Így trollkodik az autógyártó

2016.01.12. 08:35 Módosítva: 2016.01.12. 08:56

Szép reggelt január 12-én, Ernő napján. Szürke, felhős napra virradtunk, a délen, délnyugaton élők még csapadékra is számíthatnak. Megerősödhet a nyugati, délnyugati szél, és 6-12 fok közti hőmérsékletre számíthatunk, csapadék is előfordulhat, valamint a frontérzékenyek se lepődjenek meg, ha fáj a fejük. Tegnap a Hidegindító megjelenése után érkezett a hír, hogy meghalt David Bowie, így most nem is szólhatna más a rovat elején:

A kaméleon maga sem vetette meg a jó autókat, erről bővebben Sípos Zoltán megemlékező posztjában olvashatnak.

Tegnap a Totalcaron

  • Stump András meglátogatta a Prius-gurut. Mi tud tönkremenni a világ – bizonyos értelemben véve – legjobb autóján?
  • Egyre több információ szivárog ki a Mercedes E osztály következő generációjáról. Andróczi Balázs tegnap már konkrét árakról is írt.
  • A Pere-Vályi duó kíméletlenül falja az olasz autópálya-kilométereket. Céljuk, a kiscápa már nincs messze, de addig is feltűnik pár érdekes gép.

A nap főnöke

Christian Von Koenigsegg, aki így hívja fel az egyik alkalmazottját délután ötkor:

Steven, befejeztük a szoftverfrissítést a Regerán, és útra kész. Eljössz kipróbálni?

A Regera a Koenigsegg talán legkülönlegesebb modellje, ami még az ő mércéjükkel is kilóg a palettáról. Az autónak nincs hagyományos értelemben vett sebességváltója, hanem egy bolygómű viszi át az 1500 lóerőt, és 2000 newtonmétert. A próbakörről készült videót sajnos nem lehet megosztani, de gyár oldalán megnézhetik.

A Regerának amúgy 3,2 másodperc a gyorsulása. 250-re. (Koenigsegg)

Autóipari hírsaláta

  • Macedóniában építené következő gyárát az Aston Martin? Lehet, legalábbis eddig a balkáni ország tette a legelőnyösebb ajánlatot az üzlet megkötéséhez. Korábban olyan helyek kerültek szóba, mint az Egyesült Államok, vagy a Közel-Kelet, és a vállalatot birtokló befektetési csoport szerint néhány héten belül kiderül, hogy hol kezdik meg az építkezést. Az új üzemben a DBX néven bemutatott hobbiterepjáró-koncepció sorozatgyártású változata készülne. (Autonews)
  • Derek Zoolanderrel reklámoz a Fiat. Ben Stiller karaktere még a 2001-es, Zoolander, a trendkívüli című filmben mutatkozott be, ahol az elképesztően buta, ám jóindulatú férfi szupermodell történetén keresztül parodizálta a divatvilágot, és a köré nőtt felhajtást. A karakter most 15 évvel később visszatér, és a Fiat nem hagyja ki az ebben rejlő marketing lehetőségeket: Zoolander egy Fiat 500X-szel hajt el sorozatosan egy forgalmi kamera előtt, hogy minél előnyösebb kép készüljön róla. Ez utalás a film egyik poénjára, vagyis, hogy a modell különböző fantázianeveken emlegeti ugyanazt a bárgyú arckifejezést – Kék acél, La Tigra, stb. – amelyet a fotózásokon használ. Végül a rendőrségen meghitten nézegeti a halom róla készült, teljesen ugyanolyan fotót, és büszkén konstatálja, hogy ez az egyik legjobb munkája. (Motorauthority)
  • Puhul a Caterham? Ha a 620R-hez viszonyítunk, akkor mindenképp, de a ma kapható sportkocsik jelntős részénél még így is jóval nyersebb élményt kínál. A 620S annyiban finomodik az elődjéhez képest, hogy nem szekvenciális, hanem kézi váltó kerül bele, és az Avon ZZR gumikat is eggyel civilizáltabb ZZS-ekre cserélik. Hogy ne csak bukósisakban lehessen hajtani, szélvédő is kerül az autóra, de igény szerint akár fűtött ülésekkel is megrendelhetjük. Attól viszont nem kell tartani, hogy túlzottan csorbulna az élmény, hiszen a kompresszoros Duratec motor, a nagyobb teljesítményű fékrendszer, és az önzáró differenciálmű is marad. Így a 620S-nek sem kell több 3,4 másodpercnél több a 100-as tempó eléréséhez. (Pistonheads)  
     

A nap trollja

Szintén a Koenigsegg, akik stílusosan tett helyre egy nagyravágyó rajongót. Alejandro Novarro önmagára szerényen profi kart versenyző-ként hivatkozik, mellékállásban pedig DJ és elektronikus zenei producer, ráadásul szenvedélyesen szereti a gasztronómiát, a teniszt, és a divatot. Valódi reneszánsz emberről van tehát szó, ezt mind a 486 Twitter követője is bizonyítja.

Alejandro közzétett egy képet a Koenigsegg One:1-ról, mert ezt fogja vezetni ma este Monacóban. Mind játszottunk már ilyet, valahol 6 és 8 éves korunk környékén, de mi nem jelöltük meg a posztban a gyártót, ahogy a feltörekvő DJ. És akkor jött a Koenigsegg válasza:

Nem tudjuk, hogy fogod vezetni az autót, mert az épp Ängelholmban van.

Tanulság: ha egy olyan autóval akarsz jampizni, amiből összesen hat darab készült, először inkább vegyél egyet. (Jalopnik)

Közlekedési koffein

  • Nógrád megyében helyenként 300 méter alá csökkent a látótávolság, az ország többi részében nincs ilyen probléma, viszont az utak a legtöbb helyen nedvesek. (Útinform)
  • Lezárták a 31-es főutat vízátfolyás miatt a Mende és Sülysáp közti szakaszon, a 39-es kilométernél. A forgalmat Monor-Gomba-Úri útvonalra tereli a rendőrség. (Útinform)

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A nap fejlesztése

Szintén a Koenigsegghez kapcsolódik, hiszen amellett, hogy sportkocsikat építenek, az innovatív hajtásláncok terén is folyamatosan kutatnak. Szó volt már a bolygóműves hibrid rendszerükről, de most valami újjal álltak elő, a vezérműtengely nélküli motorral. Ennek lényege, hogy a szelepek nyitását-zárását pneumatikusan oldják meg, amely sokkal kevesebb energiát emészt fel, arról nem beszélve, hogy nagyságrendekkel jobban lehet optimalizálni a vezérlést. Elméletileg akár harmadával csökkenthető vele a fogyasztás, és ugyanennyivel növelhető a teljesítmény. Az ötlet remekül hangzik, ám hogy működő autóba mikor kerül be, azt nem tudni. (Motorauthority)  

A Totalcar mai ajánlata

Nem csak mert a legjobb ár/érték arányú kompakt SUV, hanem mert aki Vitarát vesz, ritkán szenved kisebbségi komplexusban, és nem ül akkora batárban, amely három autó helyét foglalja az így is zsúfolt városokban. Kipróbáltam már idehaza, döngettünk vele parti homokon  és most végre megkaparintottam ezzel az ezernégyes turbómotorral. És a véleményem nem változott így sem: a Tökéletes Katona. - Vályi Pista Suzuki Vitarát tesztel.