17 ezer magyar Suzukit hívnak vissza

2014.12.05. 07:07

A mai legfontosabb:

Legalább 17 ezer Suzuki Wagon R+-t hívnak vissza, mert ki kell cserélni az utasoldali légzsák felfúvódó egységének vezetékét. A Magyar Suzuki Zrt közleménye szerint a 2001. december 21. és 2003 október 30. közt gyártott autók jelenlegi tulajdonosait értesítik és ez a szám csak az itthon regisztrált példányokra értendő, valójában több autóról lehet szó. A cég levelében márkaszervizbe hívja az autósokat, hogy fél óra alatt orvosolják a problémát. A szervizek nem kérnek pénzt a műveletért. Ezek szerint Magyarországra is begyűrűzött a Takata légzsákbotrány? Még tájékozódom az ügyben, de ha igen, hamarosan más autómárkák vezérképviselete is hasonló akciókba kezdene.

A mostani visszahívás is messze a garanciaidő lejárta után történik, így legalább ebben hasonlít ahhoz a három éve lezajlott esethez, amikor a Suzuki a régi Swiftek első lengéscsillapítóinak korróziója miatt hívott vissza több százezer autót és kicserélte a magyar beszállítóktól származó, rozsdásodásra hajlamos alkatrészeket. Közben a Toyota bejelentette, hogy Japánban 185 ezer, Kínában 5 ezer autót hív vissza elővigyázatosságból, szintén az utas oldali légzsákok lehetséges meghibásodása miatt. Ez utóbbi eset hivatalosan is a Takata botránnyal hozható összefüggésbe.

Autóipari hírsaláta:

A Mercedes autógyárat építhet Szentpéterváron. Ugyan a cég szóvivője szerint még nem született végleges döntés az ügyben, de folynak tárgyalások a városvezetés, az állam és a Daimler közt a lehetséges helyszínekről. Nem ez lenne az első Mercedes-érdekeltség Oroszországban mert a németek már évek óta közösen gyártanak teherautókat a Kamazzal és partnerei a Gaznak is, mégpedig a kisebb furgonok, mikrobuszok szegmensében. A Mercedes amúgy Oroszország első számú prémiummárkája. (Automotive News)

Teljesen elektromos szabadidőautót dob piacra két éven belül az Audi. A cég elnöke egyelőre csak lebegtetett nyilatkozatában, de az már biztos, hogy a következő években folyamatosan jelennek majd meg a németek hibrid és tisztán villanyhajtású típusai. A következő nagy dobás az Audi R8 E-tron szériaváltozata lesz, melyet már 2015-ben bárki megvehet majd, akinek van erre 115 ezer dollárja, vagyis nagyjából 28,5 millió forintja (amerikai ár). Az Audit jövőre előzi az elektromos SUV-k piacán a Tesla, mivel nekik már gyártásra kész a manapság népszerű, emelt kasznis modelljük. (Automotive News)

Közlekedési koffein:

Futóverseny miatt forgalomkorlátozások lesznek ma éfjféltől, Budapesten a Pesti alsó rakpart jelentős szakaszán, ahol időlegesen tilos lesz parkolni és a rendezvény ideje alatt autózni is kerülőúton lehet majd. Akinek tehát ma vagy holnap lesz dolga a Pesten, a Vörösmarty tér és a Budapesti Corvinus Egyeteme vonalán, az inkább villamosozzon. További részletek a police.hu-n.

Furcsa autós verseny zajlik a magyar utakon. November 26-tól jövő január 7-ig tart az i-Cell Safe Drivers' Competition nevű közlekedési verseny, melyen kamionosok, autósok, sőt autóversenyzők, például ifj. Tótht János rallibajnok, illetve hivatásos gépkocsivezetők vesznek részt. Az elektronikus flottakövető eszközzel és kamerákkal felszerelt autók érzékelői rögzítik az összes tipikus veszélyhelyzetet, az ütközésveszélyt, az irányjelzés nélküli sávelhagyást, a követési távolság be nem tartását, a gyalogos, kerékpáros és motorkerékpáros veszélyhelyzetet, valamint a gyorhajtást. Az értékelésben heti 1000 pontot kap az a résztvevő, aki egyetlen ilyen közlekedési konfliktusba sem került. (ORFK-OBB)

Újabb tragédia történt tegnap este tízkor az M2-es autóút Váchoz közeli szakaszán, a kosdi csomópontnál. Az első helyszíni jelentések szerint két személyautó és egy teherautó ütközött, egy ember meghalt, ketten könnyebben sérültek a balesetben. A tragédia körülményei tisztázatlanok. Az észak felé vezető úton rengeteg baleset történik itt évente. A Totalcaron legutóbb szeptember elején írtunk egy másik esetről, mely a mostanitól mindössze néhány kilométernyire történt és két halálos áldozattal járt.

Az egész országban már csak a dobogókői és lajosforrási bekötőúton van érvényben az ónos esők okozta veszélyek miatt elrendelt teljes útzár. Csütörtökön Borsod-Abaúj-Zemplén és Heves megyében, valamint a fővárosi XII. kerületben minden, leszakadt ágak és kidőlt fák miatt bevezetett korlátozást feloldottak. (MTI)

Örökre szépek:

Az megvolt, hogy amikor februárban egy viznyelő miatt beszakadt az Egyesült Államokban működő Nemzeti Corvette Múzeum padlója, a gödörbe zuhant a sok generációváltást megélt sportkocsi egymilliomodik példánya is? Ha nem, most örülhet, mert az 1992-es fehét kabriót sikeresen kihalászták a kilenc méter mély lyukból, és nekilátnak a felújításának. A munka várhatóan hat hónapig tart majd és a végén minden olyan lesz, mint előtte. Reméljük, ezúttal jobb helyre állítják a kedves szobrot. Összesen nyolc sportkocsi sérült meg ugyanekkor, a többi sorsáról nem szólnak ilyen derűs hírek. (MTI)

Eladó Ayrton Senna első világbajnoki pontszerző versenyautója. Az 1983-as TG183B jelzésű autót Rory Bryne és Pat Symonds tervezte a Toleman nevű magáncsapatnak. Az akkor mindössze 24 éves Senna a következő évi Brazil nagydíjon használta először és a dél-afrikai Kyalami versenypályán az 1984-es szezonban jutott hozzá élete első világbajnoki pontjához, amikor hatodikként ért vele célba. A TG183B-t teljes dokumentációval, illetve saját Hart Turbo motorjával, továbbá egy pótmotorral bocsátják eladásra. Az árról itt érdemes érdeklődni.

Kevés emberi szó illik a Kahn tuningműhely legfrissebb munkájához az RS300-hoz. Az autó eredetileg egy közönséges Range Rover Sport 3.0 TDV6, melyet ez a remek cég kismértékű külső és belső átalakítással tett vonzóvá a kínai újgazdagok számára. A hangsúlyosabb első lökhárító, a függőleges ledes nappali menetfény, vagy éppen a kattintás után megjelenő fotón is jól láthatóan félreszabott pornódíszlet bőrgarnitúra ütős ajánlat. A futóműből ültetéssel ölték ki, ami egy kicsit is terepképessé tette a Range-t és nem felejtették le a stílusidegen fellépőket, illetve a KAHN feliratot illeszteni az autó eredeti márkajelzésének helyére.  

Ezen a szuper pénteken a Vilmák, Anasztázok, Kerecsenek (?) és Péterek ünneplik névnapjukat.

A benzin átlagára, egy újabb csökkenés miatt, mától 363-364, a gázolajé 381-382 forint literenként, de az egyes kutaknál jelentős eltérések lehetnek. 

Az időjárás nem fenyeget katasztrófával, ami a hét eleji ónos esőzés után különös öröm minden autósnak. Eső persze lesz, mert az Időkép szerint délnyugat felől megvastagszik a felhőzet, de északon és keleten még van esély napsütésre. Kezdetben a Dunántúlon, estétől elszórtan már a középső tájakon is kialakulhat kisebb eső. Gyenge, mérsékelt marad a keleti, délkeleti szél. Reggelre sokfelé pára, köd képződik. Hajnalban -2, +3, napközben 5-10°C várható.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.