Fizetnél 3,4 milliárdot nyolc autóért?

2015.12.04. 09:42

Szép reggelt mindenkinek december negyedikén, Borbála és Barbara napján. Két nappal a Mikulás érkezése előtt az időjárás nem utal a télre, 5 és 10 fok közti hőmérséklet, köd, és ködszitálás várható, helyenként felszakadozó felhőzettel. Hatvan évvel ezelőtt hunyt el Galamb József magyar mérnök, aki az Egyesült Államokban vált legendává, mint a Ford T-modell főkonstruktőre. Története igazi, filmért kiáltó, amerikai sikersztori, amelyet korábbi cikkünkből megismerhet. A halál Detroitban érte, így emlékezzünk rá Eminem Beautiful című számával, aminek a videója mindennél vonzóbbnak mutatja a kihalt iparvárost.

Totalcar tegnap

  • Zách Dani kipróbálta, milyen a Nissan Leafekkel való taxizás, élményeiért kattintsanak ide.
  • Papp Tibor véleménycikke az éppen dugódíjnak elnevezett aktuális népnyúzást járja körbe. Ha nem akar már reggel dühöngeni, ne kattintson.

A nap legkívánatosabb autója

Minél többen mondják valamire, hogy nem szabad, az ember annál jobban vágyik rá. Én a Mazda RX-7-tel vagyok így, imádom a kaszni formáját, a bolygódugattyús motort, és általában minden benne van, amiért rajongani lehet a kilencvenes évek japán sportautóiban. A Road & Track volt olyan szerencsés, hogy kipróbálhatta a modell búcsú-szériájának egyetlen balkormányos darabját. A Spirit R a kínálat csúcsa volt, kétrotoros, ikerturbós motorral, ami a sztratoszféráig forgatva 280 lóerőt sikított ki magából. Nem gyakori darab, mindössze 1500 készült belőle, a tesztelt példány kivételével mind japán belső piacra, jobbkormányos kivitelben. Az érzelmektől fűtött, ám rendkívül érzékletes tesztért kattintsanak ide.

Autóipari hírsaláta

  • 10%-kal nőtt a hazai gépjárműátírások száma, a tavalyi időszakhoz képest. A legnépszerűbb márka az Opel - 57253 autó -, második a Suzuki - 41603 autó -, harmadik a Volkswagen - 39376 autóval- . További részletekért kattintsanak a HVG cikkére
  • Mérgesített Toyota SF-R-rel jelentkezett a Gazoo Racing. Az apró sportkocsinak egyelőre a gyártása sem biztos, ám ez a változat már a hobbi-jellegű pályaversenyzésre koncentrál. Módosított légterelők, és nagyméretű diffúzor került az autóra, és bár a mechanikai változtatásokról nem sokat tudni, de a felnik mögé nézve jól látszanak a lyuggatott féktárcsák. Az autó a Tokiói autószalonra készült. (Autoblog)
     
  • Összkerékhajtást kapnak a legerősebb AMG Mercik. Eddig csupán a G65 AMG-t lehetett 12 hengerrel, és négy hajtott kerékkel megvásárolni, ám a cég piaci rést vélt felfedezni az 570 lóerős összkerekes, és 630 lóerős hátsókerekes limuzinok között. Egész biztosan lesz rá kereslet. (Carscoops)
  • Sosem gyártott Ferrari-gyűjteményt árvereznek el, a nyolc autóért várhatóan 3,4 milliárd forint feletti összeget kap majd a tulajdonos. A flottában megtalálható többek közt egy F40-es, egy Enzo, és egy 250 GT Lusso is. Tony Shoosani a világ egyik legismertebb Ferrari-gyűjtője, és az árverés után sem marad Ferrari nélkül: tart LaFerrarit, és van egy 599XX Evoluzione-ja is, amelyet a gyár Corse Cliente programjában vezet. (GtSpirit)
  • Lemondott Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztési részlegének vezetője. A szakember 1985 óta dolgozik az Audinak, ám most a dízelbotrány miatt távozni kényszerül posztjáról. Hackenberg tevékenyen részt vett az A2-es, és az első TT kifejlesztésében is, valamint sokat dolgozott az XL1-es koncepcióautón. (Autocar

A nap döbbenete

Annak a Lamborghini tulajnak az arcára ülhetett ki, aki gyanútlanul akart megelőzni egy Opel Corsát. A Gallardo kihúzódik, a szívó V10-es levegőt vesz, aztán…

Posted by FritzenFest on Tuesday, 1 December 2015

… a Corsa nem hogy nem marad le, de még lassan távolodik is. Erre valószínűleg senki sem számított.

Közlekedési koffein

  • Három forinttal csökkent a gázolaj ára, a benziné pedig nem változott - írja a HVG. Nem árt azonban odafigyelni, 15-25 forintos árkülönbségekbe is belefuthatunk egyes kutakon. 
  • December 5-e és 13-a pótlóbuszok járnak Nagysándor József utca és a közvágóhíd között az 51-es villamos helyett. (BKK
  • A 44-es főúton Kondoros és Békéscsaba között egy kamion karambolozott egy személyautóval, az utat mindkét irányba lezárták. Kerülni Telekgerendás felé lehet a problémás szakaszt. Az 5-ös főúton, Kecskemétnél, a 93-as km-nél lévő körforgalomnál egy autó árokba hajtott, sávlezárás lassítja a közlekedést. (Útinform
  • Irodaház parkolójába zuhant egy autó az M5-ösről - írja az Index. A baleset a Gyáli út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál történt.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A nap karbantartása

Ha a kilencvenes években nőtt fel, akkor valószínűleg a Ferrari 355 az alapértelmezett sportautó. Ék forma, V8-as motor, meg a jellegzetes szín, ennél nem is kellett több a rajongáshoz, amely vagy elmúlt, vagy nem, de sokunk még mindig összetenné a két kezét, ha meghajthatná. A világ kellemesebb részein ezen autók értékvesztése ott tart, hogy egy hangyányit tehetősebb vásárló is megengedheti magának, ám a karbantartás messze nem leányálom. Erről számol be az Oppositelock remek cikke, amely talán túlságosan is részletesen tárja fel a karbantartás folyamatát. A vezérműszíjak cseréjéhez például le kell szedni a motort, váltót, és a hátsó futóművet is, ezeket egy segédkeret rögzíti az önhordó kasznihoz. Csak így lehet megoldani, hiszen a középmotoros felépítés miatt a vezérmű, és a nem túl megbízható gyári vízpumpa – és nagyjából minden kiegészítő berendezés - a tűzfal felé néz, ami jelen esetben az utasok háta mögött van. A szerző kitér arra is, hogy sokat lehet javítani az autó megbízhatóságán a gyárinál jobb minőségű utángyártott alkatrészekkel, mint a leömlők, szenzorok, katalizátorok, de ezzel együtt is a legfontosabb egy jó szakember. És ha már 355, nézzék meg, ahogy Karotta meghajtja egy üres reptér kifutóján, és még fizetést is kap érte.

És még egy kis TC retró

Napra pontosan tizenegy évvel ezelőtt jelent meg Winkler Róbert Mitsubishi Sapporó tesztje. Ezt pont láttam a tévében, és 13 évesen azt hitem, hogy valóban részt vett a játékban, és tényleg elbukta a pénzt. 

Tartsanak ma is velünk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.