Rég láttunk ekkora bukást

2016.05.12. 08:33

Szép reggelt mindenkinek május 12-én, Pongrác neve napján. A hiedelem szerint, ha ezen a napon hideg van, akkor gyenge termésre számíthatunk. Ha ez igaz, nem árt, ha felkészülnek a gazdák, ugyanis az ország egész területén esőt ígérnek, helyenként elég komoly mennyiséget. A frontérzékenyek is készüljenek, ugyanis északkeleten kettős fronthatás várható, a legmagasabb hőmérséklet 17 és 25 fok között alakul. A mai zenének kivételesen nincs aktualitása, ha csak az nem, hogy a Sabaton Heroes című albuma 2014 májusának elején jelent meg. A svéd power metál banda kedvenc témája a háború, vagyis az emberek, akik megvívják, zenéikben legtöbbször az egyéni sorsokra koncentrálnak. A Heroes-on tizenegy szám tizenegy háborús hős történetét meséli el, így angol, német, orosz és amerikai katonákét. A To hell and back az amerikai Audie Murphyről szól, aki a második világháború legtöbb kitüntetését szerezte. Murphyt a háború után poszt traumás stressz szindrómával diagnosztizálták, amelyen többek közt az írással jutott túl, egyik verse alapján készült a következő szám:

Tegnap a Totalcaron

  • Göbölyös doktor megvizsgálta az új Ladát mérnök szemmel. A véleményét itt olvashatja. 
  • Érdekes tanulmány érkezett Skóciából, ami egészen új oldalról közelíti meg az autók környezetre rótt terhelését. Ha nem a kipufogógáz, akkor a gumi és a fékpor? 
  • És a tévéműsorban két, egymástól nagyon távol álló autót próbáltak ki Winklerék. 

Ez biztos fájt 

Élete egyik legnagyobb bukásán van túl az Opel Dakar Team. Szalay Balázs és Bunkoczi László a Bábolna környékén megtartott országos tereprali bajnokság futamán indult, ahol nagyjából 160-as tempó mellett egy bukkanó megdobta az Opel Mokka kasznis versenyautót, és legalább hatszor megpördült. Elképesztő, hogy mennyire strapabíró egy ilyen bukókeret, Szalay egy vállficammal, Bunkoczi néhány zúzódással úszta meg a balesetet. 

(Balda László felvétele)

Autóipari hírsaláta

  • Frissül az ingyenes iGo. A navigációs szoftvereket gyártó cég tavaly ünnepelte a tizedik születésnapját, ezért elérhetővé tett egy ingyenes navigációs applikációt okostelefonra. Most ehhez érkezett egy frissítés, ami 795 kilométernyi új útszakaszt tartalmaz, és több más újítás mellett rákerültek a rendőrség új okostrafipaxai is. Ha valaki még nem töltötte le az alkalmazást, május 16-áig még megteheti, után már nem lesz elérhető.
  • Az Audinak nem fáj a dízelbotrány. A német prémiummárka áprilisban 164350 autót adott el világszerte, ez 7,5 százalékos növekedést jelent. A márka legnagyobb piaca továbbra is Kína, itt 9,4 százalékos növekedést könyveltek el, míg Németországban 12,3 százalékkal vittek több Audit. A népszerűség egyik oka az új Q7-es sikere, amiből 8400 példány kelt el, de még ennél is népszerűbb az A4-es, amiből 32100 darabot adtak el. (Carscoops
  • Ha valakinek eddig nem volt elég feltűnő a Bentley Bentayga, most megnyugodhat, megérkezett a Mansory kivitel is. A Bentayga gyári állapotában is megtestesít mindent, ami egy autóban túl sok lehet, ám a kifinomultsággal véletlen sem vádolható Mansory most most úgy érezte, még ez is kevés. A kép szerencsére csak ízelítő, ám az már most is jól látszik, hogy a legszebb telepi tuner hagyományokat idézve karbon(mintás?) gépháztetőt raktak az SUV-ra, és persze a hatalmas kerekeket. (Carscoops)
  • A los angelesi rendőrség még nem készült fel az elektromos járőrautók bevetésére.  A Tesla tavaly két Model S-t adott a testületnek, ám a rendőrség még nem érzi készen az infrastruktúrát további autók bevetésére. A legkomolyabb problémának az autó árát tartják, másrészről pedig attól félnek, hogy egy komolyabb áramkimaradás esetén mozgásképtelenné válnak a dolgozók. A rendőrség szóvivője azonban azt nyilatkozta, hogy a következő 3-5 évben, ahogy csökken az elektromos autók ára, egyre több ilyen jűtmű bevetését tervezik. (Motor1)

A jövő itt van

Nyolcvanmillió dollárt dobtak össze befektetők a Hyperloop One-ra - írja az MTI. A Hyperloop Elon Musk ötlete volt, akiben a Tesla és a Space X után még mindig dolgozott a tettvágy, így kitalálta az elképesztően gyors mágnesvasutat. Az elektromágnesesen lebegtetett szerelvény akár 1200 kilométeres sebességre is képes lehet, és a fejlesztők szerint biztonságosabb is mint más közlekedési eszközök. A rendszert természetesen teljesen automatára tervezik, és már szerdán bemutatják a nyilvánosságnak az első tesztpéldányokat a Las Vegas melletti sivatagban. Lassú semmi esetre sem lesz:

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Totalcar retro

Tizenhárom éve jelent meg Karotta Ford Ka tesztje. Ebben a Street Ka-t és a Sport Ka-t hajtotta meg. De mi kell a tökéletes városi pusztítóhoz

Közlekedési koffein

A Hidegindító megjelenéséig két forgalmat befolyásoló eseményt jelentett az Útinform:

  • Az M7-es autópályán Letenye felé a 36-os km-nél Martonvásár és Kápolnásnyék között korlátnak ütközött, majd felborult egy kisteherautó. Csak a belső sáv járható, a torlódás 2-3 km.
  • 86-os főúton - Szombathely elkerülő szakaszán - személygépkocsi kamionnal karambolozott. A 76-os km-nél félpályás lezárás mellett kezdődött el a helyszínelés. Torlódásra számítsanak! 

Ma a Totalcaron

Az ötliteres V8-ast megkönnyezem, ahogy megkönnyeztem a  Ford Mustang , a  Ferrari 458 és az  Audi RS4 -es motorját is. Sokkal jobban szeretem a magas fordulatú, nagy szívómotorokat, mint a feltöltött, divatos lóerőgyárakat. Félreértés ne essék: a nagy turbómotorban iszonyatos potenciál van, sokkal-sokkal nagyobb literteljesítményre lesz képes, mint bármelyik szívó társa, nem beszélve a nyomaték-hömpölyről, de hangja vagy karaktere az leginkább nincs. A Lexus még valahogy tartja magát, és ellenáll a turbómániának, de könnyen lehet, hogy csak ideig-óráig már. De ha így is van, azért én örülök neki, hogy legalább a koporsójára dobhattam egy boldogsághormonból gyúrt rögöt. -  Vályi Pista Lexus tesztjét itt olvashatják.