Szivar-Audi, ami 350 fölött hasított? Megveheted!

2022.02.02. 16:03

A történet 1980-as évek közepén kezdődött, amikor Ferdinand Piëch úgy döntött, hogy szeretné megdönteni a Mercedes C111-es 1978-as sebességi rekordját egy Audival. A művelethez Audi 200 Quattrókat vettek kezelésbe, összesen három darabot, ezek lettek a Nardo 6000-esek.

Az építés első lépése az alaktényező és a súly csökkentése volt, előbbit egyedi aerodinamikus elemekkel végül 0,27-re sikerült lefaragni. A súlycsökkentést alumíniumból készült ajtókkal és tetővel, magnézium felnikkel, műanyag ablakokkal és kevlár kiegészítőkkel oldották meg. Bónusz, hogy az elkészült Audik elképesztően jól néztek ki.

A gyári Quattro-hajtás gyári maradt, viszont a motorteret telerakták plusz lovakkal. A 2,2 literes, soros öthengeres motor több verziója is bizonyított már versenyen, így kiindulási alapként is ez szolgált. Pontos adatokat nem közöltek, de a teljesítmény meggyőző 650 lóerő lett. Érdekesség, hogy a három autó közül kettőben a motor húszszelepes változata dolgozott, míg az eladó példány huszonöt szelepes hengerfejjel készült.

A rekordkísérletre az olasz Nardo körpályán került sor. Az 500 kilométeres és 1000 kilométeres kategóriákban rajthoz álló Audik végül sikert arattak: előbbiben 324,5 km/h-s, utóbbiban 326,4 km/h-s átlagot sikerült futniuk, amikkel legyőzték az addigi csúcstartót. Az Audik végsebessége egyébként bőven 350 km/h fölött alakult.

A másik két autó ma már nem létezik, csak az N6000/1-es számú példány maradt fenn. Az Audi történelmének ezen rendkívül ritka darabját a Bonhams aukciós ház bocsátja licitre. Az árát 300 ezer és 500 ezer euró közé várják, ami körülbelül 106 és 178 millió forint közötti összegnek felel meg.

Képek: Bonhams