Ideális futómű a magyar utakra?

2016.07.20. 08:10

Július huszadikán, Illés napján köszönti önöket a Hidegindító. Az eddigiekhez hasonlóan ma is alapvetően napos időre számíthatunk, amit átúszó gomolyfelhők szakíthatnak meg. Esőre legfeljebb csak az Északi-középhegységben és a Nyugat-Dunántúlon számíthatunk, és időnként megélénkülhet az északi-északnyugati szél. Frontmentes, 23-29 fok lesz ma, üzeni az Időkép. Negyvenhárom évvel ezelőtt ezen a napon hunyt el a harcművész-színész legenda Bruce Lee, és 712 éve született Francesco Petrarca, olasz költő, a Daloskönyv szerzője. Kávésbögrét a kézbe, máris kezdünk, de előbb hallgassák meg a ma éppen 69. születésnapját ünneplő Carlos Santana Europa című számát:

Hogy könnyebben induljon a nap

Változik a világ, a legmenőbb Ford pick-up sem V8-as már, de ez nem is igazán fáj, hiszen a 3,5 literes V6 turbó 450 lóereje is elég jól mozgatja a Raptort, ráadásul az új modell már könnyűfém kasznival rendelkezik, tehát még könnyebb. A Raptornál valami olyasmi volt a koncepció, hogy adjanak az emberek kezébe egy trophy truckot, nagy rugóúttal, és sok erővel, nem hiába érkezett már gyári állapotában is Fox futóművel. A nevadai illetőségű Rogue Racing ezt dobta ki, és építette be a saját, gyárinál jóval összetettebb rendszerét, amely nem csak a rugóstagok kicserélését, hanem a támasztók, lengőkarok és stabilizátorok átalakítását is jelentette. A Raptor megmaradt utcai járműnek, kasznija nem csak egy vékony műanyag héj a csővázon, viszont az akadályokat a versenyzésre szánt célgépekhez hasonlóan veszi. A cég Chevytől a Toyotáig mindenféle pick-uphoz kínál ilyen futóművet, persze nem olcsón. Ha sok, szépen megmunkált fémalkatrészt szeretne nézegetni, kattintson a Rogue oldalára, most pedig nézze meg ezt az elképesztő videót: 

Rogue Racing Ford EcoRaptor Races Through the Desert at over 80mph from Rogue Racing USA on Vimeo.

Hírsaláta

Genf belehúz az elektromos tömegközlekedés terén, ugyanis a napokban kötött egy 16 millió dolláros szerződést az ABB-vel, amelyben egy elektromos buszvonal megépítésében egyeztek meg. Ez a reptérről szállítana utasokat a belvárosba, és különlegessége, hogy minden állomáson egy 600 kWh-ás töltő dolgozna, amely 15 másodperc alatt annyit töltene az akkumulátorokon, hogy a busz elérje a következő állomást. A gyártó állítása szerint a vonal végén a teljes töltöttség elérése mindössze öt percet venne igénybe, és a város évi 1000 tonna káros anyagtól szabadulna meg. (Carscoops)

A Bentley tulajdonosok is csak emberek, akiknek ráadásul lehet hobbija is, például a horgászat. A Mulliner, a Bentley autóinak testreszabásáért és átalakításért felelő divízió most horgászkészletet ajánl a Bentaygához. Persze nem csak négy botról van szó, de ezekhez gyártott, bőrözött tartókról, egy fából készült dobozról a szerszámok és kiegészítők számára, kínai porcelánkészletről, és más, a tóparton elengedhetetlen eszközökről is. Szükség esetén az egész készlet kiemelhető, így helyet adva a hátsó üléseknek. (Carscoops

Eladó két Lancia Delta HF Integrale az Egyesült Államokban. Már egy ennyire szép állapotú autó felbukkanása sem gyakori a nagy víz túloldalán, de kettő már-már hihetetlen találat. Az 1989-es modell nyolcszelepes, míg a másik, 1990-es már 16. A szelepek számának növelésével az eredeti 185 lóerőhöz jött még 15, de ennél jóval súlyosabb a két autó ára közti különbség: a nyolcszelepesért 4,8 millió forintot, míg a 16 szelepesért már közel 16 milliót kérnek. (Motor1)

Retro

Vályi Pista kerek hat évvel ezelőtt próbálta ki a Chevy Sparkot, aminek szikra legfeljebb a nevében van. De hogy jön hozzá Jacko és a moonwalk

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Útinform

Az Útinform a következő eseményekre hívja fel a fiygelmet a Hidegindító megjelenéséig:

Az M0-s autóút déli szakaszán az M1-es felé a 14-es km-nél a Duna hídon egy műszaki hibás jármű vesztegel a külső sávon. Lassulásra készüljenek, telítettek a sávok.

Az M0-s autóút halásztelki csomópontjánál, a lehajtó ág végén egy tehergépkocsi korábban kidöntött egy jelzőlámpát, illetve megrongált egy jelzőtáblát is. A csomópontnál a II. Rákóczi Ferenc út érintett szakaszán rendőrök irányítják a forgalmat. Csepel és Halásztelek felé lelassult a közlekedés.

Az M1-es autópályán, Hegyeshalomnál jelenleg zavartalan a kilépő személygépjármű- és teherforgalom.

Az M3-as autópálya mogyoródi szakaszán a 19-es és a 29-es km között vasbeton elemekre cserélték ki a belső szalagkorlátot. Vásárosnamény felé elbontották a terelést, de a 26-os és a 28-as km között a belső sávot még zárva tartják. A forgalom ezen a rövid szakaszon a külső és a leálló sávon halad. Budapest felé a 28-as és a 19-es km között a belső sávot továbbra is zárva tartják, ott a leálló és a külső sávon lehet közlekedni.

Ez lesz a mai műsor

A valóság azonban mindent felülmúl. Nyilván egy négyhengeres motor, hiába bokszer, nem lesz hathengeres hangú, de ehhez a bokszer négyeshez hasonlót sem tud senki csinálni. Ha nem a hathengeres bokszerhez hasonlítjuk, hanem bármilyen Euro 6-os, szériagyártású négyhengereshez, akkor a hang az, amit egyből észreveszünk. Amikor a kézi váltóssal lecsúszunk a kettesről és beleszalad a 7500-as leszabályzásba, akkor azonnal megértjük, hogy ez a motor valahogy más . Még a kétezres is mélyen szól, majd 4000 felett átvált ércesbe és a hatunk mögött halljuk a legszebb sportos négyhengeres hangot, amit valaha szériaautóban hallottunk. - Göbölyös doktor Porsche 718-ast tesztel.