Ezt a buszt kérnénk szépen

2011.03.03. 14:58

Az Utazás 2011 kiállítás első napján mutatták be a Scania Touring névre hallgató új turistabuszát, amiért a mai King Longon utazók valószínűleg odaadnák a fél veséjüket, pedig ez is a távol-keletről érkezik majd.

A Suzhou és Shanghai városában üzemelő Higert 1998-ban alapították. A négyezer főt alkalmazó vállalat gyártási kapacitása évente 18 ezer autóbusz. A Scania és a Higer együttműködése öt évvel ezelőtt kezdődött, majd 2006-ban egy külön üzemcsarnokot építettek fel kifejezetten a Scaniának a Touring, illetve más későbbi típusok összeszerelésére. Ennek gyártási kapacitása évente háromezer Scania autóbusz.

Scania formatervezés

A Scania Touring HD 12 méteres, magaspadlós turistabusz formáját a Scania formatervezési részlege alkotta meg, fejlesztésében pedig a Higer is közreműködött. A jármű a Scania jellegzetes formajegyeit vonultatja fel, úgy mint a lekerekített ékalakú orr és a légellenállást csökkentő, lekerekített sarkok.

Az orr részletei és az első lámpatestek a Scania márkaidentitását hirdetik, miközben a jármű oldalainak formájával is összhangban állnak. A busz elejét körbeölelő szélvédő a rejtett A-oszlopokkal jól kiemeli az orrot az oldalsó ablakvonallal lágyan összekötő, jellegzetes ívet. A szoborszerű kerékjárati ívek kihangsúlyozzák a haladás utáni vágyat. A hátfal formai elemei pedig a minőség és a masszívság érzetét tükrözik.

Gazdag felszereltség, számos opció

A belsőtérben 49 dönthető utasülést helyeztek el, és elöl egy utaskísérő-ülés is található. A kilenc köbméteres (hálófülkével némileg kisebb) ládatér fedelei opcióként pneumatikusan nyithatóak fel.

A busz kétféle felszereltségi szinttel rendelhető – Comfort, Premium –, mindkettő középen elhelyezett WC-fülkét és opcióként minikonyhát is kínál. A burkolatok és kárpitok harmonikus összeállítású színválasztéka pihentető, kellemes hangulatot teremt. Az extralistán igényes, kontrasztos varrással készülő bőrkárpitozás is szerepel.

A tetőre szerelt légkondicionáló és a radiátoros fűtés alapfelszerelés, a kiegészítő fűtéssel együtt. Az oldalsó ablakok és a hátsó szélvédő sötétített, duplaüvegezésű. A multimédiás rendszer elöl és középen egy 17 illetve 15 colos LCD képernyőt alkalmaz.

Az ívelt műszerfal mögötti vezetőállás kiváló ergonómiájú: a bő tartományban állítható vezetőülés és kormánykerék minden vezetőnek megfelelő pozíciót biztosít. Mindegyik ülőhelyet beépített biztonsági övvel szerelik fel. A középső ajtó mögötti opcionális hálófülkéből a váltósofőr kommunikációs rendszeren keresztül beszélhet a vezetővel.

Teljesen automatizált fokozatváltás

A teljes mértékben Scania hajtáslánc 400-440 lóerős, Euro 5 minősítésű motorokat, 8 vagy 12 fokozatú sebességváltót és teljesen automatizált, elektronikus vezérlésű fokozatkapcsolási rendszert vonultat fel. A sebességváltó gyorsító áttételű (overdrive) kivitelben is rendelhető a nagy sebesség mellett is pihentető és takarékos üzemelés érdekében.

A teljes légrugózáshoz opcióként független első felfüggesztés is rendelkezésre áll. Az elektronikus vezérlésű, blokkolásgátlós, tárcsafékeket alkalmazó fékrendszer alapfelszerelés. Az önhordó acélkarosszéria a szigorú európai R66-01 borulásbiztonsági szabványnak is megfelel.

Műszaki adatok

Hosszúság 12 090 mm
Szélesség 2550 mm
Magasság 3800 mm
Utaskapacitás 49 + 1 + 1 
Kerékképlet 4x2, elöl független felfüggesztés
Üzemanyagtartály 530l
Karosszéria kialakítás korróziómentes acélból és aluminiumból
Elektromosan állítható és fűthető tükrök
2 nyitható tetőablak
Ajtóképlet 1-1-0
Ajtó szélesség 800 mm
Poggyásztér kapacitása 7,5 m3

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.