Suttyó előzés, megérdemelt büntetéssel

2016.10.14. 08:46

Szép reggelt október 14-én, Helén névnapján és a tojás világnapján. A nemzetközi tojásszövetség 1999 óta minden október második péntekén 30 tagországban hívja fel a figyelmet az étel nélkülözhetetlenségére. Ma hol felhős, hol napos időre számíthatunk, a Dunántúl Észak-északkeleti részén és a főváros felett inkább az előbbire. Több felé megélénkül a szél, a legmagasabb hőmérséklet pedig 10 és 17 fok között alakul. Történelmi szempontból is emlékezetes a mai nap, hiszen 781 éve ezen a napon koronázták királlyá IV. Béla magyar királyt,  126 éve született Dwight D. Eisenhower amerikai tábornok, később elnök, és pont 83 éve jelentette be Adolf Hitler, hogy Németország kilép a Népszövetségből. A tegnapi nap viszont arról emlékezetes, hogy Bob Dylan megkapta az irodalmi Nobel-díjat, így szóljon most tőle a Tangled Up In Blue:

A hangnál is gyorsabban

A Totalcar fő irányvonala az autózás, de időről-időre teszünk kitérőt a repülés felé, hiszen a technikai megoldások és az emberi teljesítmények levegőben is legalább akkora tiszteletet érdemelnek, mint négy keréken. Épp ezért meg kell emlékeznünk arról, hogy 69 évvel ezelőtt Chuck Yeager bekászálódott az X-1-es fullasztóan szűk pilótafülkéjébe - segítséggel, hiszen egy lovas baleset miatt több bordáját eltörte -, felakasztották egy B-29 Superfortress törzsére és ami ezután jött, arra szokták mondani, hogy történelem. A bombázó valamivel 7600 méter fölé emelkedett, majd kioldotta terhét, Yeager pedig begyújtotta az XLR-11-es rakétahajtóművet és a háromtonnás, szárnyas lövedékre emlékeztető repülő elsőként lépte át a hangsebességet. A gép a hangsebesség 1,06-szorosával repült, majd amikor az üzemanyag elfogyott, a pilóta vitorlázva landolt. A hidegháborúra hivatkozva a hadsereg próbálták titkolni a rekordot, de ez lehetetlen volt, Yeager sztárrá vált, könyvek, filmek dolgozták fel az életét. Három éve, a pilóta kilencvenedik születésnapján az Index írt cikket a pilótáról.

Bell X-1 46-062 (in flight)

Hírek a nagyvilágból

Félelmetesek az indiai Aston Martin árak, ugyanis a helyi luxus cikkekre kivetett adók miatt a DB11 majdnem háromszor annyiba kerül, mint az Egyesült Államokban. Az indiai alapár 642 ezer dollárnyi rúpiának felel meg, míg Amerikában már 204 ezer dollárért megkaphatjuk a sportautót. Ezek természetesen alapárak, ahogy a brit luxusgyártóknál megszokhattuk, az extrák és egyedi igények fényében ezen az összegen még bőven mehet feljebb. A DB11 az AMG-vel közösen kifejlesztett, 5,2 literes biturbó V12-est használja, valamivel 600 lóerő feletti teljesítménnyel. Ezzel négy másodperc alatt gyorsulhat százra és a végsebessége is eléri a 322 km/órát. (CarScoops)

keech

A világ talán legsuttyóbb balesetét mutatta be ez a BMW-s New York államban. Hősünk valószínűleg a dashcammel szerelt autót és az iskolabuszt akarta megelőzni a külső sávban, csak nem számolt azzal, hogy nincs külső sáv. Hallani, hogy már a lámpa alatt áthajtva dudál a sofőr, mert valószínűleg nagyon siet, ám amikor megkezdi a kikerülést jobbról, felfut a térelválasztó sávra, ráadásul még az iskolabuszba is beleszalad.    

Kevés olyan ritka Porsche létezik, mint a 904 GTS, ám most a 106 darab egyikét elárverezik. Bár ez a konkrét autó sosem ért el sikereket versenypályán, de a ilyen 904-esekkel több győzelmet is arattak Le Mans-ban vagy a Targa Florión a hatvanas években. A vázon üvegszálas kaszni ül, és egy kétliteres, négyhengeres bokszer viszi 177 lóerővel. Ez nem tűnik soknak, de a 904 nagyon könnyű gép, a versenyzésre felkészített változatok mindössze 655 kilósak voltak. Az autó csak 1964 és 1965 között készült és mivel ennyire korlátozott a darabszám, sejthető, hogy a januárban megtartott Bonham's árverésén komoly pénzt fognak fizetni érte. 

Az utakon pedig

A Hidegindító megjelenéséig a következő híreket hozta az Útinform :

  • A 7-es főúton Baracska és Kápolnásnyék között, a 39-es km-nél két személygépjármű karambolozott, a fél útpályát lezárták.
  • A 47-es főúton, a 205-ös km-nél a kopáncsi elágazásnál, Hódmezővásárhely közelében két személyautó ütközött össze, az érintett szakaszon sávzárásra kell számítani.
  • Az M1-es autópályán Hegyeshalomnál a ki- és belépő forgalom folyamatos, nincs fennakadás.
  • A 4-es főúton Fegyverneknél a 126-os és a 129-es km között építési munka miatt továbbra is félpályás lezárások lassítják a forgalmat.
  • Pest megyében, Tinnye belterületén az Únyra vezető 1116-os úton alámosás következtében nagy felületen beszakadt az útpálya. A Petőfi Sándor utcát teljes szélességében lezárták, kerülni önkormányzati utakon lehet.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Totalcar retro

Vályi Pista egy cseh felmérés alapján összeszedte azt a húsz motort, amelyet érdemes elkerülni, vagy legalábbis jobban odafigyelni a karbantartásukra. Benzines, dízel, turbó vagy szívó, mind helyet kapott a listán. 

Ezt olvassák ma

Van az az ember, aki retteg mindentől, amit előtte más használt. Hiszen ami használt, elromlik, rejtett hibája lesz, kiderül, hogy banki terhelés van rajta, fertőzöttnek bizonyul, esetleg még büdös is. Az ilyen embernek új autó kell bármi áron, de maximum annyiért, amennyi pénze van. Ha meg az a pénz nem sok, akkor jönnek az efféle megoldások. - Csikós Zsolt az új Ford Ka-ról.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.