Megdöbbentő az új Opel-Renault ikerpár

2014.03.18. 14:33

Korábban csak vázlatokon láthattuk a megújuló haszonjármű-családról, most azonban fotón is megcsodálhatjuk a két azonos műszaki alapú furgont, az Opel Vivarót és a Renault Traficot. A dekoráció és a műszaki megoldások változtak, de a lényeg – talán inkább szerencsére, mint nem – alig-alig.

Bár az Opel mostanság a Peugeot-val és a Fiattal közösködött inkább, folytatja sikeres haszonjármű-fejlesztési együttműködését a Renault-val. A legújabb eredmény a Trafic-Vivaro páros, amellyel a kisebb furgonok közt szeretne nagyobb részesedést szerezni a két cég, a Fiat-PSA modellek, a Ford Transitok, valamint a Mercedes és a Volkswagen áruszállítói és kisbuszai ellenében. A két változat között – ahogy eddig – nincs nagy eltérés, csupán a hűtőmaszk és az első lökhárító más. Az Opel krómozott hűtőrácsa talán egy fokkal szerencsésebb, mint a Renault változat kaotikus, fekete maszkja, de a Trafic-Vivaro párost eddig sem a szépségéért vásárolták. Érdekes, hogy bár sok ponton tetten érhető a változtatás szándéka a formaterven, a lecsapott alsó sarkú hátsó oldalablak-sziluett megmaradt, ahogy a hátsó kerekek feletti határozott domborulat is – így, bár a púpos fülketető már a múlté, a formai hasonlóság elég ahhoz, hogy felismerjük benne az elődmodelleket.

Akad persze valódi újdonság is bőven, például a motorpaletta, amely kizárólag Renault eredetű 1,6 literes turbódízel motorokból áll. Az alapkivitelek 90 és 115 lóerővel lesznek elérhetők – akinek ennél nagyobb teljesítményre volna szüksége, az két turbóval is megrendelheti a szabvány-motort, 120 vagy 140 lóerős csúcsteljesítménnyel. Ahogy ebben a kategóriában szokás, a Trafic-Vivaro ikerpár is többféle hosszúságú és magasságú karosszériával lesz megrendelhető, de az elődökhöz képest mind 21,8 centivel hosszabb lesz. Az összes variációs lehetőség azt eredményezi, hogy mintegy 270 változat készül majd a haszonjárműből.

Az új Trafic és Vivaro haszonjárműveket a nyár folyamán kezdik forgalmazni. Az árakat egyelőre nem ismerjük, de kevéssé valószínű, hogy ilyen erős versenyben a Renault vagy az Opel áremelésbe kezdene.