Eldőlt: nincs ennél durvább lakóautó

2016.01.14. 05:29

Sok szépet a hét utolsó napsütéses napjának reggelén. Január tizennegyedike van, a Bódogok, Oresztészek, Edömérek és Félixek neve napja. 715 éve ezen a napon ért véget az Árpád-ház uralma és ez az a nap, amelyet úgy jegyez a tudomány, mint a napot, amikor a Cassini űrszonda Huygens leszállóegysége sikeresen leszállt a Szaturnusz Titán holdjára. Az alkalomhoz szóljon a valaha volt legerősebb Bowie-feldolgozás az űr egy egész más pontjáról, egyenesen a Nemzetközi Űrállomásról.

Ez történt éjszaka

Egy BMW 525d-t ért csúnya vég az éjjel Budapesten, a Szent Gellért rakparton. Egyelőre nem tudni, hogyan sikerült betenni így az ötöst a villamos felsővezetéket tartó oszlop és kerítés közé, mindenesetre a végeredmény borzalmas. A balesetnek két sérültje van. 

Hírek és cukor

  • Nem csak a magyar újautó-piacon teljesített jól a Skoda Octavia, de globálisan is szépen nőtt a csehek alsó-közép kategóriás modellje. Az egész márkának jól ment tavaly: 1,05 millió autót adtak el, 1,8 százalékkal többet, mint 2014-ben. Messze a legnépszerűbb típusuk az Octavia, amely a teljes értékesítési volumen 41 százalékát tette ki. Ezt követte a Rapid, majd a Fabia – írja a Napi.hu.
  • A jövőt megszállottan kereső és bemutatni vágyó Motherboard You Tube-csatornájára került fel egy videó KiraVanról, a világ leghitech-ebb kalandjárművéről. Ha eddig azt gondolta, nincs kompromisszummentes lakóautózás, ideje újragondolnia a kérdést.
  • Ismét rekordévet zárt az Audi Hungaria Motor Kft., miután 2014-hez képest közel ötvenezerrel több, 2 millió 22 ezer 520 motort gyártott tavaly, és 25 ezerrel több, 160 206 jármű gördült le a gyártósoráról. A motorok közti leosztásban a négyhengeres magasan vezet: 1 538 933 benzines és dízel készült négyhengerrel Győrben, öthengeresből 7711, hathengeresből 435 ezer 636, és a nyolc- és tízhengeresekből is összejött 40 ezer 240. Autóból tavaly 28 093 Audi TT Coupé és 7417 Audi TT Roadster, 107 834 Audi A3 Limousine, valamint 16 862 Audi A3 Cabriolet készült itt.  (MTI)
  • Lekaparná a Porsche-betűket 911 Carrerájáról, de sosem mert nekiállni? A Hogyan csináld videók  univerzumában többé ez sem hiánytermék - íme három és fél percben a praktika.
  • Ha erős késztetést érez, hogy megnézzen egy átépített Smart Fortwo-t, amint az ukrán sárban dagonyázik, ez itt az ön linkje. (English Russia)
  • A téli havas hegyi veretés nem mindenkinek áll meg a Ladánál, urambocsá, az E36-nál. Lehet ezt ennél sokkal magasabb szinten is, csak egyrészt megfelelően pénzesnek kell lenni hozzá, és azért az sem árt, ha nem az ember nem az R8-cal megy ki először a Pilisbe. Neki mindenesetre megy azzal is.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Tegnap a Dakaron

Alighanem szerdán eldőlt az idei Dakar-rali, legalábbis az autósok versenye. A Belén és La Rioja közti mély homokos szakasz a három nagy esélyesből kettőt kicsinált. A szakaszt hét perces előnyben kezdő Carlos Sainz Peugeot-jában egyszerűen széttört a váltó, míg a Peugeot-s nagyokat ezidáig lőtávolból követő tavalyi győztes, Nászer el-Attija oldalára tette a Minit, és a törött autóval közel egy órát bukott a célig. Minthogy brutálisan erősen kezdő Sebastien Loeb már korábban kiszállt az élmeccsből, a motoron hatszoros, autóval ötszörös Dakar-győztes Stéphane Peterhanselnek nagyon kinéz egy újabb győzelem. Három szakasszal a cél előtt egy óra előnye van a franciának.

Tegnap a Totalcaron

Mifelénk

Lassacskán a szerkesztőség X-generációs tagjai is felfedezik maguknak az Instagrammot. Az utóbbi hetekben már Winkler és Papp Tibi is aktívan tolta a képi kontentet saját profilján - Winklert itt, PT-it itt tudod követni.

A nap képe

Mi más lehetne, mint egy bő fél évszázada letűnt szakma csodás képi emléke, Volkmar K Wentzel méltatlanul ismeretlen fotója. A National Geograpich fotósa 1950 januárjában (más források szerint 1948-ban) készítette ezt a képet valahol Nepál mélyén, munka közben lévő autóhordókról.