Kínában pörög az üzlet

2012.11.27. 16:49

A világ legmagasabb betonpumpáját egy V8-as Scania tehergépkocsi hordozza, amelynek köszönhetően a Scania bekerült a Guiness Rekordok könyvébe. A kínai gépgyártó vállalat, a Zoomlion építette a betonpumpát, amely 101 méter magasságú, 7 szakaszból áll, az utolsó négy közülük szénszálas.

Az elmúlt években a betonpumpákat gyártó vállalatok egymást felülmúlva közelítettek a 100 méter magasságú álomhatárhoz. A Scaniát a Zoomlion bízta meg azzal, hogy készítsen egy tehergépkocsit a hatalmas felépítményhez.

Annak érdekében, hogy a jármű megbirkózzon a hét részből álló pumpa súlyával, a megrendelő egy héttengelyes alvázat kért. Az alváz a svédországi Södertäljeban készült el a Laxå, különleges járműveket gyártó vállalat segítségével. A 620 lóerős, V8-as motorral hajtott 15,5 méteres alvázú jármű a Scania valaha gyártott leghosszabb alváza.

A felépítményt a Zoomlion egy olasz építőipari berendezéseket gyártó vállalattal, a Cifa-val közösen fejlesztette ki és saját gyártóegységében, a Kína középső részén található Changsha városában készítette el.

A teljes jármű összességében 18,5 méter hosszú. A szerelvény legnagyobb különlegességét az adja, hogy a pumpa egy normál alvázra került felszerelésre, nem pedig egy speciális járműre, így az minden méretében, azaz szélességében is megfelel a közúti közlekedés előírásainak és szabályainak.

Különleges rekord

„Officially Amazing” (Hivatalosan is bámulatos) – ez a Guinness Rekordok szlogenje, annak a vállalatnak, amely világ legnagyobb példányszámban eladott könyve mögött áll, illetve amely a megtisztelő díjat a Zoomlion-Cifa-Scania járműnek adományozta.

A Scania 2008 óta szállít járműveket a Zoomlion-nak. A tehergépkocsi-alvázakat minden egyes megrendelésnél a Zoomlion kérésének megfelelően, egyedi darabként, személyre szabottan készítették el, így könnyítve meg a felépítmények elhelyezését.

„A Scania a betonpumpák számára készülő teherautók prémium szegmensében elfoglalt erős helyzete a szervezet kereszt-funkcionális munkamódszerének sikerességét mutatja.” – mondta Peter Sjöblom, a Scania Kína ügyvezető igazgatója.

Az épülő Kína

A Zoomlion-nak leszállított tehergépkocsik általában hathengeres motorral szereltek, a betonpumpákat pedig hidak és magas épületek építésénél használják. A maximális üzemidő biztosítása érdekében a Scania Kína külön képzést tartott a Zoomlion alkalmazottainak, valamint saját szerelőiből is létrehozott egy olyan csapatot, amely bármilyen működési zavar bekövetkezése esetén azonnali segítséget nyújthat.

A „101-es pumpát” kiállítják a 2012. november 27-30 között Shanghaiban megrendezésre kerülő kínai Bauma 2012 kiállításon, amely az építőipari gépekre, berendezésekre szakosodott szakmai szemle. A pumpa egyelőre prototípus stádiumban van, még számos további alapos szerkezeti és funkcionális teszten kell keresztülmennie. Az elsődleges piaca Kína lesz, de könnyen előfordulhat, hogy Európában is kereslet mutatkozik majd rá.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.