Gumipor

Könnyed autós tartalmak a Totalcaron

Totalcar
2021.10.16. 17:27

új hír érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Jeremy Clarksont a legtöbben a Top Gear egykori műsorvezetőjeként ismerik, aki viharos távozása után a szokásos trióval szállította az Amazonra a The Grand Tour-t. Mostanában pedig farmmal próbálkozik és a The Times napilap, valamint a The Sunday Times hetilap hasábjain jelennek meg cikkei.

    Olyan, mint a kiskutya verziója a Nissan GT-R-nek, foglalta össze röviden a GR Yarist Clarkson miután indoklásában megemlítette, hogy: „Egy reggel kimentem vele a szántóföldre. Mindent összetapostam, de nem érdekelt, mert hatalmas volt. Aztán, amikor kiismertem a vezethetőségét, kivittem az országútra. Mindent tükörjég borított, és ott is őrületesen élveztem a vezetést.”

    Idén a 261 lóerős, összkerekes Toyota GR Yarist választotta meg az év legjobb autójának. Úgy tűnik, őt még nem érte el a villanyautós ostrom, mint Tannist.

  • Sok esetben úgy hivatkoznak a 21 kilométer hosszan kanyargó Nürburgringre, mint a világ legveszélyesebb versenypályája. Gyártók küzdenek itt a világelső köridőkért, lelkes amatőrök igyekeznek körbetalálni rajta és előfordulnak olyanok is, akiknek elképzelhetetlen a hétvége a pálya nélkül.

    Balesetből sok akad, a napokban is történt egy hatalmas karambol, de ilyen gyorsan, közvetlen a bejárat után megtalálni a szalagkorlátot egy egészen új rekord. A videót Misha Charoudin töltötte fel az Instagramra (kövesd a Totalcart is!).

    gumiporcrashnordschleife
  • Lehetetlen úgy megúszni a hétvégi pályanapozást, hogy már az első alkalom után ne azon törje az ember a fejét, milyen volna valami sportosabb, tapadósabb gumival. A gondolatsor végső lépcsője úgyis az utcán nem használható slick lesz. Itt most egy i30 N Fastbacken nézik meg, mennyit számít.

    Ez már csak ilyen műfaj, az ember jó esetben egyre ügyesebb, egyre közelebb kerül az autó határaihoz, ezért vágyik arra, hogy egyre messzebb tolja ezeket a határokat is. Gumival, futóművel, reszelt motorral. Ezen a lejtőn nem lehet megállni.

  • Guccio Gucci 1921-ben alapította a híres divatmárkát, mely idén ünnepli 100. születésnapját. Már régóta nem csak ruhák meg táskák létezhetnek Gucci logóval, és erre az egyik legjobb példa a ‘80-as évek Cadillac Seville-je, melyet az olasz divatcég öltöztetett fel.

    Fehér színe volt a legvisszafogottabb eleme, még a tető vinyl borítása is Gucci mintázatú, az oldalán pedig piros csík fut végig. Az igazi show persze, a beltér volt, ahol padlótól plafonig átcsomagolták az autót.

    Erre emlékeznek most a limitált szériás Hot Wheels kisautóval, melyet 120 dollárért kínálnak. A szokványos bliszter helyett itt díszdobozban, talapzattal és akril kalitkával, hogy megfelelő védelmet kapjon.

  • Idén harmadik éve, hogy elérhető a Teslákban a Sentry Mode, amivel azok minden irányba látó kamerái akkor is figyelnek, amikor az autó parkol. Ez a bő két év úgy tűnik, nem volt elég, hogy mindenkihez eljusson a híre: ezekben az autókban kár kárt tenni, mert lebuksz. A videón látható BMW-s nő legalábbis nem tudta, hogy veszik, amikor nekiesett egy bosszúkarcra egy vélt szűken parkolás miatt.    

    A felvétel utóéletértől annyit tudni, hogy miután beazonosították és számon kérték a karcolót, azt mondta, a parkoló közelében sem járt. 

    hr
  • Rézmányi Balázs kollégánk, barátunk általában onnan ismerszik meg a Parkoló Parádékon, hogy egy nagy objektíves fényképezőgéppel hasal, kúszik, görnyed vagy épp ágaskodik, hogy végül nekünk olyan csodás képgalériáink szülessenek, mint a legutóbbi PP-ről ez itt:

    Most (2021. október 17-én) vasárnap várunk mindenkit szeretettel a 34. Parkoló Parádéra, ahol ráadásul 34 válogatott Rézmányi képet is kiállítunk, amiket akár meg is lehet vásárolni a helyszínen. Részletek a 34. PP-ről itt.

    OOF20210918-PP33-36
  • Szűk két hete, hogy az Aston Martin Forma-1-es csapatának szoftvermérnöke teljes pilótaszerelésben futotta le a londoni maratont. Most a Guinness Rekordok Könyve is hitelesítette a futást, és mint egyedi teljesítményt, rögzítette George Crawford 3 óra 58 perces futását. 

    66feb5ca-25c0-11ec-9020-1ce87d73f7f5 1200x675

    Crawford négy órán belüli futása egy átlagosnak mondható teljesítmény egy amatőrtől. Legalábbis az lenne, ha futócipőben, futóruhában tette volna, de ő tetőtől talpig versenyfelszerelésben teljesítette a távot: lábán egy vékony talpú versenycipővel, amit pedálok finom taposásához gyártanak, nem 42,1 kilométer aszfalton futáshoz. Ami viszont még ennél is nagyobb teljesítmény, hogy a fején végig ott volt a csapat versenyzőjének, Lance Strollnak három idei futamon is használt sisakja. Aki futott már nagyobb távot akár egy nehéz kötött sapkában, az tudja, hogy még attól is meg tud fájdulni az ember nyaka, hát még egy szűk, nehéz sisaktól. Megérdemelt a Guinness rekord, de Crawford a figyelemmel, amit magára vonzott a futás előtt, alatt és után adományt is gyűjtött egy mentális egészségmegőrzéssel foglalkozó alapítványnak. 

  • Élőben minden jobb. Például kint lenni a Parkoló Parádén is. Idén utoljára most vasárnap lesz rá lehetőség, a részletekért kattints ide. Ha pedig már az élőnél tartunk, nézd meg Karotta és Csepreghy Dani rövidke legutóbbi live bejelentkezését a PP-ről:

    IMG 4447
  • Túl sok a trolikat blokkoló szabálytalanul parkoló autó, egy új táblától remél megoldást a Budapesti Közlekedési Központ. A szabályos, azaz az úttestre nem belógó parkolásra figyelmeztető táblákat tett ki a BKK a VII. került több pontján, konkrétan a Nefelejcs, Dohány és Wesselényi utcákban. Így néznek ki, és talán évi pár óra kényszerpihenőt megspórolnak majd a hálózatnak.

    rbw

    A táblák előzménye, hogy évente több mint kétezer olyan esetet regisztrálnak, amikor szabálytalanul parkoló autó akadályozza a BKK járatainak haladását. Ezeknek úgy a fele a belvárosi szűk utakon történik, ahol legtöbbször az áramellátáshoz kötött trolik ragadnak be így, az pedig aligha vigasztalja a veszteglő utasokat, hogy egy ilyen belógás 10-30 ezer forintos bírságot vagy elszállítást jelenthet az autósnak, ha erre van idő és illetékes (azaz nem a sofőr ér előbb a helyszínre).

    nys 3175

    A z idei évben eddig összességében csak a Nefelejcs utcában 48 órát állt a forgalom, de a Dohány utcában is összejött már több mint 36 óra, a Wesselényi utcában pedig közel 12 óra volt a zavarok összideje. A táblák talán javítanak majd a helyzeten, de nagyot valószínűleg csak szigorúbb és következetesebb bírságolás jelentene.

    (BKK)

  • 6.0, V12, összkerék, bő 600 lóerő, 1000 Nm. Ez a Merci mégsem ettől igazán érdekes, hanem a VR10 biztonsági rendszertől, amiről már korábban szinte minden fontosat megírunk, de az alábbi videóban végre valóságában is megnézhetjük:

    mb panczel.PNG
  • Ahogyan Rézmonyó is mondta, autót fotózni sokszor maga a parttalan baszakodás. Néha viszont kijön belőle valami egészen fantasztikus, amikre büszkék lehetünk. Aztán megnyitjuk az Instagramot és rájövünk, hogy van még ebben az egészben.

    Méghozzá nagyon sok. Ezért, amikor az ember felfedezi, kik és miként művelik ezt a világban, rendesen elképed. Ha autós képeket görgetnél a telefonodon, akkor Monyó szerint erre az ötre érdemes követés gombot nyomni:

    Ha szereted autós képekre csorgatni a nyálad, akkor kövesd Monyót és a Totalcart is. Amennyiben nem pixeleken nézegetnél csodálatos autókat, akkor gyere el a Parkoló Parádéra!

  • Ha azt nézzük, mennyi hagyományos kézzel készülő elem van a Rolls-Royce-okban, akkor rögtön érthető, mit keres a Mayfairban rendezett kézműves vásáron, a London Craft Week-en egy Phantom. Mégsem az autó a lényeg, hanem a méhek a gépháztetőn.

    Allie Knight, a márka felületkezelő központjának egyik munkatársa készítette a kis méhsejtmintás grafikát és a virágot a gépháztetőre. Utóbbi a Phantom Rose, egy angol rózsafajta, amit kifejezetten a Rolls-Royce kérésére kreáltak.

    Goodwoodban, a South Downs Nemzeti Park szélén van a Rolls-Royce méhészete, ahol nagyjából 300 000 apró munkatárs tevékenykedik, hogy megszülethessen a mézek Rollsa. Tekintve, hogy a méhek szerepe milyen fontos a természetben, ez igazán remek kezdeményezés.

  • Vasárnap még a Török Nagydíj dobogójáról maradt le egy hellyel Charles Leclerc, hétfőn pedig már barátnőjét, valamint édesanyját autóztatta a Ferrari fioranói tesztpályáján.

    A monacói pilóta mögé a Ferrari háromüléses versenyautójába ülhettek be szerettei, akik egy kicsit azért ijedeztek is a száguldás során. A 257 km/h-s sebességbe is belekóstoltak, a mért kör pedig 1:08.499-es időeredménnyel zárult. Ez azért elég gyorsnak számít: a pályarekordot Michael Schumacher tartja 0:55-tel, a 2004-es Forma-1-es versenygéppel, a formaautókat nem számítva Andrea Bertolini a csúcstartó egy Maserati MC12 Competizionével.

    FBa4Ya8XoAg9zE0
  • Egészen szokatlan funkciót kap a United Airlines egykori Boeing 747-ese. A Seattle-ben épülő 1200 Stewart szerves részét alkotja majd. Az iker-felhőkarcolók építését 2018-ban kezdték, a tervek szerint jövőre készülnek el. Az utasszállítót a csupasz fémig pucolva, szárnyak nélkül láthatják majd az arra járók. Sőt, nemcsak díszítőelemről van szó, hanem egy luxus-társalgó funkcióját is betölti majd.

    Ez a konkrét repülőgép egyébként 1990 novemberében állt szolgálatba a Unitednél. Huszonnégy év után nyugdíjazták, ez idő alatt több mint százezer órát töltött a levegőben, és mintegy 13 ezer sikeres landoláson van túl.

    EpjRNljVEAAdLgl
  • Úgy tűnik, nemcsak az autósokat nyomasztják az újabb és újabb bejelentések, amelyekkel igyekeznek visszaszorítani a belső égésű motorral szerelt modellek használatát, a villanyosok javára. Kalifornia kormányzója ugyanis aláírt egy törvényt, amely szerint 2024-től betiltják a benzines kisgépek forgalmazását.

    honda-hf2620-mean-mower0008

    Az indoklás szerint az államban közel 17 millió ilyen kisgép van használatban, úgy 3 millióval több, mint személyautóból. Márpedig a számítások szerint egy lombfúvó egyetlen órányi használat közben annyit szennyez, mint egy 2017-es Toyota Camry a teljes, Los Angelesből Denverbe vezető utazás alatt, 1770 kilométeren.

  • Nem ez az első videó a Magyar Közúttól, aminek a tanulsága, hogy nem mindenkinek való az autópálya/gyorsforgalmi út. A csúcs idióták máig az a bagázs, amelyik az M1-es belső sávjában parkolta le autóját és várta a segítséget egy koccanás után, de ez a furgonos is erős nevező a címre, miután az alábbi felvétel készült róla az M0 Csömörhöz közeli szakaszán.

    Nem tudni, mi lett volna, ha a Közút diszpécsere nem észleli a láthatósági mellényével kapálózó srácot és küldi oda a rendőröket, valamint az útellenőröket, de jó esélye volt egy gázolásnak.

    2021-10-10 18 54 03-Magyar Közút Nonprofit Zrt. az Instagramon
  • Nagy fogása volt nemrég a dán autópályarendőrségnek: egy új Lamborghini Huracan, amit gyorshajtás miatt foglaltak le, ára pedig hamarosan a dán államot gazdagítja majd. Az autót egy iraki születésű norvég lakos vezette, ő ment vele 236 km/h-val egy 130-as szakaszon Dániában, alig pár órával azután, hogy nagyjából 90 millió forintnyi euróért Németországban megvette a Huracant.

    Illusztráció
    Illusztráció

    Az új dán törvények lehetővé teszik a rendőröknek, hogy az ilyen szélsőségesen közveszélyes vezetők autóját akár a helyszínen elkobozzák. A Huracan sofőrje amellett, hogy ezzel elvesztette a tulajdonjogát az autója felett, még pénzbüntetést is kapott a gyorshajtás miatt.

    (AP news)

  • Nyolc, kifejezetten csomagszállításra alkalmas Opel Combo Cargo kishaszongépjárművel bővítette flottáját a Mol Limo, a zárt furgonok segítséget nyújthatnak költözéshez vagy nagyobb bútorok szállításához is - közölte a Mol pénteken az MTI-vel.

    DSC5917

    A közösségi autómegosztó szolgáltatás flottájában a több mint 400 személyautó mellett októbertől jelentek meg az új kishaszonjárművek. A közlemény idézi a Mol Limo ügyvezető igazgatóját, aki jelezte: az autómegosztó szolgáltatás több mint három évvel ezelőtti indulása óta jelentősen bővítették a szolgáltatási területet és a bérelhető autók típusát, a háromnapos bérléssel pedig a hosszabb üzleti utakat és hétvégi kirándulásokat is lehetővé tették. A furgonnal most azokra gondoltak, akik az átlagosnál nehezebb és nagyobb tárgyakat szeretnének szállítani.

    DSC5950


    Budapesten kívüli, többnapos út esetén a járművek tankolása és töltése a felhasználókra van bízva, de azt a Mol töltőállomásokon, az ügyfélszolgálattal egyeztetve a Mol Limo állja a vonatkozó szabályok szerint.

    (MTI)

  • A jávorszarvas-teszt tovább szedi az áldozatokat: a Jaguar I-Pace, a Plug-in RAV4 (ezt azóta állítólag orvosolták), legutóbb pedig a Ford Mustang Mach-E hasalt el rajta. Vagyis nem, mert a legutolsó bukás a Skoda villanyos SUV-jáé, az Enyaq iV 60-é.

    Az alap 77 km/h-s tesztnél az autó több bóját is felborított, bár a sofőr szerint végig kontrollálható maradt. A Volkswagen ID.4, amivel az Enyaq egyébként osztozik a műszaki alapokon, 73 km/h-s maximummal tudta teljesíteni a tesztet, az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt Skodának ugyanez végül csak 67 km/h-val sikerült, amiben valószínűleg a sokadjára futott próbálkozások miatt felmelegedett gumik is közrejátszottak.

    enyaqmoose

    Az Enyaq iV 80-ról írott tesztünket itt találod, az ID.4-ét itt, egy nagyobb villany-SUV összehasonlítóért pedig katt ide

  • Nemrég mutatták be a Toyota amerikai óriás-pickupjának új generációját, az XK70-es Tundrát. A modell fontosságát mutatja, hogy a cég egy már-már Super Bowl szintű reklámot is készített hozzá, amiben gyakorlatilag az összes lényeges Toyota terepjáró felvonul.

    A videó egy Mad Max: Fury roadra hajazó világban indul, ahol egy elsőgenerációs 4Runner a főszereplő, innentől kezdve szcenáriókból szcenáriókba ugrik a néző, ahol mindig épp az adekvát modell rongyol: FJ45 Land Cruiser a szavannán, J70 Land Cruiser Ausztráliában, Tundra az amerikai erdőtüzek közepette, Tundra a NASCAR versenypályán, de bónusznak még egy MCFLY rendszámú Hilux is feltűnik.

    lctoyota

    Úgy tűnik, nosztalgiával és off-roaddal továbbra sem lehet mellélőni. 

    via japanesenostalgiccar.com

  • A Gordon Murray Automotive T.50-esről főleg a finom mérnöki megoldásai és az utolsó mohikán mivoltja miatt sokat cikkeztünk már, de a minap a cég egy másik autóról tett közzé videót: a GMA szóvivője, Dario Franchitti hajtja meg George-ot, az öszvért, amiben a mérnökök a végleges T.50-be szánt V12-est tesztelték. Érdekesség, hogy George alapja egy másik apró angol sportkocsi, egy Ultima, amit eredetileg Chevy V8-as mozgatott, így a V12-es beépítése nem ment zökkenőmentesen. 

    A bárgyú, de szerethető külső mellett azért is érdemes belekattintani a videóba, mert most hallhatjuk először az egészen 12100-ig elforgó szívó V12-est, ami a T.50 egyik nagy selling pointja. A végleges autó egyébként október 16-17. között rendezett Goodwood Members' Meetingen debütál, ahova George-ot is elviszik.

    2022-GMA-T.50-testcar-George-

    via roadandtrack.com

  • Rengeteg elektromos átépítés jön szembe manapság a neten, vannak nemistudom... i3-as Porschék, de sokan a Tesla hatjásláncát használják. Ezen a trenden fordít egy merészet Rich Benoit - a Teslák felújításával foglalkozó Rich Rebuilds arca - , aki egy kibelezett Model S-be építen egy Camaróból származó, 6.2-es LS3-as V8-ast. A projekt nem most kezdődött, de most már van olyan stádiumban, hogy említésre érdemesnek találjuk.

    Bizonyára az érzékeny tartalomfogyasztó a zöld-hullám felé mutatott fityisznek, görbe tükörnek, urambocsá' kimunkált performansznak érezheti a dolgot, de szerintünk ennél ártatlanabb az átépítés apropója: egyszerűen jó poén, ráadásul axiomatikus is: LS-swap everything.

    Kép:thedrive.com
    Kép:thedrive.com
  • A carindustryanalysis Instagram-fiók megbízhatóságát sem kétségbevonni, sem alátámasztani nem tudjuk, de nagyságrendileg azért szoktak stimmelni az infografikái. Nemrég hozták le a a 2020-as év legjobban fogyó modelljeinek 99-es listáját, egy böngészést mindeképpen megérnek: 

     Ha ugyenennek a listának a másik felére, tehát a legkisebb számban fogyó autókra lennél kíváncsi, azt is összeállította az oldalért felelős Felipe Munoz, íme:

    Riasztónak tűnnek az eladásban látható általános mínuszok, de ezek valószínűleg a vírus okozta bezárkózások miatt voltak, kíváncsian várjuk, hogy idén a felrobbant keresletet hogyan ellensúlyozza majd a chiphiány miatt vékony kínálat.

    top99
  • A C8 Corvette Owners Groupban tűnt fel az a videó, amelyiken a tennessee-i Nashville közelében, alig másfél órányira a gyártól bő 900 ezer dollárnyi C8-as Chevrolet Corvette ég. A lángok miatt pontosan nem látszik, hány autóról van szó, de a műértők szerint tíz Corvette szállítására képes a trailer.

    A jelenlegi chiphiányos időkben egyébként is fájó egy-egy ilyen veszteség, de a relatíve kis példányszámú sportkocsiknál ha lehet, még rosszabb is a helyzet. A tűz okát egyelőre nem tudni.

    screen-shot-2021-10-06-at-12-59-51-pm-1633539880.png

    via roadandtrack.com

  • Szürreális helyzetbe kevert egy kamionsofőrt az üzemanyaghiány a briteknél. Johnny Anderson a BBC-nek mesélte el, hogyan vezetett egy világ háta mögötti építkezésre nagyjából húsz, benzinre vágyó autóst, akik nem tudták, hogy egy tartálykocsiban nem csak üzemanyagot lehet szállítani. Ő például cementet vitt.

    te

    Már hetek óta tart az üzemanyagellátási káosz a briteknél. A sofőrhiányból indult helyzetre válaszul már a katonaság kamionsofőrjeit is bevetették, de vannak kutak, amik akár még egy-két hétig is zárva maradnak ellátás híján. A hiány egyeseknél pánikot szül, másoknál olyan furcsaságokat, minthogy kilométereken át kövessenek egy tartálykocsit, azt remélve, hogy egy kútra tart, hogy feltöltse. Anderson elmondta, hogy ott lett neki gyanús, hogy követik, amikor egy kétszer kétsávos úton sem előzte meg senki, aztán értetlenkedve figyelte, ahogy egy nagyjából húsz autóból álló konvoj követte, bármerre is kanyarodott. 

    Amikor Anderson az építkezésre ért a cementszállítmánnyal és megállt, az első autókból rögtön kérdezték, hogy mégis melyik kútra megy. Mikor tisztázta, hogy nem benzint szállít, még őt kérték számon, hogy miért nem állt meg út közben és közölte ezt a követőivel. Anderson azt mondja, nehezen hitte el, hogy ez komoly, de mint mondja, amellett, hogy valahol vicces, ijesztő is a helyzet, mivel egy tartálykocsi vezetése nem egy veszélytelen foglalkozás. Egy üzemanyagszállítóé különösen, pláne ezekben a napokban, egy ilyen ostobákból álló konvoj pedig csak felesleges extra nyomás a vezetőkre, amiből extrém esetben még baj is lehet. 

  • Ha nem szól közbe a járvány, ezen a hétvégén rendezték volna a Forma-1-es Japán Nagydíjat. A helyére ugrik be a török futam, a Red Bull pedig úgy döntött, itt búcsúzik el a japán motorszállítójától. Az alkalomra készült egy egyedi festés, ami annak a Honda RA 272-esnek állít emléket, amivel Richie Ginther megszerezte a gyártó első F1-es győzelmét az 1965-ös Mexikói Nagydíjon. Ezt idézi a fehér festés, míg a hátsó szárnyon ott az arigato, azaz köszönjük felirat.

    A Honda a szezon végén kiszáll a sorozatból, a folytatásban így a Red Bull maga fejleszti tovább a japánok által ráhagyott motort.

    grw
  • A japán 4Design by DW jóvoltából egészen új értelmet nyer a megkívántam egy klassz felnit kifejezés. Mostantól akár jóízűen el is majszolhatunk egy szett BBS-t, és ez a csokiból készült változat még a fogunknak is kevésbé árt, mintha az igazit harapdálnánk. Ezúttal csak az öntőforma készült alumíniumból.

    Persze az igazi csokiművészek akár ennél is sokkal precízebb munkadarabokat faragnak ki egy-egy tömbből, de a hobbistáknak ez sem rossz azért.

    bbs
  • Na jó, valójában csak az Airbus A320-as törzse szorult be, miközben egy kamion szállította Újdelhi útjain. Az indiai nemzeti légitársaságtól, az Air Indiától vásárolt repülő egy leselejtezés után került új tulajdonosához, aki jól láthatóan megspórolta a logisztikusokat az elhozatalkor. 

    A híd alá szorult, szárnyaitól megfosztott repülőről még október 3-án készült ez a felvétel, de állítólag még mindig ott áll beszorulva a pálya gyalogoshídja alatt. Az ilyen helyzetekben nyilván az infrastruktúra védelme az első, így - ha még tényleg nem tették meg - várhatóan szétvágják ott helyben az Airbus törzsét, az illetékesét pedig jól megbüntetik. Az Air India mindenesetre már minden lehetséges módon közölte, hogy bár a gép korábban a flottájukba tartozott, már semmi közük hozzá.

    ge
  • Sorhatos motorral éppen tökéletes sportkupé a BMW M3-as, ami nem csak azért van, mert 343 lóerő igazából bőven elég, hanem mert az S54B32 remek karakterű sportmotor. Elvetemültek viszont mindig lesznek, ezért születhetett meg ez a V10-es E46 is, amire nehéz nemet mondani.

    Mindezt ráadásul a BMW polcáról szedte össze a holland Auto Service Procar. Az 5,0 literes, szívó V10-es az E60 M5-ből érkezett, a hozzá kapcsolt duplakuplungos automata pedig az E92 M3-asból. 500 lóerő és 520 Nm viszi így az E46-ot, remek hanggal.

  • Tudom, hogy a gyors Audikból mindig a kombi változat az igazi, de imádom a klasszikus limuzin formát, ezért engem az RS 4-ből is sokkal inkább fog meg ez, mint a praktikusabb verzió. Különösen így, hogy a 2007-es autóban csak 350 kilométer van, ami bizonyára valamilyen elvetemült, befektetői szemléletű gyűjtőnek köszönhető.

    Gyönyörű az egész autó, ez nem is kérdés, hiszen ennyi kilométer alatt nem volt senkinek alkalma figyelmetlenül az oldalára tolni a bevásárlókocsit vagy kiülni az üléseit. Az RS 4-esnek persze, aukción keresnek olyan gazdát, aki jó sok pénzzel értékeli az ennyi idő után is újnak elsüthető autót.

    Sokaknak nyilván a három szám a lényeg a futott kilométernél, de az autó igazi varázsa az összkerékhajtáson túl a 800 fölé forgó, 420 lóerős 4,2 literes, szívó V8-as motor, melynek már a látványa is csodás. 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 16,6 mp alatt megvan neki a 200 is. Ezt ma tudja egy Golf R is, de hangulatban és megjelenésben messze van az RS 4-től. Ha másért nem, a V8-as hangja miatt egész biztosan.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.