Kínában pörög az üzlet

2012.11.27. 16:49

A világ legmagasabb betonpumpáját egy V8-as Scania tehergépkocsi hordozza, amelynek köszönhetően a Scania bekerült a Guiness Rekordok könyvébe. A kínai gépgyártó vállalat, a Zoomlion építette a betonpumpát, amely 101 méter magasságú, 7 szakaszból áll, az utolsó négy közülük szénszálas.

Az elmúlt években a betonpumpákat gyártó vállalatok egymást felülmúlva közelítettek a 100 méter magasságú álomhatárhoz. A Scaniát a Zoomlion bízta meg azzal, hogy készítsen egy tehergépkocsit a hatalmas felépítményhez.

Annak érdekében, hogy a jármű megbirkózzon a hét részből álló pumpa súlyával, a megrendelő egy héttengelyes alvázat kért. Az alváz a svédországi Södertäljeban készült el a Laxå, különleges járműveket gyártó vállalat segítségével. A 620 lóerős, V8-as motorral hajtott 15,5 méteres alvázú jármű a Scania valaha gyártott leghosszabb alváza.

A felépítményt a Zoomlion egy olasz építőipari berendezéseket gyártó vállalattal, a Cifa-val közösen fejlesztette ki és saját gyártóegységében, a Kína középső részén található Changsha városában készítette el.

A teljes jármű összességében 18,5 méter hosszú. A szerelvény legnagyobb különlegességét az adja, hogy a pumpa egy normál alvázra került felszerelésre, nem pedig egy speciális járműre, így az minden méretében, azaz szélességében is megfelel a közúti közlekedés előírásainak és szabályainak.

Különleges rekord

„Officially Amazing” (Hivatalosan is bámulatos) – ez a Guinness Rekordok szlogenje, annak a vállalatnak, amely világ legnagyobb példányszámban eladott könyve mögött áll, illetve amely a megtisztelő díjat a Zoomlion-Cifa-Scania járműnek adományozta.

A Scania 2008 óta szállít járműveket a Zoomlion-nak. A tehergépkocsi-alvázakat minden egyes megrendelésnél a Zoomlion kérésének megfelelően, egyedi darabként, személyre szabottan készítették el, így könnyítve meg a felépítmények elhelyezését.

„A Scania a betonpumpák számára készülő teherautók prémium szegmensében elfoglalt erős helyzete a szervezet kereszt-funkcionális munkamódszerének sikerességét mutatja.” – mondta Peter Sjöblom, a Scania Kína ügyvezető igazgatója.

Az épülő Kína

A Zoomlion-nak leszállított tehergépkocsik általában hathengeres motorral szereltek, a betonpumpákat pedig hidak és magas épületek építésénél használják. A maximális üzemidő biztosítása érdekében a Scania Kína külön képzést tartott a Zoomlion alkalmazottainak, valamint saját szerelőiből is létrehozott egy olyan csapatot, amely bármilyen működési zavar bekövetkezése esetén azonnali segítséget nyújthat.

A „101-es pumpát” kiállítják a 2012. november 27-30 között Shanghaiban megrendezésre kerülő kínai Bauma 2012 kiállításon, amely az építőipari gépekre, berendezésekre szakosodott szakmai szemle. A pumpa egyelőre prototípus stádiumban van, még számos további alapos szerkezeti és funkcionális teszten kell keresztülmennie. Az elsődleges piaca Kína lesz, de könnyen előfordulhat, hogy Európában is kereslet mutatkozik majd rá.