Évi egymilliárdot takarítanak meg a Volánok

2011.12.19. 17:31

Az országszerte ismert Credo márkájú autóbuszokat gyártó vállalkozás, a Kravtex-Kühne cégcsoport bemutatja új fejlesztésű, elővárosi autóbusztípusát, a Credo Econell 12-t, amely készen áll a Volán-társaságok üzemanyag-költségeinek letörésére.

A 40 fejlesztő-mérnök közreműködésével, tizenkét hónap alatt kifejlesztett Econell vadonatúj járműkoncepció, amely kis tömege, rendkívül hatékony és környezetbarát motorja révén képes akár évi egymillió forint megtakarítására is. A teljes egészében magyar fejlesztésű, árarányosan pedig 85 százalékban magyarnak tekinthető termék az európai piacon is egyedülálló paraméterei révén akár külföldön is piacképes lehet. Így nyilatkozik erről a cég:

"Vállalkozásunk, a Kravtex-Kühne csoport 100 százalékban magyar tulajdonú gépipari vállalkozás, amely győri és mosonmagyaróvári telephelyein fő profiljaként tíz éve fejleszt és gyárt autóbuszokat. A tavaly csaknem hétmilliárd forintnyi konszolidált árbevételt elérő cégcsoport 470 munkavállalót foglalkoztat közvetlenül, ám beszállítói révén közel 2000 család megélhetését biztosítja. 1999 óta csaknem 900 darab Credo márkájú, magyar buszt gyártottunk, és jelenleg is piacvezetők vagyunk az új autóbuszok magyarországi értékesítésében. Kiemelt partnereink, a Volán társaságok mindegyike üzemeltet már Credo buszt, amelyek naponta közel félmillió utast juttatnak célba. Mára az ország minden szegletében közlekednek a Credo márkájú járművek.

Most bemutatkozó termékünk, a Credo Econell 12 egy kétharmad részben alacsony padlós, tizenkét méter hosszúságú elővárosi autóbusz, amelyet 40, mosonmagyaróvári és győri kötődésű mérnök tervezett. A Szombath Imre főkonstruktőr vezette csapat célja az volt, hogy olyan terméket hozzanak létre, amely egyedülálló paraméterei révén mind a hazai, mind az európai buszpiacon rövid időn belül sikertípussá válhat. Ennek érdekében a hagyományos, 22,5 collos kerékméretű buszok tágas és utasbarát kialakítását ötvözték a 19,5 collos kerékméretből adódó kis tömeggel.

Ennek eredménye egy eddig ismeretlen kategória az elővárosi buszok palettáján. A Credo Econell 12 kompromisszumoktól mentes, modern és komfortos jármű, amely azonos körülmények között, versenytársainál jóval olcsóbban képes üzemelni.

Ezt a hatékonyságot igazolja az a 900 darab, már átadott Credo autóbusz is, amelyek napi forgalmi körülmények között adnak számot rendkívül szerény üzemanyag-felhasználásukról. Sokatmondó adat, hogy a már jelenleg is üzemelő, 900 darab Credo autóbusz évi 70 ezer kilométeres, átlagos futásteljesítménnyel és a mai dízelárakkal számolva évente több mint egymilliárd(!) forintnyi üzemanyagot takarít meg az üzemeltetők hasonló paraméterekkel rendelkező, ám elöregedett járműveihez képest.

Mint ismeretes, napjainkban több mint 2000, 17 évnél is öregebb, korszerűtlen és környezetszennyező autóbuszt üzemeltetnek a hazai közlekedési társaságok. Ezeknek a járműveknek a cseréje évek óta esedékes, ám érdemi lépések kiváltásukra mindeddig nem történtek. Hisszük, hogy a Credo Econell 12 kifejlesztése áttörést hoz a hazai autóbuszpark megújításának folyamatában, hiszen nem csupán új magyar busztípus született, hanem olyan kategóriát teremtettünk, amely mind a Volán társaságok szakmai elvárásainak, mind az elővárosi közlekedésben részt vevő utazóközönség igényeinek is teljes mértékben megfelel.

Az Econell az FPT (Fiat Powertrain Technologies) hathengeres 5,9 literes motorjával készül, amely teljesíti a az Euro 5 és az EEV előírásokat. Az erőátvitel egy hatfokozatú manuális, vagy robotizált ZF, esetleg automata Allison váltóval történik, a felhasználási igényekhez választható hátsó áttétellel.