Sokan félnek, hogy astrás autóval ütköznek

2015.09.23. 08:16

Szeptember 23-a van, jó eséllyel az utolsó esőmentes nap a héten. A napsugarak ma ismét az Egyenlítőn delelnek 90 fokos szögben, az őszi napéjegyenlőség napja van, a csillagászati ősz első napja. Van Tekla, Krizosztom, Líviusz vagy Őszike nevű ismerősük? Ha igen, köszöntsék ma őket.

Hazai keserű

Bizonytalanság és halmozódó káosz - ezt hagyta maga mögött az Astra Biztosító. Jelenleg csaknem háromezer olyan autó vár javításra, amelynek káráért az ő ügyfelük a felelős, és ezeket addig nem javítják meg, amíg nincs garancia arra, hogy valaki kifizeti a költségeket - nyilatkozta a keddi Népszavában Németh Péter. A CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója hozzátette: a szervizek arra várnak, hogy ha más nem, akkor maga a tulajdonos fizessen, például ha van cascója, akkor megteheti ezt azon keresztül is. Az ügyfelek visszajelzésére alapozva állítja, egyre többen félnek, hogy astrás autóval ütköznek. Miközben telik az idő, egyre több a csalódott ügyfél s a kárrendezésre váró ügy - mondta.

A szakember az Astra Biztosítóval kapcsolatban felhívja a figyelmet arra is, hogy ugyanez a helyzet az ott kötött lakás- és felelősségbiztosítással kapcsolatban is. Bárki, bárkinek, bárhol okoz kárt, az Astra már senki helyett és semmiért sem fizet. Ebben a helyzetben a szakma is tehetetlen, mert ilyen még nem volt Magyarországon - ismerte el az igazgató a Népszava keddi számában. Az egyetlen jó megoldás szerinte minél előbb elhagyni az Astra Biztosítót. (MTI)

Párban járnak

  • A német szövetségi statisztikai hivatal kedden közölte: rekordütemben, 2,7 százalékkal nőttek a német reálbérek az idei második negyedévben. A legnagyobb mértékben a képzetlen, alacsony keresetű dolgozók körében emelkedett a reálbér, jelezve, hogy az év elején bevezetett 8,50 eurós minimál órabér érezteti hatását. Egy teljes munkaidőben foglalkoztatott dolgozó bruttó átlagjövedelme különjuttatások nélkül a második negyedévben 3616 euró (1,1 millió forint) volt. A vezető beosztású alkalmazottak bruttó átlagbére 6584 euró, a képzetlen dolgozóké 2084 euró volt az év második három hónapjában. (MTI)
  
  • A rossz ütemérzékkel közölt sajtóközlemények iskolapéldáját produkálta tegnap az Együtt a Jövő Mérnökeiért Szövetség. A 4 ezer betöltetlen mérnökállás Magyarországon címen kiadott közlemény szerint az EJMSZ átfogó kampányt indít a mérnökhiány ellensúlyozására. A szándék dicsérendő, de a közlemény fájóan sokat időzik azon, miért nem elég népszerű hazánkban ez a szakma, és túlságosan keveset azon, miért párosul átlagon aluli megbecsüléssel. Itt olvasható.

VW-botrány

A még mindig nagyon korai szakaszában tartó kibocsátás manipulációs botrányt folyamatosan követheti a Totalcaron. Itt elolvashatja, hogyan robbant az ügy; itt arról írtunk, mely motor érintett és miért; itt pedig egy nem alaptalan okfejtést olvashatnak arról, milyen személycseréket hozhat a helyzet a cégóriás felsővezetésében. Ami pedig az elmúlt fél napban történt még:

  • Vizsgálat lesz a franciáknál is. Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter bejelentette, kiterjedő vizsgálatot indított annak kapcsán, hogy kiderült, a Volkswagen (VW) autógyár csalt bizonyos modelljei károsanyag-kibocsátását illetően.
  • Még nincs más csaló. A német közlekedési miniszter közlése szerint nincs jele annak, hogy a Volkswagenen (VW) kívül más autógyártók csaltak volna motorjaikkal. "Tárgyalunk az amerikaiakkal, a környezetvédelemért felelős hatóságokkal és az autóipar szereplőivel. Jelenleg nincs semmilyen arra utaló jel, hogy más autógyártók is érintettek lennének" - mondta Alexander Dobrindt a Berlinben kedden tartott sajtótájékoztatóján. 
  • A Die Welt információi szerint a német kormány és az Európai Bizottság is régóta tudja, hogy az autógyártók rendelkeznek a károsanyag-kibocsátás manipulációjára szolgáló technológiával, és alkalmazzák is azt. (HVG)
  • Tovább zuhannak a részvények. Meredeken romlottak kedden a VW-csoport adóskockázati mérőszámai a londoni piacon és zuhantak a részvényei a frankfurti tőzsdén.
  • Nem áll meg Németország határánál a VW-botrány negatív hatása, ez biztos. A kérdés, hogy milyen hatással lesz a Volkswagennel szorosan együttműködő partnerekre a kialakuló helyzet. Visszaüthet-e Magyarországra a hatása? Erről a Napi.hu írt cikkében olvashatnak.

Cukor

  • Minőségét tekintve szintén kiváló alkotás, de rombolásból több jutott az Egy kamion halála és megváltása című videóba. A videóban szisztematikusan rommá törtnek egy Volvo-kamiont, majd egy szerelőcsapat 24 órát kap, hogy összerakja.
  • A Jalopnik túrta elő minden idők tán legbizarrabb Volvo-reklámfilmjét. Négyperces, benne sok mindennel, amiért a kilencvenes évek kínos a mából. (Jalopnik)

Egy perc KRESZ (Pető Attila Kreszprofesszor)

Elállt az eső. Itt mennyivel mehetek?

Lakott területen kívül haladunk. Személygépkocsival 90 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség. A tábla viszont azt jelzi, hogy csak 70-nel mehetek, ha esik az eső. De már nem esik. Vagy mi van akkor, ha csak szemerkél?

  


A KRESZ pár éve ismeri ezt a táblát, egészen pontosan 2009-től. Sőt létezik ennek egy olyan változata is, amikor a kiegészítő jelzésben hópelyheket lehet látni.

Nyilván az a jelzés értelme, hogy olyan útszakaszra érünk, ahol csak száraz felületen biztonságos a magasabb sebességgel történő közlekedés. Viszont ezt a logikát követve nem is igazán az eső ténye, ami korlátozza a tempónkat, hanem sokkal inkább az útburkolat milyensége.

Erre a jogszabály alkotói is gondoltak, mert a KRESZ-ben egészen pontosan ez áll:

"A tábla alatt elhelyezett hóesésre vagy esőzésre utaló kiegészítő jelzőtábla azt jelzi, hogy a sebességkorlátozás csak a megjelölt időjárási körülmények vagy nedves útburkolat esetében érvényes."


Azaz minden olyan helyzetben, amikor nedves az útburkolat itt csak 70-nel mehetünk.

Közlekedési koffein

Az Utinform hajnali gyűjtése az utakról:

  • Az autópályáknál lévő határátkelőhelyen rendben halad a forgalom, nincs fennakadás.
  • Hegyeshalomnál az 1-es főúti átkelőt a gépjárművek továbbra sem használhatják illetve a Magyar – Szerb határszakaszon az 5-ös főúti átkelési pont továbbra is zárva van.
  • A 7-es főutat a letenyei határszakaszon félszélességében lezárták, egy sávon engedik a kétirányú forgalmat.
  • Átszakította a szalagkorlátot egy kamion az M3-as autópályán a 190-es km-nél. Budapest felé a belső sávot, míg Vásárosnamény felé mindkét forgalmi sávot lezárták. A forgalom a leálló sávon halad.

Kerüld el a dugót!

A nővel az ágyban, a gyerekkel a játszótéren vagy a kollégákkal egy fontos kávé mellett? Nem kérdezzük, hol töltené a dugókban elvesztegetett félóráit, csak segítünk őket visszaszerezni. A Hidegindító partnere, a WAZE közösségi navigációs szolgáltatás felhasználói folyamatosan segítik egymást: jelentik hol láttak igazoltató rendőrt, útfelbontást, forgalomelterelést, a program pedig megtervezi a leggyorsabb útvonalat A-ból B-be, és teljesen mindegy, hol autózunk éppen. A WAZE-nek Budapesten már több mint 130 ezer felhasználója van, és a tábor folyamatosan bővül. A trükk egyszerű: ez a megoldás tényleg működik. Aki még nem töltötte le a telefonjára, itt kipróbálhatja, aki már használja, indulás előtt gyorsan megnézheti, mi vár rá a forgalomban. Nagyítson bele a térképbe, vagy írja be, hová indul ma.

Anno szeptember 23

  • Ma ötven éve, hogy az Ikarus székesfehérvári üzemében elkészül az első hazai alumínium autóbusz.
  • Szeptember 23 két korszakos zsenit adott a könnyűzenének: 1930-ban Ray Charles, '49-ben Bruce Springsteen született ezen a napon.

A nap képe

  

Nagy kár, de erről a kanyarról nem sok ilyen képet talál. Pedig az első világháború után magára talált autósport egy kimagaslóan jó évében járunk, 1923-ban. Ez itt a Sitges Terramar, egyike Európa kevés döntött ovál versenypályáinak, egyben az egyik legtragikusabb sorsú pálya a sporttörténelemben. A fantasztikusan kivitelezett sitgesi építkezést egy bénán menedzselt üzemeltetés követte, amiért a katalán pálya szinte átadása után az autósportélet perifériájára került. A képen látott grand prix egyike a nagyon kevés nemzetközi futamnak, amit itt rendeztek. Az a sziklába vájt kanyar ma is ott áll, juhok és csirkék legelésznek a tövében nőtt gazból.