A Buggy, amit Steve McQueen maga faragott

2021.12.23. 11:00

Az eredeti Thomas Crown ügy hiába kultfilm, filmnek szar. Jó nézni, Faye Dunaway csodás, szuper dolgokat vonultatnak fel benne, McQueen rengeteget vagánykodik, de a történetvezetés buta, a dialógusok valószerűtlenek, a fordulatok között nincs logikai kapocs, például ott van a szexbe átcsapó sakkozás, ami a film legsutább része. Szóval a Thomas Crown ügy inkább oktatófilm arról, hogy ha sok pénzed van, mire érdemes elverni. És ugye az oktatófilmektől nem várunk brilliáns dramaturgiát és nagy színészi játékot - McQueen amúgy sem a színészi teljesítményével lett kultfigura, hanem azzal, amit a színészettel megkeresett pénzből csinált.

De ha már autós lap vagyunk, foglalkozzunk egy kicsit a film autóival. Mr. Crown legtöbbet egy kétajtós Rolls-Royce Silver Shadow-val járt, amely egyébként limitált szériás kiadás volt, amelyet a Rolls-Royce in house karosszériaépítője, a Park Ward Ltd. épített egyedi megrendelésére. A Park Ward egy összeolvadás eredménye volt, amikor a világháború után visszaesett az egyedi autók piaca, a két coachbuilder, James Young és H J Mulliner ebbe a cégbe olvadtak össze. A filmben látható Silver Shadow kézzel készült, Conolly bőrrel és dió furnérral, az összeszerelés 20 hétig tartott, és a sok egyedi részlet 50%-kal dobta meg az árat. Az autó a valóságban egyébként Jerry Bresler hollywoodi producernek készült, aki valószínűleg bérbe adta a forgatásra.

Az eredeti Thomas Crown ügy másik sokat szereplő autója a Meyers Manx buggy volt, amely külön jelenetet kapott - ez arról volt híres, hogy a tengerparti csapatást nem kaszkadőr csinálta, hanem a súlyos autóbuzi McQueen. De McQueen nem csak vezette, hanem a tervezésében is benne volt. Az alapot ugyanis fel kellett dobni, hogy látványosabb legyen, ehhez pedig a terepversenyzésben és autóépítésben utazó Pete Condos segítségét kérték, aki McQueennel közösen találták ki, milyen legyen az autó. Így kerültek fel a buggy-ra a custom lámpák, a lapos szélvédő, a szélesített küszöbök és a fotelszerű ülések, illetve dobták ki a VW motort, és csavarozták a helyére a Chevrolet Corvair léghűtéses, hathengeres boxerét. Valószínűleg a 2,7-es, turbós változatot, mert állítólag a buggy 230 lóerős és kb. 500 kilós volt. Mind a két értékkel kapcsolatban szkeptikus vagyok - a teljesítményt még könnyebben elhiszem, hiszen a legerősebb Corvair 180 lóerejét nem olyan nagy dolog 230-ra húzni, viszont az 500 kiló túlzottan szálkásnak tűnik, egy Honda Gold Wing is 390 kiló, és lényegesen kisebb, mint bármilyen buggy.

Egyébként meg egy jó buggyhoz nem kell milliárdos műkincstolvajnak lenni.

És ha már Steve McQueen, akkor a Mustang Bullittot is kár lenne kihagyni.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.