Alapfelszerelés lesz a vészfék?

2016.03.18. 08:02 Módosítva: 2016.03.18. 08:03

Ugye mennyivel jobb arra ébredni, hogy az ablakon kinézve az ég kékjét látjuk? Rég volt ebben részünk, viszont az Időkép szerint ma még biztos marad a tiszta idő, 16 fokos csúcshőmérséklettel, amit legfeljebb csak néhány felhő zavarhat meg. Március 18-án köszönti önöket a Hidegindító, a napon, amikor Edék és Sándorok ünneplik a névnapjukat. Ötvenhét évvel ezelőtt született Luc Besson, akit mindenki élete fő művéről, a Nagy kékség című filmről ismer. Szerintem csak egyszerűen a világ legjobb filmje - ínyenceknek ajánlott a 3,5 órás változat -, most még sem ebből, hanem a rendező másik nagy dobásából, a Leon a profi-ból szól a zene: Sting - Shape of my heart.

Tegnap a Totalcaron

  • A Totalcar Street Legal célja, hogy bemutassuk, hogyan építhetünk át egy autót legálisan. A tegnapi részért kattintsanak ide
  • Elkezdtek csepegni részletek a hétfőn megjelenő nagy SUV-párbajból. A tegnapi videón a merítés két legdrágább darabja, a Volvo XC90 és a Mercedes G feszül egymásnak
  • És kiderül az is, hogyan szabadulhatott el egy busz kereke Budapesten. Csak a csavarokat kellett volna meghúzni? 
  • A tegnapi nap híre pedig egyértelműen az volt, hogy összeállt a Red Bull Formula-1-es csapata az Aston Martinnal, hogy új sportkocsit építsenek. A részleteket itt találják. 

Autóipari hírsaláta

  • Automatával erősít az Opel: Az Easytronic 3.0 fantázianevű váltót a Corsa, az Adam, és a Karl kapja meg. Az Opel fontosnak tartotta, hogy alacsonyan tartsák a költségeket, így nem egy hagyományos, hidrodinamikus, és nem is duplakuplungos változat kerül az autókba, hanem a meglévő, kézi kapcsolású szerkezetet automatizálták. A gyártó azt ígéri, hogy az egyliteres Ecoflex Astra fogyasztása ezzel a váltóval akár 4,2 liter is lehet vegyes ciklusban. (Carscoops)
  • Az alapfelszereltség részéve válhat a vészfék az Egyesült Államokban. Az NHTSA - ez a hely közlekedésbiztonsági hatóság - és az IIHS - közlekedés biztosítási szervezet - bejelentése szerint 2022-re valósulhat meg, és húsz gyártó csatlakozott hozzá, ezzel lefedve az amerikai autópiac 99 százalékát. A biztosítási szervezet szerint ezzel 28000 baleset és 12000 személyi sérülés előzhető meg évente. A kezdeményezésről már fél évvel ezelőtt is írtunk, igaz, akkor még csak tíz gyártó csatlakozott hozzá. A mostani lista így néz ki: Audi, BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen, és Volvo. (Worldcarfans)
  • Beindult a Honda NSX észak-amerikai gyártása. A tegnap közreadott fotón a marysville-i üzem első elkészült autója látható, ám a teljes kapacitású összeszerelés elindításáig még meg kell várni az áprilist. A nem rég feltámasztott NSX-ről már szinte minden elérhető információt megírtunk, ezekért az anyagokért kattintsanak ide. (MTI)

A nap suttyó különkiadása

Könyvet lehetne írni a gyártók azon próbálkozásairól, ahogy egy modell különkiadását próbálták izgalmassá tenni. A Ram most szintet lépett: a Dodge-ból 2010-ben kivált márka az 1500 Lone Star kisteherautóból készített egy korlátozott kiadást, amely azért különleges, mert sárga. Folytatnám szívesen, de nem tudom, szerencsétlen autó tényleg ezzel lóg ki a sorból. Na jó, még ott a neve, amin kicsit lehet élcelődni: Yellow Rose of Texas. Texas sárga rózsáját csak egy amerikai államban lehet megvásárolni - biztos nem találták még ki: Texasban -, amely felvet egy érdekes kérdést. Tegyük fel, hogy Jacknek olajkútja van, szabadidejében marhapásztorkodik, és minden délben megeszik ebédre egy hetven dekás T-bone steaket. Farmerban jár, övcsatja akkora, hogy nálunk már dísztárcsának számít, büszkén virít a stetson kalap a fején, szóval a helyi férfi archetípusa. Viszont, amikor a barátja, Bill azt kérdezi tőle, hogy milyen autót vettél, akkor identitása biztos tudatában fogja azt felelni, hogy Texas sárga rózsája pickupot? Az ötlet amúgy egy helyi, 1950 körül népszerű slágertől származik, amelynek ez volt a címe.

H a a Ladának lenne egy egy kis esze, akkor bizony kihozná a nyers acél árnyalatú Itt hagyom a várost kiadású Vestát, amit csak Miskolcon lehetne megvenni. Tuti siker lenne. 

Totalcar retró

Pontosan tíz éve annak, hogy adásba került a Totalcar TV német izom különkiadás: Ford Caprik és Opel Manták feszültek egymásnak, aztán a nap végére beesett egy Volkswagen Corrado is. Természetesen a gyorsulási verseny nem maradhatott ki:

Közlekedési koffein

  •  Ismét emelkedtek az üzemanyag árak: a benzin bruttó három forinttal kerül többe, a gázolaj ára nem változott. (MTI)
  • Az Útinform a következő forgalmat akadályozó eseményekre hívja fel a figyelmet:

Az M3-as autópályán, a 168-as km-nél a Tisza hídon, a Budapest felé tartó oldalon egy műszaki hibás kamion vesztegel a külső sávban. A járműveket a belső sávba terelik.

Az M5-ös autópályán Röszke felé a 45-ös km-nél egy személyautó a korlátnak ütközött. A belső sávot lezárták, a forgalmat csak egy sávon engedik, torlódás van.

A 8-as főúton a 167-es km-nél, Körmend közelében egy teherautó személyautóval ütközött össze. A helyszínelés idejére a fél útpályát lezárták.

A 84-es főúton, Sopronnál a 124-es km-nél kamion személyautóval karambolozott. teljes útzár mellett helyszínelnek, a forgalmat megállították. Nagy a torlódás a környéken.

 

Hiánypótló Youtube csatorna

Sokunk életéből hiányzott, ám végre itt van a Youtube csatorna, aminek videói arról szólnak, hogy egy hidraulikus prés alá tesznek  váratlan doglokat. Nokia telefontól a darálóig mindent beraknak a félelmetes henger alá, és a készítő kedélyes akcentussal kommentálj az eseményeket. Azt hiszem, erre mondják, hogy az egyszerű dolgok a legszórakoztatóbbak, és hát a Hydraulic Press Channel legnézettebb videója is hárommillió megtekintés felett jár. Íme a legfrissebb darab:

  Ma a Totalcaron

A Fiat hosszú merülés után bukkant fel a vízből nagy levegőt venni, és az első poszttraumás, válság utáni, igazi autójuk az, amit most Fiat Tipónak hívnak. Aegea néven mutatták be  tavaly Isztambulban a szedánt, aztán  meggondolták  magukat, és visszanyúltak az 1989-es Év Autója nevéhez. Nagy az egyetértés, hogy jól tették. A Tipo akkoriban tényleg nagyot szólt, és ezt a szedánt talán pont annak a generációnak szánják, akiknek kellemes emlékeik fűződnek hozzá. - Stump Bandi kollégák kipróbálta az új Fiat Tipót, tapasztalataiért kattintsanak.