Bianchit okolja az FIA, nagyon viszik a Skodát a csehek
Iparági hírek
- Rekordszinten pörög a cseh újautó-kereskedelem. Miközben a behozott használtautók száma éves szinten hat százalékkal csökkent, november végéig 175 626 új személygépkocsit adtak el Csehországban, ami éves szinten rekordmértékű, 17 százalékos növekedés. A legnagyobb érdeklődés a Skoda iránt van, amelyekből a 11 hónap alatt összesen 53 439 darab kelt el, ez az eladott új autók 30,4 százaléka. A Skodát a Hyundai, majd a Volkswagen követi. A legkeresettebb modell továbbra is az Octavia. (MTI)
- A Ford a jövő évtől Fiestát is gyárt majd oroszországi üzemében, hogy ezzel ellensúlyozza a megroppant orosz autópiacon kiesett forgalmát. A Fiestát ugyanaz a helyi partner gyártja majd, amely most az Ecosportot tatárföldön. (Automotive News)
- Tizenegy autót vizsgált az EuroNCAP. A törésteszt-csokorból heten kaptak öt csillagot (Ford Mondeo, a Kia Sorento, a Land Rover Discovery Sport, a Lexus NX, a Porsche Macan, a Subaru Outback és a VW Passat), de az érdekes inkább a Dacia Logan MCV leszereplése. A családi kombi három csillaggal végzett tökutolsóként, ami a randán gyűrődő utascellájánat látva nem meglepő. A tesztről tegnapi hírünkben írtunk hosszabban.
- Szintén tegnapi termés Karl érkezése. Az Opel újabb férfi nevű modelljét immár kívül-belül megismerhettük, és ami a gyári galérián feltűnő, hogy sehol sem látszik az autó neve. Meggondolták volna magukat az Opelnél?
F1
- A sárga zászlós jelzés ellenére nem lassított megfelelő mértékben Jules Bianchi, amikor az október 5-i japán nagydíjon súlyos balesetet szenvedett - állapította meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkacsoportja. Az FIA szerdán tette közzé az eset körülményeit vizsgáló, tíztagú testület jelentését, a 396 oldalas jelentésből pedig az is kiderül, hogy a 25 éves versenyző 126 kilométer/órás sebességgel csapódott neki autójával a német Adrian Sutil (Sauber) versenygépét mentő darunak. (MTI)
- Visszakerül a jövő évi versenynaptárba a koreai nagydíj, így a sorozat történelmében először 21 futamos szezont rendeznek jövőre. Az immár fix menetrendből kiderül, hogy március 15-én, Ausztráliában kezd a mezőny, a magyar nagydíjat július 26-án rendezik. A teljes naptár a Sportgézán.
Cukor
- Sufnitunerek, szevasztok! A Jalopnik Oppositelock blogja elmondja, hogy is van ez a szárnyakkal, meg a leszorítóerővel. (Oppositelock).
- Csak halkan mondjuk, de a police.hu-n már tegnap járt a Mikulás. Puttonyából bűnmegelőzési tanácsok repkedtek bele az éterbe. (Police.hu)
- Egymást zúzta le két rendőr-BMW Németországban. A 3-as és 5-ös sofőrei ugyanahoz a bankrabláshoz siettek. Az eredmény a linken.
Közlekedési koffein
- A keddi ónos eső okozta közlekedési káosz után szerdára is jutott elhárítani való probléma. A nap fő közlekedési híre, hogy az M1-es leállósávjának beszakadt burkolata Győrszentiván közelében, a Budapest felé vezető oldalon. (Napi.hu)
- Demonstráció miatt tilos megállni reggel hat és este nyolc óra között az I. és az V. kerület több pontján, így a Színház utca mindkét oldalán, a Markovits Iván utca Csarnok felőli oldalán, a Palota úton a Tábor utcától lefelé 100 méter hosszan, a Vértanúk terén körben és a Nádor utca mindkét oldalán a Kossuth Lajos tér és a Garibaldi utca között.
Beszakadt az M1
Korai – vigyázz, még elévül!
- Villamosvágányra került autó akadályozza a forgalma, ezért pótlóbusszal lehet utazni az 1-es villamos vonalán Közvágóhíd H és Népliget M között.
- Pótlóbuszok járnak a 3-as, a 62-es és a 62A villamos helyett Örs vezér tere - Kőbánya M és Nagy Lajos király útja / Czobor utca között is baleset miatt.
Anno december
- Ma lenne 69 éves Francois Mignault francia autóversenyző. Mignault a hetvenes években aktív résztvevője volt a Fomra-1 futamoknak, de a sikerek elkerülték: legjobb helyezése egy tizennegyedik hely volt az 1974-es francia nagydíjon. Hogy mégsem a fakezű ex-pilóták táborát erősíti Le Mans-i eredményei igazolják. Huszonötször indult a 24 órás futamon, ezeken összesen háromszor állt dobogón.
- Ma 59 éve hunyt el Galamb József a Ford legendás gépészmérnöke. Galamb 22 évesen, anyagi nehézségei ellenére utazott ki az USA-ba. Útjának egyetlen célja volt, eljutni az 1904-es autó-világkiállításra, St. Louis-ba. Miután New Yorkba ért, alkalmi munkáknak köszönhetően jutott el a világkiállításra, ami után nem jött vissza Európába. Hogy végül a Ford egy meghatározó mérnöke lett a véletlen műve. Galamb 1905-ben meglátogatta egy detoriti barátját, és ha már a kor autógyártásának központjában járt, állást kért a Fordnál. Ottani munkásságáról bővebben a Wikipédián.
Ma
A mai Szent Borbála napja, ami egyben a nemzetközi bányásznap. Jó szerencsét minden bányásznak, küldjük a mélybe a Working Class Herót Billie Joe Armstrong hangján.