Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.09.25. 12:20

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Talán kevés olyan jellegzetes és az emlékeinkben erőteljesen élő raliautó van - persze a B csoportos szörnyeket leszámítva -, mint a kilencvenes évekbeli kék Subaru Impreza. Most egy 1994-es példány került elő, és miután huszonöt évet dekkolt egy raktárban, új gazdát keresnek neki.

    4741239-1

    Az autót két igazi legenda is hajtotta: Colin McRae és Carlos Sainz. A Subaru és a Prodrive közös munkájából született versenygép 1994 és 1996 között rótta a gyorsaságikat, a két világsztáron kívül az új-zélandi Possum Bourne is ment vele. Róla annyit mindenképpen érdemes tudni, hogy hétszeres ausztrál bajnok, egyszer pedig az ázsia-óceániai bajnokságot is behúzta.

    Ez a konkrét autó egyébként három szakaszt nyert meg az 1994-es Monte-Carlo Ralin, Sainzcal a volánnál. Állítólag nem restaurált, hanem eredeti állapotú, csak kapott egy alapos takarítást - bár egy régebbi kép alapján a matricaszettet biztosan pótolni kellett. Fő egységeiben megtalálhatók a Prodrive eredeti jelzései. Huszonöt évvel ezelőtt visszavonultatták a versenysporttól, azóta több tulajdonos kezein is átment, a legutóbbi gazdája talán azt sem tudta, milyen kincset birtokol. 

    Természetesen rendelkezik mindenféle hitelességi, eredetiségi tanúsítványokkal. Most a Lloyds Classic Car Auctions árverésén kerül kalapács alá. Eredetileg 15-20 ezer dollárra becsülték az értékét, de mikor kiderült a származása és múltja, rögtön felkúszott ez a szám egymillióra.

  • Aligha dicsérték meg azt az önkéntes tűzoltót, aki a dél-karolinai Starrban állt fejre a szolgálati autóval. Az alig kétszáz lelkes kis településen bizonyára komoly attrakciónak számított mind a manőver, mind pedig az utána következő mentési folyamat.

    Fire-truck

    Egyes hírek szerint a pórul járt tűzoltó éppen egy esethez sietett, bár más források szerint egyáltalán nem egyértelmű, hogy valóban erről volt szó. Mindenesetre vélhetően a túl nagy sebesség is közrejátszhatott abban, hogy letért az útról, majd felborult. Mint kiderült, alkoholt - vagy drogot - fogyasztott, mielőtt útnak indult.

    A fedélzeten rajta kívül még egy ember volt, ő szerencsére nem sérült meg, de a tűzoltóautó nagyjából totálkáros lett. A sofőr ellenben kisebb sérüléseket szenvedett, ráadásul börtönbe vitték.

  • Néhány perc alatt teljesen kiégett egy Ssangyong Rexton az M4-esen. A Magyar Közút felvételein látszik, ahogy a sofőr valamiféle hibát észlelve lehúzódik a leállósávra, az autó már ekkor is füstöl. Rövidesen azonban teljesen füstbe burkolózik a dél-koreai SUV, majd felcsapnak a lángok.

    Mire a tűzoltóknak sikerült megfékezniük a tüzet, sajnos nem sok maradt a Rextonból, és az útburkolat javítására is szükség lesz. Az viszont nagy szerencse, hogy mindenkinek sikerült időben kiszállnia, így senki nem sérült meg.

    rexton

    Forrás: Magyar Közút Instagram

  • Nem sokkal azután, hogy elkezdte végre az először 2018-ban megmutatott R1T sorozatgyártását, összetörtek egy prototípust a Rivian pickupjából. Az első ismert Rivian-baleset a neten megjelent képek szerint minimum különös, de a gyártó szerint nem az autóval volt a baj, a tesztelőjük hibázott, ezért hajtott fel egy egyenes út végén egy bokrokkal védett parkolóba a kaliforniai Irvine-ban.

    jut

    A Riviannál azt mondják, minden biztonsági asszisztens jól működött, de persze az sem lenne meglepő, ha ennek az ellenkezője igaz, elvégre egy korai prototípus volt érintett a balesetben.

    jzt

    Ha csak nem lesz független vizsgálat az ügyben, a Rivian biztosan marad a vezetői hibánál a kommunikációjában, és tekintve, hogy személyi sérülés nem történt (egy S-osztályt és egy Ford Explorert zúzott meg az R1T), aligha áll neki a vizsgálatnak az illetékes hatóság.  

    ht
  • Az M0-s csömöri szakaszán vette fel a Közút egyik térfigyelő kamerája az alábbi jelenetet. Kevés veszélyesebb dolog történhet a mindennapokban egy autóssal, minthogy egy autópálya leállósávjában állva kelljen hosszú perceket várnia a segítségre, de van, aki ezt tudja fokozni  még ha jó szándékból is teszi.

    Bár az okokról a Közút is csak tippelni tud, a felvételen egy bikázási kísérletet látni, ezért fordult neki orral a segítő a lerobbant másiknak. A bizarr, autópályán látva vérfagyasztó, ahogyan az ehhez szükséges fordulást előadja a forgalmas forgalmi sávba nyúlva.

    kuz
  • Szinte napra pontosan két éve, hogy először, és máig utoljára írtunk néhány kanadai fotóról, amin egy nagy telep pusztuló BMW-t és Minit lehetett látni. Mint kiderült, nullkilométeres új, bár akkor már négy éve leselejtezett autókról volt szó: a közel háromezer német autó egy rakományként 2015 februárjában érkezett hajóval Halifax kikötőjébe, ahol egy nagy vihar megáztatta a szállítmányt sós tengervízzel.

    Két éve már végigment a neten, hogy egy vancouveri aukciós telepen áll ez a háromezer autó, és már akkor sem értette senki, miért kell bő négy év, hogy legalább donornak kiárulják a vízkáros rakományt. Azóta eltelt még két év, és ha hinni lehet a feltöltőnek, és a felvétel tényleg új, semmit sem változott a helyzet. Ez már azért is különös, mert háromezer autó rengeteg helyet foglal, a tárolás pedig így vagy úgy, de valakinek költség.

    bmw
  • papp_tibor
    Papp Tibor követés

    A Smarter every day csatornára csak az merészkedjen, akit érdekelnek a műszaki dolgok - de nekik kötelező. A csatornát egy alabamai mérnök, Destin Sandlin tolja 2007 óta, és ha feliratkozol, nem leszel benne az első tízmillióban. Zseniális és meglepően érthető, ahogy srác magyaráz - persze angolul (a YT automata feliratozása nagy segítség). Felteszi a kérdést, hogy kilőhető-e egy baseball-labda hangsebességnél gyorsabban (igen), és meg is csinálja. Ehhez hasonló, hajmeresztően érdekes dolgokat találsz itt.

    Most egy nyomtatott, átlátszó karburátort szerel egy rotakapára, hogy megértsd, hogyan működik, Előtte elmagyarázza az elméletet, aztán jön a szuperlassított makróvideó: látod, mi történik az úszóházban, hogyan működik a szívató és a pillangószelep, és végre a saját szemeddel is látod, hogy az egész egy lüktető folyamat. A videó 24 perces, szánj rá időt, megéri.

    karbi
  • A mutatvány sikerült, de könnyen lehet, hogy egy életre megnyomorította az orosz srácot, aki bemutatta. Jevgenyij Csebotarev abból épített magának szemmel látható mértékű ismertséget a neten, hogy mindenféle autós kaszkadőrvideókkal sodorta magát az életveszély közelébe, de eddig megúszta komoly sérülés nélkül. Legutóbbi nagy mutatványa is sikeresnek mondható: egy E34-gyel szeretett volna átugratni egy folyón a Rosztov régióban, és a 40 méteres ugrás sikerült is, a biztonságos földet éréshez viszont kevés volt a BMW futóműve.

    A több szögből is felvett ugratás egy tökéletes keleti tisztelgés is lehetne a Hazárd megye lordjai előtt, csak amíg a felvételt sikerült filmes színvonalon megoldani, addig a biztonságvédelemre nem sok figyelem jutott. A földből épített sánc és az oda vezető út sem tűnik elég átgondoltnak, a földet érésre pedig mintha nem is gondoltak volna a korábbi videóik alapján ennél azért profibbnak tűnő srácok.

    Csebotarev a kórházból üzente az érte aggódóknak, hogy a földet éréskor eltört a gerince, és most egy kis szünetet tart, mert a következő időszakban azért kell küzdenie, hogy újra teljes életet élhessen. Utolsó hírek szerint még nem érzi a lábait, ami nem jó jel, de arról nem írnak, hogy visszafordíthatatlanul lebénult volna. 

    nzf
  • Kevés egyszerűbb közösségi médiás platform létezik az Instagramnál, ami az olvasni sem hajlandó, szép fotókkal beérő tartalomfogyasztókra épített ki magának óriási globális forgalmat. Épp emiatt a nagy aktivitás miatt van, hogy amilyen buta az egész koncepció, annyira jól értékesíthető - akár egy top autóversenyzőnek is. Egy felmérés nemrég megvizsgálta, hogy a Forma-1 mezőnyében mennyi pénzt hozhat a versenyzőknek egy poszt átlagosan a felületen, ha alkalmanként reklámfelületté teszik egyiket-másikat, és születtek meglepő számok. 

    g5

    Ez a kép csapatokra bontva versenyeztette meg a mezőnyt, és ahogy a sorozatban jó ideje, úgy itt is a Mercedes van fölényben. A lista ugyan becsült számokból áll, de a nagyságrendek átjönnek így is. A Mercedes elsősége például úgy jön össze, hogy amíg Lewis Hamilton átlagosan 67 ezer euró fölött keres egyetlen Insta-poszttal, addig csapattársa, Valteri Bottas csak hétezer eurót. Az egyéni listákon egyébiránt négyen vannak még tízezer eurós átlag fölött: Max Verstappen 16 ezer, Daniel Ricciardo 15 ezer, Charles Leclerc 15 ezer, Lando Norris pedig 11 ezer eurót keres egy átlagos megosztáson az Instán a felmérés szerint.

    A bejegyzés megtekintése az Instagramon

    Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

    Az egyéni és így a csapatlista többé-kevésbé párhuzamban van azzal, ami a pontversenyben látni. Egyedül az Aston-Martin lóg ki a képből, akik azért lettek utolsók ebben a jelentéktelen meccsben, mert négyszeres világbajnok versenyzőjük, Sebastian Vettel távol tartja magát mindenféle közösségi médiás felülettől, így Instagramja sincs. A lista elejét és a versenyzők Insta-aktivitását elnézve ezzel éves szinten euró százezrekről, vagy inkább milliókról mond le. 

    jvgv
  • Ha valaki igazán betalált a piaci résbe, akkor az ennek az Audi RS 6 Allroadnak az alkotója. Az autó egy 2003-as évjáratú, 265 ezer kilométert futott A6 kombi volt, méghozzá a hírhedt 2.5 TDI-vel az orrában.

    Kihajították belőle a teljes hajtást és a helyére bekerült az RS6 Avant 4,2-es biturbó V8-as motorja 450 lóerővel és 580 Nm nyomatékkal. Az automata helyett 6 sebességes kézi váltót pakoltak vissza, és nem hagyták ki az összkerékhajtást sem.

    Sárga fóliába húzták az egészet, aztán leültették, de ez utóbbi lépés szerintem megöli benne a mókát. Én inkább kiemelném, hogy veszett gyorsan lehessen vele veretni, mindenen át.

  • Nagyjából egy hét leforgása alatt háromszor kaptak el egy jogosítvány nélkül közlekedő 32 éves férfit Monoron. Először szeptember 10-én igazoltatták, de nem tudta átadni a vezetői engedélyét, mivel korábban már eltiltották a járművezetéstől. Előállították, kihallgatták, majd elengedték.

    Egy héttel később újra igazoltatták, kezdődhetett elölről a folyamat: előállítás, kihallgatás, szabadon engedés. De megint nem bírt magával, újra beült a volán mögé, nagy tempóval száguldozott a városban, mire a rendőrök utána eredtek. Hiába kapcsoltak azonban fény- és hangjelzéseket, és hiába szólították fel, nem állt meg. Belerongyolt egy álló autóba, de tovább is hajtott anélkül, hogy meggyőződött volna arról, van-e valakinek szüksége segítségre.

    rendoros

    Később megállt, és futva próbált menekülni, de elfogták. Az eltiltás hatálya alatt történő járművezetés mellett immár cserbenhagyás miatt is folyik vele szemben eljárás, a folytatást letartóztatásban várhatja.

    Forrás: police.hu

  • A pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve - szokták mondani. A jó szándék annál az autósnál is megvolt, akinek forgolódását a Magyar Közút kamerái rögzítették. Egy lerobbant, ezért a leállósávon veszteglő autó vezetőjének próbált segíteni a meggondolatlan jótevő, vélhetően be akarta bikázni a másik kocsit.

    Ehhez azonban orral kellett volna ráállnia, ami nem nagyon akart összejönni. A külső sávot is többször érintve - mit érintve, keresztben elállva - igyekezett megfordulni. Végül a lerobbant autó sofőrjét inkább felvette, és együtt elhajtottak. Fontos, hogy bármennyire is szeretnénk segíteni, azt ne így tegyük!

    kozut
  • Goodwoodban javában zajlik most a Revival, tehát az az esemény, ahol nem csak a milliárdot érő Ferrarikkal versenyeznek, hanem ott vannak a régi, lángokat okádó, repülőgépmotoros szörnyetegek is, körülöttük pedig korhű ruhába öltözött emberek mászkálnak és ünneplik a régimódi autózást. Itt bőven akadnak izgalmas versenyek, mint például a Minik futama, ahol az egyik versenyző akkora mentést mutatott, amekkorát ritkán lát az ember:

    hte
  • Nem sok hozzáfűznivaló lenne a felvételhez, hisz az attitűd sajnos hétköznapi: egy Kia Venga próbál felhajtani az M6-osra a lehajtón, de egy határozott autós megpróbálja ezt megakadályozni. Egy-két perc olaszos gesztikuláció és spagetti-westernes farkasszemnézés után az elszánt kiás megelégeli az akadályoztatást, és a meghagyott szűk helyen csak azért is felkanyarodik a pályára.

    Ekkor tűnik elő a videó pikantériája, a hátsó ülésen ugyanis ott csücsül egy gyerek. Az objektivitást kicsit félretéve gratulálunk a férjhez/feleséghez, egyben kitartást kívánunk a gyermeknek az elkövetkezendő évekhez.

    kiafel

    via Bp-i Autósok Közössége

  • Soha el nem dőlő vitának tűnik a villanyautó vs hagyományos hajtású autó. A gyorsulási versenyeknél már mindenkinek egyértelmű, hogy a villanymotorok instant nyomatéka szinte verhetetlen, de a szintén borzasztó relevanciával bíró kötélhúzásból még nem sokat láttunk.

     Most viszont az autós tartalmak gyorsbüféje, a carwow eresztett egymás ellen két Land Rover Defendert, a küzdelem több szinten is folyik: gyári az átépített ellen, új a régi ellen, dízel a villany ellen. A piros sarokban tehát egy 570 Nm-es nyomatékú, 2,2 tonnás új Defender (tesztünk a hosszú verzióról itt), a kék sarokban pedig egy Tesla Model S technikával bélelt régi Defender, ami 450 Nm-t és 2 tonnát jelent.  

    defendervdefender

    Spoiler: a Tesla Típusú Defendernek sem a gumijai, sem az orrnehéz kialakítása nem segít, esélye sincs a felezővel induló, nehezebb gyári modell ellen. Az öröm viszont véges, mert a kék sarokban hirtelen feltűnik egy Spectre kiadású Land Rover, ami a megegyező című James Bond filmből lehet ismerős. Tipp: a 2,6 tonna már nem kérdez.

  • A Life OD YouTube-csatornán nem ismeretlen a hülyeség: készítettek már unikornis-felépítésű Civic-et, de azon még bicikli került a motorháztetőre, ellentétben a mostanival, amelyen már egy robogó trónol. Az új hajtás révén valamelyest gyorsult az autó, megvan a gyalogtempó, grátisz, hogy az üzemeltetéshez szükséges elülső ember sem fullad ki, csak a gyorsítással és lassítással kell foglalkoznia.

    Egy Connecticutban rendezett Honda-találkozón túráztatták meg a hibridet, ahol tuner-Type-R-ek és gyönyörű youngtimerek elől is ellopta a show-t. A hajtáslánc egyébként a motortól eltekintve érintetlen, a váltó szintén eredeti, még rükit is lehet kapcsolni. Értelme a szórakozáson kívül nyilván nincs, de nem is kell.

    moutó

    via Motor1

  • Az ízlés sokféle lehet, azonban az alábbi Porsche Cayenne láttán inkább azt kellene mondanunk: valakinek vagy van, vagy nincs. Annak, aki ezt tette az autójával, aligha jutott belőle sok. A matt strandkorlát kék fóliázás még csak-csak, ha valakinek ez jön be, ám legyen, a sötétítéssel és a krómdíszítéssel annyira nem is borzasztó. Oké, a szintén kékre színezett fényszórók már feszegetik a határt. Na de azok az arany malomkerekek!

    Porsche-Cayenne-2

    Nem tudni pontosan, hogy mekkorák a felnik, csak következtethetünk egy 30-32 col körüli méretre, ha megnézzük mondjuk ebben a cikkben, hogy néz ki egy Cayenne Turbo S a húszasokkal. Már maga a méret is viccesen buta megjelenést kölcsönöz a SUV-nak, de a szokatlan mintázat és az arany szín csak még inkább kiemeli az ismeretlen szerző életének fő művét.

    Őszintén meg lennék lepve, ha bármilyen szempontból lenne pozitív hozadéka ennek a borzalomnak, amit most látunk, jó eséllyel az úttartás és a vezethetőség is áldozatul esett a kifinomult ízlésnek.

  • Nagy eséllyel ez az 1960-as fotó a híradásokra és téli sportfotózásra szakosodott Hans Truöl leghíresebb munkája. A fekete-fehér képen az látható, ahogyan egy piros Porsche 356B-t ugrik át az osztrák Zürs síparadicsom közelében a síelő, Egon Zimmermann. A Flexen Passon található utat nem sokkal előtte tisztították meg egy lavina után.

    Ezt a több mint hatvanéves képet alkották újra egy kék Porsche Taycannal és Aksel Lund Svindal többszörös olimpiai- és világbajnok síversenyzővel. Szerencsére még mindig akadt akkora hófal az út mellett, hogy sikerüljön a modern kori változat.

  • Drónos-motoros összehangolt akciót tartott a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság 13-án a 8-as úton. Nem újdonság a földi-légi vegyes munka, Somogyból láttunk már több ilyet is, most pedig a 8-as út városlődi szakaszán dolgozott össze a rendőrmotoros és a hatósági drónos, amiből lett például ez a fogás is.

    A sofőrrel szemben az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése, illetve közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértésének elkövetése miatt indult eljárás. A köz számára legfontosabb infót, az ezért kapható bírság mértékét sajnos nem tette a videó a mellé a rendőrség, így csak sejthetjük, hogy nagyon drága lesz neki a felvétel.

    th
  • Egy lengyel hirdetőoldalon tűnt fel az igazi ritkaságnak számító Fiat 126 Bosmal Cabrio, ráadásul rögtön kettőt is kínál az eladó. A szép piros Kispolszki a képek alapján rozsdamentes, a belső tere is szép, látszólag valóban áll rá az újszerű kitétel. A hátra rögzített koffer mondjuk elég érdekes megoldás, de a farmotor segítségével legalább melegen tarthatjuk benne az ebédet.

    A lengyel Bosmal egyébként 466 darab kabriót készített a Kispókból, tehát erősen limitált szériának számít ez a kivitel, még ha nem is gyári megoldásról van szó. Megerősítették a küszöböt, a tűzfalat, és bukókeretet is szerkesztettek rá. Kizárólag piros és fehér színben gyártották. Mondjuk, az árát is megkérik: az 52 ezer zloty közel négymillió forintnak felel meg.

  • Volt olyan terület is Franciaország déli részén, ahol pár óra alatt esett le kéthavi csapadék a hét elején. Ahogy az Időkép írja az okokról, a forró, párás légtömeg egyre instabilabbá tette a légkört, ami a Földközi-tenger felől érkező nedvességgel találkozva a déli részeken történelmi intenzitású csapadékot eredményezett. Több települést is elárasztott a víz, de ami szokatlan még egy ilyen vihar után is, hogy volt, ahol még az autópálya is úszott. 

    Az A9-es autópályát érte el hirtelen rengeteg víz a Montpellier közeli szakaszon. Az alábbi videón belülről lehet követni, milyen gyorsan változtak a viszonyok a viharban, és hogy milyen hirtelen kerültek autók mély vízbe a pályán. A híradások szerint több helyen a vízen felúszó autók, de még a kamionok is nekiringatóztak a szalagkorlátoknak, de az autópályákon csak az ijedtség volt nagy, az A9-esen komoly sérülésről, áldozatokról nem tudni. 

    iktu
  • Van az úgy, hogy megjelenik a Tulaj a pályán forgatáson egy driftbusszá alakított Nissan Serena, mi pedig hitetlenül, röhögve kapjuk elő a telefont, hogy ilyen állat márpedig nincs. Ezt látnod kell! És az Instagram albérletünkben lehet is!

    De van olyan is, hogy Bolla Gyuri kertjében elszabadult a brainstorming, beüt Anti csilisbabja és Karotta mellbedobással villantja a sorhatot.

    Nem maradhatnak ki a Parkoló Parádé remek pillanatai sem, mint amikor DeLorean szárnyán érkezik a kézfogás.

    Többek közt az ilyen apróságok miatt is érdemes a Totalcart követni nem csak interneten, Youtube-on, hanem Instagramon is!

  • Ma már döntő többségében a mélytengeri hal formájú Toyota Priusok lepik el az utcákat, ezért hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy a nemzetközi piacon 2000-ben megjelent első generáció még milyen konzervatív szedán formájú volt. Mindig mondom Antinak, hogy tele van formai finomságokkal, hiszen eleve egy kedves, háromdobozos autó, aztán ott van a sportosságot sugalló szárny is a hátulján, de aztán mindig elnevetjük a végét.

    Elegáns a sötétkék metál szín és a világos beltér kombinációja és ennek alapján az is tagadhatatlan, hogy a kevesebb mint 24 500 kilométert futott autóban nem sokszor kenték össze a kárpitot morzsával vagy csokidarabokkal. Mindenütt tökéletes állapotú és a szimmetrikusra rendezett műszerfal halványan megidézi a Mustangot.

    1,5-ös Atkinson-ciklus szerint működő benzinmotorja 70 lovas, a nikkel-metál-hidrid akkumulátorból energiát nyerő villanymotor pedig valamivel több mint 40 lóerőt tesz hozzá a hajtáshoz. 

    Lehet a Priusszal viccelődni, de azt senki nem tudja elvenni tőle, hogy egészen új utat mutatott a takarékos autózásnak és az egész ipar jövőjének. A Toyotát pedig azóta nem csak a megbízhatósággal azonosítjuk, hanem a hibrid hajtással is. Nem véletlen bízik valaki abban, hogy más is meglátja a makulátlan állapotú példányban a mérföldkövet.

  • A belsőégésű motoros járművek százegynéhány éves egyeduralma azzal ér véget, hogy napjaink vívmánya, minden tekintetben felsőbbrendű villanyautó porig alázza legjobbnak kikiáltott képviselőit.

    Itt például egy zágrábi szupersportkocsi-összejövetelen jelent meg a Rimac Nevera, és úgy nyomta le a nagyhangú, citromsárga V12-es Ferrari F12 tdf-et, mint a bélyeget.

    A Rimac persze csak átveszi a stafétát a Teslától, amely a villanyautós alázás műfaját megteremtette, de most egyértelműen a Nevera a király. Az 1900 lóerő feletti teljesítménnyel pillanatnyilag a Tesla sem tud versenyezni, a 2 millió eurós ár pedig csak növeli a presztízst.

    Ki kell mondani, kicsit kínos már egy ilyen izzadva, üvöltve küszködő Ferrariban nyomorogni, na. Új világ jön itten, akinek nem telik rá, az meg húzzon haza, gyalog.

    kbh
  • Nemrég a be nem kötött biztonsági öveknek szerveztek akcióhetet, most egy héten át a vezetés közben kézből telefont használó sofőröket keresi szervezetten a rendőrség az ország útjain. A magyar rendőrök az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatának (ROADPOL) Focus on the road elnevezéssel hirdetett fokozott ellenőrzéséhez csatlakoznak szeptember 16-22. között.

    zjr

    Ahogy a Police.hu írja, a fokozott ellenőrzés alatt a rendőrség Magyarország egész területén elsősorban a menet közbeni mobiltelefon használatot ellenőrzi, de nagy hangsúlyt kap a személy- és vagyonbiztonságot a figyelem elvonásával veszélyeztető egyéb cselekmények, mint például a jármű vezetőjének menet közben bármilyen elektronikai eszköz működtetésének, ilyen eszközön képi vagy szöveges adatok megtekintésének felderítése is. Azaz nem csak azt figyelik, hogy ki beszél rajta, nyomkodni sem lehet a telefonokat vezetés közben - úgy általában sem ajánlott, de most még könnyű is lesz lebukni vele.

  • Nem sokkal azután, hogy világszinten nagy sajtóvisszhangot a Párizs nagy részére nemrég bevezetett 30 km/h-s sebességlimit, egy sportszereket forgalmazó cég máris csinált magának egy jó reklámot a helyzetből. Profi futókat kértek fel, hogy fussanak neki a párizsi utcáknak, és húzzanak egy erős sprintet az egyik traffipax előtt. Ebből születtek aztán az olyan bírságfotók, mint amilyen ez itt.

    vre

    A szabályszegő futóknak sikerült bőven túllépni a sebességhatárt, ami egyes nézőpontok szerint akár a limit abszurditását is mutathatja, de nyilván erős balesetbiztonsági és levegőminőségi érvek szóltak a 30-as határ mellett. Mindegy is, a Distance nevű bolthálózat megcsinálta vele a maga reklámkampányát, majd a gyorsfutás fotóival kiplakátolta párizsi üzletének kirakatát.

    Az a 36-38  km/h-s tempó egyébiránt, amit a felkért futók produkáltak, erős sprinteknek mondhatók. Usain Bolt ugyan 44,72 km/h-s csúcstempóra is képes volt világrekordja alatt, de ő mégiscsak a világ leggyorsabb embere, és ő is csak rövid ideig volt képes ilyen sebességre a legjobb 100 méteres síkfutása utolsó tíz méterein.

    Forrás: kreativ.hu

  • Jobb helyeken még egy jól működő szakszervezet sem kell, hogy a melósok megkapják a megbeszélt munkabért, máshol egy markoló is kevés hozzá. Törökország délkeleti vidékének egy szénbányájában készült ez a felvétel a bánya teherautóflottájáról és a markolókezelő bosszújáról.

    Az előzmény állítólag annyi, hogy a hat Mercedes teherautót végigrongáló markolós - és kollégái - nem a megbeszélt összeget kapták munkájuk után, erre fel állt neki a srác használhatatlanra pofozni szerencsétlen teherautók fülkéit. Hogy a folytatás mi lett, nem tudni, azt viszont igen, hogy a bánya tulajdonosa a srác nagybátyja, így végül nem lett rendőrségi ügy a rongálásból, megoldják családon belül. Hogy az elmaradt fizetéseket hogyan kapják majd meg a melósok azután, hogy le lett zúzva a termelő eszközök jó része, az még érdekes kérdés.

    gt
  • Egy részeg utas okozott nem mindennapi balesetet kedden az M6-oson, Paks közelében. A Police.hu írta meg a pályán lógó orral megpihent Ford történetét, amit részegen törtek össze, de furcsamód nem a sofőr által: az ittas utas nyúlt át és húzta meg a kéziféket, abból lett a baj.

    09.15. baleset1

    Az utas húzására a vezető elvesztette a kontrollt az autó felett, ami így jobbra sodródva letért a leállósávba, majd a jobb oldali szalagkorlátnak csapódva visszatért az úttest közepére, ahol megállt. Sérültekről nem írnak, de az ittas utast a szondáztatás után kórházba szállították, a Paksi Rendőrkapitányságon pedig büntetőeljárást indítottak ellene.

    09.15. baleset

    Forrás: Police.hu

  • Az elkövetők ezúttal szintet léptek: nem a nyílt utcán, hanem egy esztergomi cég telephelyén vágták le a katalizátort Skodákról és Renault-król. Azzal valamiért nem számoltak, hogy ezt kamerák előtt teszik, ezzel is megkönnyítve a rendőrök dolgát. Mindössze egy nap alatt elfogták őket.

    A kép természetesen csak illusztráció
    A kép természetesen csak illusztráció

    Bár az eset még szeptember elején történt, a feljelentést a sértettek csak most hétfőn tették meg. Az adatgyűjtés és a kamerafelvételek alapján kedden már meg is volt a három elkövető: P. Rudolf és fia, valamint K. Sándor. Velük szemben lopás miatt indult eljárás, a kihallgatás során mindhárman beismerték a bűncselekmény elkövetését. Állításuk szerint a katalizátorokat eladták, a pénzen osztoztak.

    Sturcz Anti kollégánk készített egy videót a témában:

  • Még mindig csak 53 éves lenne, de ma éppen 14 éve annak, hogy nincs már közöttünk Colin McRae. A skót ralilegenda, 1995 világbajnoka helikopter-balesetben vesztette életét, azonban a rajongók és a sportbarátok emlékezetében mindörökké ott lesz. Az FIA WRC korábbi videójában valódi, hamisítatlan McRae-pillanatokat gyűjtött össze.

    És hogy miért lett Colin McRae igazi ikon? Nemcsak tudása, tehetsége miatt. Hanem azért is, mert hozzáállása, elszántsága lenyűgözte a ralifanatikusokat a pálya szélén és a képernyők előtt egyaránt. Nem ismert spórolást, óvatoskodást, híres jelmondata is erről tanúskodott: If in doubt, flat out! (azaz kb.: Ha kétségeid vannak, csak padlózd le!). Hogy mire is gondolunk, amikor azt mondjuk, nem tűrt megalkuvást, ebből a cikkből egész jól kiderül.

    WRC-McRae 175db64bc6b medium-cvWt7f

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.