvese, Andrea szintén kedveli a színes Porschékat és a táskájában mindig magánál tart egy DME relét, amely a benzinszivattyúhoz, a gyújtáshoz és a motorvezérlőhöz szükséges. Az eredetiség nem igazán fontos, sokkal inkább az olyan feltűnő színek, mint a Riviera Blue, Ruby Star, Violet Blue Metallic és még sok más. Meg a Speedline felnik.

  • Lágy vonalai miatt sokaknak nem a kedvence a Ferrari F430-as, de valamilyen oknál fogva nagyon kedvelem. Amennyiben valakit nem győzne meg Frank Stephenson dizájnja, akkor csak hallgassa meg a szívó V8-as hangját, és megtér.

    Közhelyes pirosban, de azért ez az F430 Spider még jobbkormányosan is nagyon vágyható autó. Nem is a világos bézs bőrbelső vagy a 17 ezer futott kilométer miatt, hanem azért a csodálatos, nyitott kulisszás kézi váltó miatt, amiből kevés jutott az F430-asokba.

    Mert mindenki a gyorsabbat akarta, meg az F1 váltón pöckölgetni a füleket, de arra az élményre, amit egy ilyen ad, csak kevesen voltak fogékonyak. Rossz oldalra tett kormánnyal egész pontosan 128-an.

    4,3-as V8-asa (közeli rokona a Maserati GranTurismoénak) 480 lóerőt üvölt ki magából 8500-as fordulaton, 4,1 másodperc alatt lezavarja a 0-100-at és 300 km/óra felett hasíthat. De ennek a rongytetősnek nem ez a lényege, hanem az élmény.

  • Abban a korban, amikor sorra jelennek meg a járatlan utakon használhatatlan terepjárónak kinéző autók, üde színfolt egy olyan modell visszatérése, mint a Ford Bronco. A leszerelhető elemek, a terepszögek mellé nem igazán fér bele az ültetés, de a SEMA Show nem az a rendezvény, ahol ezt megteheti egy olyan cég, mint a Vossen.

    Mentségükre szóljon, hogy a Bilstein lengéscsillapítók mellett az AccuAir légrugós felfüggesztést úgy oldották meg, hogy megmaradjon minden GOAT (Go Over Any Terrain) funkció a Broncóban. Szóval, ha valaki a városban porig ültetett, 20 colos felnikkel szerelt terepjáróval akar krúzolni, de hétvégén meg túrázna, megoldható.

  • Egy építőanyagokat szállító teherautó rakománya borult az úttestre az M7-es autópálya egyik felhajtóján a napokban. A szerelvény vezetője valószínűleg rosszullét miatt lassított és húzódott a padkára, a manőver során azonban a téglák vagy falazóblokkok elszabadultak.

    Kép 2 11

    A sofőrt a mentők kivizsgálásra kórházba szállították, a helyszínelő rendőrök pedig megállapították, hogy a rakomány a nem megfelelő rögzítés miatt tudott elszabadulni. Emellett a pótkocsi gumija is durván kopott volt.

    Forrás: police.hu

  • Egy fogadásnak hála gurultak pályára Mika Hakkinen 1998-as, világbajnokságot nyerő McLarenjével Laguna Secában. A dugóhúzó kanyarjáról hírhedt kaliforniai pályán, ahol Forma-1-es autó ritkán jár, nem úgy az amerikai autósport mindenféle szériái, köztük a kontinens csúcs formulaautós bajnoksága, az Indycar. A sorozatnak minden évben van itt egy futama, ezért is érdekes, hogy ez a 23 éves F1 autó a napokban egy laza élményautózáson jobb kört futott a pályán, mint az idei legjobb Indycar-idő.

    A pilóta a múlt századbeli McLarenben az a Patricio O'Ward, aki a McLaren Indycar-versenyzőjeként két futamot is nyert idén a sorozatban, amivel egyúttal megnyert egy fogadást is a csapatával, ennek hála kapta meg pár körre Hakkinen MP4-13-asát. A köridő pedig, amit ezzel a 90-es évekbeli technikával futott 1:10,3 volt, ami hét tizeddel jobb, mint amit O'Ward tudott Dallara DW12-esével az Indycar forduló időmérőjén, de fél másodperccel még Colton Herta akkori pole idejénél is gyorsabb. 

    vkh

    A technika mögé nézve persze annyira nem is meglepő az eredmény, a 800 lóerős, 590 kilós F1-es McLaren ugyanis erősebb és könnyebb, mint az Indycarban idén használt egyenautók. Az eredmény azért meglepő, mert egy ilyen rögtönzött próba egy féltett, történelmi értékű autóval fél úton van a teszt és az élményautózás között - messze nem mennek el az autók határaiig, azaz O'Ward egy messze nem százas körrel is gyorsabb tudott lenni egy 23 éves technikával, mint az idei Indy-vel.

  • Előzni szeretett volna egy 31 éves férfi az M35-ös úton, ami még sikerült is, de a manőver után nekicsapódott a szalagkorlátnak. Idáig egy szokványos elrontott előzésnek tűnhet a történet, de hősünket annál keményebb fából faragták, mint hogy simán megálljon egy baleset után. Nem. Bár defektet kapott és az autója is súlyosan sérült, ez se akadályozta meg abban, hogy simán továbbhaladjon.

    DSC 2853

    Végül is nagyjából két kilométernyi felnin közlekedés után döntött úgy a sofőr, hogy mégis érdemes lenne lehúzódni. A rendőrök természetesen hamar a segítségére siettek, és gyorsan ki is derítették, hogy a pilóta nem volt szomjas, ami némi magyarázatot adhat a nem feltétlenül indokolt döntéseire.

    A debreceni férfit végül előállították, a jogosítványát pedig bevonták.

  • Szerintem rég született már annyira szép Ferrari, mint a Roma. Az új belépő sportkupéjukban erősen visszaköszön a 250 GTO néhány formai megoldása, meg alapvetően is jó egy hosszú orrú, széles és lapos autót látni mostanság.

    Keveseknek engedi meg a Ferrari jogi osztálya, hogy hozzányúljanak az autóihoz, de a Novitec általában csak óvatosan tesz hozzá ezekhez a szép formákhoz. Az más kérdés, hogy szükség van-e ilyesmire. Ha az nem is, de igény az van.

    3,9 literes, biturbó V8-asát 700 lóerő fölé hergelik és 882 Nm nyomatékot hoznak ki belőle. A külső néhány karbon kiegészítőt kap, a futómű pedig 35 mm-res ültetést, meg Vossen felniket.

     

  • Kaliforniában, San Diego környékén pénzeső esett az autópályán. Nem valami deus ex machináról volt szó természetesen, ennél sokkal prózaibb az ok: egy balesetező páncélautóból származtak a bankók.

     Természetesen az emberek megőrültek a talált pénztől és a legtöbben persze meg is álltak összeszedni a váratlanul érkező vagyont. Úgy tűnik, hogy ilyenkor nem mindenkinek jut eszébe, hogy ez tulajdonképpen szimpla lopás, az viszont annál többeknek, hogy erről maradandó bizonyítékot gyártsanak egy-egy poszt formájában. Nem meglepő módon a rendőrség rontotta el a szorgalmas gyűjtők szerencsenapját, így valószínűleg az anyagi kár sem lett olyan jelentős.

    Screenshot 2021-11-20 at 10.40.37.png
  • Még mindig csodálatos, hogy a Renault-nál egy időben születhettek olyan modellek, mint az eszement Clio V6-os vagy az Avantime, ami egy limuzin. Vagy busz. Vagy kupé. Esetleg egy kicsit kabrió. Szóval sok ötlet egyetlen helyen, hatalmas ajtóval.

    Néhány évig gyártották, és csak 8557 darab készült belőle, de minden furcsasága ellenére nagyon kívánatos és modernnek ható autó ez ma is. Karottának akad egy otthon, és szintén közel került vele a bójákhoz:

    Hogy van-e értelme, arról megoszlanak a vélemények, de néha hoz meglepő eredményeket és látványos lebőgéseket is a jávorszarvasteszt, amelyen most éppen egy Avantime a főszereplő.

  • Tőlünk néhány száz kilométerre, Zágrábban épül a jövő sportkocsigyártója, a Rimac, és a márka már ott tart, hogy a tulajdonos fennhatósága alá tartozik a Bugatti is. A most készülő sportkocsijuk, a Nevera már a tesztfázis végén tart, immár az amerikai homologizáció következik, amihez azonban törésteszt is tartozik, így fel kell áldozni egyet a kétmilliós villanyautók közül.

    Nem is akármelyiket, konkrétan azt a darabot küldik a vérpadra, amelyiket a szokásos műszaki teszteken kívül a potenciális vevők próbavezetéseihez és a média-megjelenésekhez is használtak. Sőt, az előszériából is ez a kék Nevera volt az első. A tulajdonos, Mate ennek megfelelően meg is adja a módját a búcsúnak: a majdani gyár területén, földutakon, sárban veri végig az autót. 

    nevera
  • A második világháború Amerikában sem volt fáklyás menet: mivel a gépgyártás kapacitásait a háború kötötte le, a mezőgazdászoknak saját magukat kellett kiszolgálniuk. Ez a szükség hívta életre a "Doodlebug"-okat, amik rendszerint kivénhedt Ford Model T-ből vagy Model A-ból henkölt traktorok voltak. 

    Egy ilyen szerkezet került nemrég jó kezekbe: a susnyásban töltött évtizedek után úgy gondolta a tulajdonos, hogy itt az ideje megmenteni, amihez a közel kétmillió feliratkozóval bíró profi autómosó, Larry Kosila segítségét kérte. Az autó/traktor műszakilag természetesen menthetetlen, de a mosás után legalább ezt a félholt állapotát megőrizheti.

    doodlebug

    via roadandtrack

  • Joe Bidenról a kampány alatt azt kommunikálta a stábja, hogy nagy autóbuzi, de amióta megválasztották, szembe kell néznie minden amerikai elnök átkával: nem vezethet autót közúton. Soha. Szerencséjére a sajtóesemények, mostanában pedig a villanyautós beruházások biztosítanak neki egy-két lehetőséget, hogy volánhoz üljön. 

    Most is ez történt, a General Motors Factory ZERO gyárának megnyitóján ültették be az ezer lóerős GMC Hummer EV-be. Az autó "WTF" módban volt, amivel az autó szűk 3 másodpercen belül tudja a százat, de a híres crab-walkot is sikerült kipróbálni. A 1967-es Corvette-en nevelkedett Bident letaglózta a gyorsulás, az "Ember, az a Hummer pokoli egy autó" megjegyzését tapssal fogadták a gyár dolgozói,  a videó dislike-jai alapján viszont a Youtube népe nem ennyire elégedett.

    Kép: thedrive.com
    Kép: thedrive.com

    Forrás: thedrive.com

  • Sokan voltak versenyben a 2022-es F1-es szezon utolsó kiadó helyéért, végül a kínai pénz, és vele együtt Csou Kuan-jü (Guanyu Zhou) lett a befutó az Alfa-Romeónál, ezzel ő lesz hazája első Forma-1-es versenyzője. A 22 éves Csou jelenleg a Formula-2 második helyén áll, és még van esélye idén a bajnoki címre.

    Csou kétség kívül nagy tehetség, eddigi eredményei alapján viszont messze nem kimagasló. Noha pályafutása javán a legjobb csapatokkal vett részt az utánpótlásszériákban, neves nevelő szériát ezidáig nem nyert. A Formula-2-ben az idei már a harmadik szezonja, és jelenleg az újonc Oscar Piastrival van meccsben a bajnoki címért. Szerződtetése már ezért is érdekes, holott Piastri mellett több, Csounál sikeresebb fiatal vár F1-es szerződésre - igaz, közülük sokan különféle F1-es csapatok akadémistái, de ez nem egy leküzdhetetlen akadály. Csou mellett fontos érv lehetett, hogy hírek szerint egy 30 millió eurós kínai szponzorcsomagot visz magával az Alfához. 

    teb

    A Forma-1-nek nyilván óriási hasznot hozhat egy kínai pilóta. A világ legnépesebb országa, egyben gazdasági hiperhatalma rengeteg pénzt csatornázhat az eleve nem szerény pénzekből működő szériába, valamint a kínai versenyző feltűnése erősíthet a most még gyenge kínai autósporton.

  • Egy alig használt buszokból épülő kazahsztáni roncstelepről posztolt az Omnibusz blog. A gázból és kőolajból egész gazdag közép-ázsiai ország a rövid poszt szerint nagyrészt LiAZ-okból frissítgeti buszflottáját, de mivel az eleve rossz minőségű buszokat nem tartják karban, javítás helyett gyorsan selejtezik őket.

    Egy hasonlóan borzasztó pazarlást mutattunk nemrég Kínából is, ahol alig használt villanyautókból épül temető: Ezrével állnak Kínában a leselejtezett villanyautók.

    255931737 4591197090976038 4259370661217929407 n
  • Vannak még nyertes csatái, de a jelenleg futó, G11-es kódú 7-es BMW pályafutása hamarosan véget ér, helyére pedig a G70-es érkezik, egész biztosan megosztó formatervvel. A sziluett marad hagyományos nagylimuzinos, de a hátsó lámpák vízszintes elrendezésre váltanak, az elsők pedig a legújabb divatnak megfelelően a nappali menetfénytől külön költöznek.

    Ezek a részletek már a korábbi kémfotókon is láthatóak voltak, akárcsak a beltér hatalmas, hajlított kijelzője. Most viszont itt van mozgásban is, a Nordschleiféről, ahol gyakran tesztelik a prototípusokat. A bemutatót pedig 2022-ben tarthatja majd a BMW.

    Hat- és nyolchengeres turbómotorok, konnektorról tölthető hibrid és teljesen elektromos változat is érkezik majd i7 néven. Sőt, a leggyorsabb 7-es is villanyos lesz, az i7 M60.

  • Egy balesetnél intézkedtek a rendőrök a 3-as úton, amikor kiderült, hogy a vétkes sofőr egy sor szabálytalanságot halmozott fel. Az csak egy dolog, hogy nem tartotta a követési távolságot, ezért ment neki az előtte haladónak. Közben viszont ittas volt, jogosítvánnyal soha nem rendelkezett, és az autót is egy barátja tudta nélkül vette magához.

    N4710053 0

    A 41 éves férfi kihallgatása során úgy védekezett: "Vezetni egyébként tudok józanul, a közlekedési szabályokat nagyjából ismerem, az autót tudom kezelni."

    Minden bizonnyal nem ez volt az első alkalom, hogy jogsi nélkül elkapták, ugyanis jelenleg is eltiltás hatálya alatt áll, a Miskolci Járásbíróság november 23-ig rendelte el ezt a szankciót. Most jó eséllyel alaposan meghosszabbítják.

    A rendőrök egyébként a férfit őrizetbe vették, és kezdeményezik letartóztatását.

  • Ettore Bugatti születésének 110. évfordulóján, 1991. szeptember 15-én mutatták be a Bugatti EB110-est, melynek premierjét a párizsi La Défense negyedben található Grande Arche előtt tartották.

    3,5 literes, négy turbóval megfújt V12-es motorja több mint 550 lóerős és bő 610 Nm nyomatéka van. Hatsebességes kéziváltóval, dupla kereszt-lengőkaros futóműve és nem marad le Marcello Gandini védjegye, az ollószerűen felfelé nyíló ajtók sem.

    3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra a francia Sport Auto magazin szerint és 338 km/óra a végsebessége. Mára pedig annyira ritka, hogy képen is alig látni, itt viszont mérőpadon van, és üvölt.

  • A sajószentpéteri rendőröké a hét fogása: ezt a horror-Corsát 11-én csütörtökön állították félre a borsodi városban, miután rendellenesen imbolygó hátsóval hajtott el a járőrök előtt. Egyértelmű volt, hogy valami nincs rendben, aztán mikor alánéztek, megtalálták a rendőrségi közleményekben gyakran leírt közúti közlekedésre alkalmatlan kifejezés mintadarabját. 

    Ahogy a Police.hu közleménye írja, a hátsó futómű híd le volt szakadva, és olyan mértékű volt a korrózió, hogy azt már nem lehetett hova visszafogatni. A miskolci férfi ezért egy kenderkötéllel oldotta meg a gondját: a kötelet a vonóhorog kampóra erősítette és azt az alvázon keresztül a vezetői ülés konzoljához kötötte, így próbálva elkerülni, hogy kiessen az Opel alól a hátsó híd.

    Az 55 éves sofőrrel szemben a rendőrök szabálysértési feljelentést tettek, a balesetveszélyes autó forgalmi engedélyét pedig bevonták. Az már csak egy enyhe ráadás, hogy a sofőr az október 6-án vásárolt autót nem írta át az előírt 15 napon belül. 

  • Egyesek kiborulnak az elektromos hajtásúra alakított veteránoktól, mások pedig ezekben a modernizált klasszikusokban látják a műfaj fennmaradásának lehetőségét. Az oxfordi Electrogenicnél már készült villanyos Rolls-Royce Silver Shadow és Land Rover is, most pedig itt ez a 356-os Porsche.

    Kis kallantyúval billen a pillagóablak, a régi rádió van benne és mint a három pedálnak funkciója van, hiszen a kézi váltó épp úgy megmaradt benne, mint Grétában.

    Négyhengeres bokszermotor helyett most villanymotor van benne, méghozzá 120 lóerővel és 235 Nm nyomatékkal, ami nem tűnik soknak, de a 356-osok jellemzően ennél kevésbé voltak izmosak. Egy ilyen átalakítás nagyjából 30-50 ezer angol fontba kerül, természetesen az alap autó árán felül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.