Már harckocsival is lehet huligánkodni

2016.02.18. 09:09 Módosítva: 2016.02.18. 09:13

Bernadett neve napjára virradtunk február 18-án, az év negyvenkilencedik napján. Eleinte délen, később nyugaton, majd az ország egész területén esőre számíthatunk, aztán megérkezik a szél is. Ennek ellenére a hőmérséklet akár 15 fokig is emelkedhet. Reggelre valami vérpezsdítő zenét illene berakni, de Denez Prigent és Lisa Gerrard dala nem maradhat ki. Sokaknak a világ egyik legjobb háborús filmjéből, a Sólyom végveszélyben-ből lehet ismerős a Gortoz a Ran - J'Attends

Tegnap a Totalcaron

  • Pista megírta, hogy tőlünk nyugatabbra mekkora erőfeszítésbe kerül ellenőrizni a használt autók előéletét. Semekkorába.
  • Tegnap Lendvai Zsolti szállította a híreket, többek közt arról is írt, hogy mi lesz a Defender sorsa.
  • Tudják melyik bálna él a hegyekben? A W140-es. Az csapatós expedíció első bejelentkezése is befutott tegnap. 
  • Csikós ízlelgeti az idei felhozatalt Év Autója zsűriben, tegnap a Skoda Superb került terítékre.
  • És egy újabb kretén járművel bővült az ilyennel is mentünk lista. Minden tiszteletünk a bobosoké.

Autóipari hírsaláta

  •  "Mi az: 25 km/órával megy, 3D nyomtatóval készül, és egy liter benzinnel megteszi a London-Róma távolságot?" A Shell Eco-Marathonra épített takarékossági versenyautó. Idén öt egyetemi és egy középiskolás magyar csapat kapott meghívást a londoni futamra. Érdemes lesz figyelni június 30. és július 3-a között, hiszen minden évben meghökkentő versenyautókkal állnak rajthoz a fiatal mérnökök. Az 1985-ös első futam győztese 680 kilométert tett meg egyetlen literrel, tavaly viszont ugyanennyi üzemanyag már 3771 kilométerre volt elég a legjobbnak. Meghökkentő, ugye?
  • Kategórianyertesként díjazták a Modulo buszcsaládot. A JEC innovációs a díjat a teljes egészében kompozit, moduláris, önhordó váz érdemelte ki, amelyet a magyar Evopro tervezett és az orosz NCC gyárt. A díjat 1998-ban alapították, és minden évben a leginnovatívabb kompozit megoldásokat fejlesztőnek adják át. A Modulo buszcsaládról itt írtunk bővebben.
  • A Renault sandouville-i gyárában kezdi meg a Nissan NV300 kisteherautó gyártását. A 230 millió eurós beruházás célja, hogy 2016 és 2026 között 100 ezer darab kisteherautót gyártsanak. Az üzemben készül a Renault Traffic is, és mindkét modell motorja a cégcsoport normandiai gyárából érkezik. (Newspress)
  • Nincs szó a döbbenetre, amit az ember akkor érez, amikor először meglátja az AG Excalibur BMW X6-osát. A litván tuner által elkövetett merénylet keresztségben az Alligator nevet kapta, és amellett, hogy a lökhárító ronda, még az autó arányait is elrontja, mivel 20 centivel megtoldja az orrát. A 26 colos kerekek és a 15 centis szélesítés már szinte fel sem tűnik. Az eredeti X6 sem épp az ihletett szépség jegyében született, de Excaliburnak most sikerült valami organikusan rondát alkotnia. Tavaly is elidőztünk mellette a Frankfurti Autószalonon. És most közel 30 milliót kérnek érte. (Carscoops)

Nincs pénz Ariel Nomadra?

Pár hete már volt szó arról, hogy mekkora lehetőségek rejlenek a Mazda MX-5 technikájában, és hogy a Flyin Miata komplett üzleti modellt épít arra, hogy a lehető legdurvább örömautót építsék a szerény roadsterből. Az Exocet egy Angliában gyártott csőváz, amelybe MX-5 hajtásláncot és futóművet építenek az amerikaiak, és eredetileg a hétvégi pályaversenyzőket célozzák meg. Itt jön a képbe a Paco Motorsports, akik átalakították a rugóstagok alsó bekötési pontját, így nőtt a hasmagasság, valamint ballonos terepgumikat húztak a kerekekre. A motor az utólag beépített turbóval 250 lóerős - bár a Flyin' Miata akár V8-ast is kínál hozzá -, és az autó mindössze 700 kiló, így sejthető, hogy mire lehet képes. Rá lehet persze fogni, hogy a terepes Exocet csupán az Ariel Nomad fékezett habzású változata, de nézzék meg a képet. Az a földöntúli vigyor nem valószínű, hogy csak a kamerának szól.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Közlekedési koffein

 A Hidegindító megjelenéséig nem érkezett hír a fogalmat befolyásoló eseményről. Az utak azonban több helyen nyirkosak, vezessenek óvatosan. 

A nap vétele

Eddig vágyakozva nézte, ahogy Ken Block négy elforgó kerékkel tolja keresztbe a Youtube videóiban? Ha csak az autó hiányzott hozzá, akkor mától bátran megteheti: eladó az egyik Block által használt Fiesta, amely egyaránt alkalmas rali és ralikrossz futamokon való használatra is. A kétliteres Ecoboost motor beállítástól függően akár 600 lóerőt is leadhat, ám megkérik a kocsi  árát: 358 ezer dollárba, azaz egész kevés híján 100 millió forintotba kerül. És akkor jöjjön a világ legjobb használt autó reklámvideója: 

Totalcar Retro 

Pontosan tíz évvel ezelőtt jelent a Ssangyong Rexton tesztje a Best of Totalcar műsorában, ahol a műsorvezetők nosztalgiáznak a meglepően jó terepjáró képességű koreairól. De vajon sikerül elakadni vele, vagy elmegy ott, ahol a Niva?

Az eszköz, ami nem arra való, de azt csinálják vele

Sok dolog jut az ember eszébe egy 60 tonnás tank kapcsán, de a huligánkodás biztos nem. Most mégis láthatjuk, hogy milyen az, amikor egy gázturbinával hajtott M1 Abrams harckocsi egy norvég tó jegén csúszik keresztbe. És nem arról van szó, hogy a szabadnapos katonák unatkoznának, hanem komoly hadgyakorlat zajlik: a norvég és amerikai hadsereg harckocsizói gyakorolják a szokatlan időjárási körülmények közti manőverezést. A srácok mindenesetre elmondhatják, hogy a héten már műveltek valami igazán férfiasat. (Foxtrot Alpha)

  Ma a Totalcaron

A 2005-ös (tojás) L200-at évekig bámultam, és ezzel nem voltam egyedül. Az ipari formatervezés történetének egyik legmeredekebb húzása volt, de bejött. Az ember konzervatív állat, de az első döbbeneten túl mindenkinek tetszett, én legalábbis nem találkoztam olyannal, aki herótozta volna. - Winkler MItsubishi L200-at tesztel.