Megvan a gyári Porsche Dakar fóliák ára, a Martini csak 2,4 millió forint

2023.01.12. 06:04

A Porsche 911 Dakar egy 2500 példányban limitált, gyűjtőknek és sivatag-rajongóknak szánt különkiadás, enyhén emelt hasmagassággal, Pirelli Scorpion terepgumikon, a laza talajhoz igazított kipörgésgátlóval és ABS-szel. Jó móka lehet, ám aki csak a megjelenéskor kapcsolt, valószínűleg nem kap majd belőle az első körben, hiszen az allokációkat jó előre eladta a Porsche.

img

Habár a Dakar nem az utolsó limitált szériás Porsche 992, cserébe az eddigi egyetlen gyári rali-variáns. Épp ezért rendelhető nosztalgikus matricacsomaggal is, mely a Porsche ikonikus versenyautóinak állít emléket, immár dohány- és alkoholtermékek reklámozása nélkül. A legdrágább a Martini Racing Team festésére hajazó Rally 1978, kemény 5950 euróért.

Abban az évben két egyedi építésű 911 SC Group 4-et küldött a Porsche Kenyába a kelet-afrikai Safari Rally-ra. Míg a svéd Björn Waldegård autója nem viselte jól a brutális terepet, és a negyedik helyre szorult a ripityára tört futóművével, a dél-afrikai Vic Preston Jr. és John Lyall párosa második lett a 911 SC-vel egy V6-os Peugeot 504 Coupé mögött.

Nem csoda hát, hogy az új 911 Dakar is a dél-afrikai autó rajtszámát, a 14-est kapta.

Björn Waldegårdnak nem '78 volt az első rodeója. 1974-ben a Safari Rally még három részre oszlott. Nem rövid szakaszokra kell gondolni, hiszen 1450 és 2019 kilométeres opciók álltak a versenyzők előtt, akiknek öt napjuk volt az egészre.

Waldegård kétszeres Monte Carlo Rally győztesként Hans Thorszelius navigátorral és egy 911 Carrera 2.7 RS-sel futott neki a harmadik szekciónak, majd egy lengőkar megsemmisítése 72 percébe került, így csupán második lehetett. Erre itt a 992 Dakar Rallye 1974:

Ha a 19-es rajtszám stimmel, ám a többi valamiért nem ideális, még mindig ott a Rally 1971. Tényleg nincs nagy különbség, és mindkét csomag 4165 euróba kerül. 1,7 millió forint alatt vagyunk, szóval itt az igazi ár-érték győztes.

A lengyel  Sobiesław Zasada and Marian Bień párosa 1971-ben ötödik lett egy megerősített 911 S-sel, ami egyáltalán nem rossz annak fényében, hogy az össztáv 5000 kilométer fölött volt már akkor is. 992 Dakar ilyesmit nem fog csinálni, de legalább a matrica hasonló.