Német vagy japán?
Augusztus kilencedikén ismét olyan napra virradtunk, amikor az embernek nehezére esik bemenni dolgozni, hiszen odakint többnyire harminc fok feletti hőmérséklet várható, csak a nyugati-északnyugati országrészbe betörő hidegfront hozhat egy-két záport. Ne felejtsenek boldog névnapot kívánni Emőd nevű ismerőseiknek, és ma ünnepli a 40. születésnapját Audrey Tatou francia színésznő, az X-aktákből ismert Gillian Anderson pedig ma tölti a 48-at. Ritkán szól villanyzene a Hidegindítóban, de a You and Me a Disclosure-től egyszerűen túl jó:
Ami sosem történhet meg ismét
A mai nap mehetünk el egy szomorú évforduló mellett: hetvenegy évvel ezelőtt dobta le az Egyesült Államok az atombombát Nagaszaki városára. A náci Németország már 1945 május nyolcadikán aláírta a fegyverletételi nyilatkozatot, ám a harcok a csendes-óceáni területeken tovább folytak. A győztes hatalmak által kiadott potsdami nyilatkozat július 26-án felszólította japánt a feltétel nélküli megadásra, ám Hirohito császár habozott, így elkövetkezett a háború és talán az emberiség történetének két legsötétebb napja, amikor az Egyesült Államok augusztus hatodikán Hirosima, augusztus kilencedikén Nagaszaki városát támadta atomfegyverrel. A bombázások során és azok utóhatásai miatt egyes becslések szerint 250 ezer ember vesztette életét, a városok jelentős része teljesen elpusztult. Ugyan Japán hat nappal később megadta magát, de a történészek máig heves vitákat folytatnak arról, hogy ehhez valóban szükség volt-e ilyen mértékű pusztításra. Napjainkban a világ atomfegyverkészlete 150 ezer hirosimai bomba robbanóerejével ér fel, de talán amíg emlékezünk a tragédiára, van rá esély, hogy nem fog hasonló megismétlődni.
Tegnap a Totalcaron
- Egy csalós dízel, és egy frissített elektronikájú: kipróbáltuk, hogy mi a különbség két teljesen ugyanolyan dízel Passat között, amelyek között csak abban térnek el, hogy az egyik a botrány előtt, míg a másik utána volt szervizben.
- Egyre csak durvul a teljesítményverseny Amerikában: eddig a Dodge Hellcat modelljei voltak a legdurvább izomautók 707 lóerős teljesítményükkel, de most a Ford veheti át a vezetést, a 800 lóerősre húzott Shelby Mustanggal.
- Mégsem búcsúzik a Viper? Amerika egyetlen igazi szupersportautója az FCA konszern költségoptimalizálási programjának lett az áldozata, de most egy független befektetőcsoport megvásárolná a gyártás jogait.
Autóipari hírsaláta
Emlékeznek a Miami Vice-ra? Igen? És a Ferrarira? Persze, hogy mindenkinek a vulgárisan fehér Testarossa ugrik be, pedig azt csak az utolsó három évadban hajtotta Don Johnson, az első kettőben egy Daytona Spiderrel járt. A sorozatban persze nem az összesen legyártott 121 darab egyikét használták, hanem egy Corvette alapokra épített replikákat. Most árverésre kerül egy valódi példány, és az ár messze nem szerény: az augusztus 20-án tartott aukción 2,1 és 2,5 millió közti összeget vár érte jelenlegi tulajdonosa, aki 15 éve birtokolja az autót. (Carscoops)
Egy kicsit olcsóbb, de legalább olyan jó vétel ez a Volkswagen Thing. Az Európában Kübelwagen néven ismert gép a második világháborúban kezdte karrierjét, később a tengerentúlon is népszerűvé vált, mint minden, ami a Volkswagen Bogár technikájára épült. Ebben a konkrét példányban viszont van egy trükk: bolygódugattyús motor hajtja. A Mazda Rx-7-ből származó wankel teljesítménye ugyan nem ismert, de valahol 185 és 215 lóerő között tudhat a 13B kódú motor. Természetesen a tulajdonos a futóművet és a fékrendszert is a teljesítményhez igazította, ami el is várható, hiszen az eredeti 53 lóerő majd' négyszerese viszi a még mindig csak 900 kilós bódét. Ennek fényében a bukócső is több mint indokolt. Most valamivel több mint 23 ezer dollárért bárki hazaviheti. (Carscoops)
Letaszította második helyéről a Renault a Fordot, már az európai eladások alapján. A francia gyártónak egyértelműen az egyre divatosabb crossoverek a slágertermékei, mint a Captur és a Kadjar, ezek segítettek drasztikusan növelni az eladásokat. Az év első hat hónapjában 15 százalékkal több Renault ment el, mint tavaly ugyanebben az időszakban, ez valamivel több mint 595 ezer autót jelent. Úgy látszik, Renaultnak sikerül tartania a célkitűzését, miszerint 2017-re a második legnépszerűbb autógyártóvá növi ki magát. Tavaly a Volkswagen végzett az első helyen, 1,73 millió eladással, mögötte állt a Ford 1.02 millióval, majd a Renault 975 ezerrel. (Automotive News Europe)
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Közlekedési koffein
A Hidegindító megjelenéséig a következő tájékoztatást adta az Útinform:
- A 3-as főúton, Hatvan belterületén, az 57-es km-nél két személyautó ütközött össze. A helyszínelést félpályás lezárás mellett végzik.
Totalcar Retro
Három éve írtunk róla, de ismét aktuális: hogyan használd a légkodnit? Máth Dávid cikkéből kiderül, hogy mire érdemes odafigyelni a lehető leghatékonyabb hűtésért, és azért, hogy klímánk tartós legyen.