240Z-be öltött 370Z készült a Tokiói Autószalonra

2021.12.25. 07:25

A januárban startoló Tokiói Autószalon alkalmából fogott össze két Nissan Autótechnikai Egyetem (a gyártó által fenntartott intézményből öt működik Japánban), hogy összehozzanak egy retró-koncepciót. Az autó alapját a 2008 és 2020 között gyártott 370Z adja, a retrót pedig a Fairlady Z (Datsun 240Z/260Z/280Z) dizájnelemeire bízták, a név is a két típusjelzés és a modellkódok (S30, Z34) összerántásával született: 340Z-nek nevezték el a diákok.

Az elgondolás teljesen rendben van, hisz az új, 2022-es Z is ugyanezen gondolat mentén jött létre, a kivitelezés azonban a 340Z esetében némiképp sutára sikerült - ezt tudjuk be az építők fiatal korának: a fényszórók, a szögletes indexek, a klasszikus, sárvédőívre telepített tükör is hibátlan, az S30 eredeti arányai, de a hosszú motorháztető valahogy hiányzik az ikonikus orr mögül. Hátul is hasonló a helyzet, a függőleges, szürke hátfal önmagában kellemes látvány, a csomagtértető viszont szokatlanul vastag, amin a spoiler is olcsónak hat. Kiegészítőkkel nem spóroltak az építők, elöl-hátul króm díszléceket, Michelin Pilot Sport 4 gumikkal felszerelt 18 colos felniket és két duplakipufogót is kapott a 340Z.

A motorizáltságra ugyanakkor nincs panasz, a 3,7 literes V6 331 lóerőt és 336 Nm-t tud, de az autórajongóknak némiképp fájhat, hogy automataváltóhoz kapcsolódik. Ennek oka, hogy Japánban manapság sokkal többen teszik le a jogosítványt automata váltós autóra, mint manuálisra.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.