2022.01.11. 13:52

2018-ban az Icona sorozat első tagjaként mutatta be a Ferrari a Monza SP1 és SP2 szélvédő nélküli sportautókat, amikből csak 499 darab készül a márka legkedvesebb ügyfelei számára. Ezek azok az 1,6 millió eurós autók, amikből jóval kevesebb készül, mint amekkora igény lenne rá és csak azoknak a garázsában állhat, akiknek valószínűleg különlegesebb autói is akadnak melle, mint egy piros F430-as.

A Barchetta formatervét a régi 750 Monza, 250 Testarossa és 166 MM modellek ihlették, a hajtás és minden más nagyon modern. A 810 lóerős, 6,5 literes V12-es szívómotorral megjelenésekor a leggyorsabb Ferrari volt. 2,9 másodperc alatt 100-ra és 7,9 másodperc alatt a 0-200-as sprintet is megfutja. A végsebessége 299 km/óra, ami biztos intenzív élmény lehet bukósisakban, de valószínűleg csak nagyon kevesen vállalják be.

Karosszériája szénszálas kompozit és az együléses változat 1,5 tonnás, a kétüléses pedig csak 20 kg-mal nehezebb. A 499 darab Monza körülbelül 30%-a lehet SP1-es, ezek közül körülbelül tíz Svájcban található, ahogyan az utolsó példány is. Tulajdonosa már a folyamat elején kikötötte, hogy a 499-es sorszámú autó kell neki, melyet a Ferrari Tailor Made részlege az ‘50-es évek Ferrari barchettáinak szellemében készített el.

Piros fényezése a Ferrari versenymúltja előtt tiszteleg, ahogyan a rajtszámok helyei is, valamint az arany színű ötküllős alufelnik. A belteret múltidéző kék bőrrel kárpitozták, az orrán lévő hűtőmaszk rácsának PROVA feliratú festése pedig a versenyautók vagy prototípusok ideiglenes regisztrációjára emlékeztet.

Többnyire sosem mozdulnak ki ezek az egzotikus luxusautók, de ezt az SP1-et állítólag hegyi szerpentineken és pályanapokon is hajtja majd a gazdája.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.