Ismered a keveset fogyasztó versenyt?

2016.10.26. 07:04

Szép reggelt október 26-án, Dömötör napján. Esős napra virradtunk, a beígért lehűlés is megérkezett, de ne aggódjanak, a nap folyamán észak-északnyugat felől csökkenni kezd a felhőzet, míg végül csak a középső országrész felett marad a csapadék, másutt feltámad az északi szél. Délután 12-16 fok körüli legmagasabb hőmérsékletre számíthatunk. 65 éve ezen a napon választották Winston Churchillt miniszterelnökké, 46 éve találkozztak először szovjet és amerikai atomtudósok és 32 éve mutatták be a Terminátort. Szóljon ma reggel a Creedence Clearwater Revivaltől a Fortunate Son:

Végre itt van!

Tegnap este nem sokkal hét óra után bemutatták a Mercedes pickup-tanulmányát. A forma előrevetíti azt, hogy fog kinézni a márka platós kisteherautója, amely közös alapokra építkezik a Renault-Nissannal. A Stílusos felfedezőért és az Erőteljes kalandorért kattintsanak Lendvai Zsolt anyagára.  

Ezt miért nem gyártják?

Ismét közeleg a Sema-show, a tuningalkatrész-gyártók és az autóépítők éves amerikai kiállítása. Gyakori, hogy erre a gyártók megbíznak egy-egy műhelyt, hogy építsék át egy már meglévő modelljüket, ezzel csapva némi hírverést. A Mazda most házon belül dolgozott, és készített két különleges MX-5-öst vagy, ahogy odaát ismerik, Miatát. Az apró roadster eleve a kis súlyáról és az ebből fakadó fantasztikus vezetési élményéről híres, de a Speedstert, ha lehet, még nyersebb irányba vitték tovább: levágták a szélvédőjét, lejjebb engedték az üléspozíciót, így még zsigeribb élményt nyújthat a csak sisakban vezethető gép. Arról, hogy a lemezek alatt milyen változás történt, nincs hír, viszont az autó 100 kilóval könnyebb lett, így valahol 900 kiló körül lehet a súlya, ami jó hatással lehet a menetdinamikára.

A másik autó a nem rég szalonokba került RF keménytetős kivitelen alapul, és bár itt nincs olyan drasztikus átalakítás, mint a Speedsternél, de a szénfekete fényezéssel a Kuro is elég látványos darab. A hatást a Rays felnik és a Mazda kupás versenyautókból származó állítható futómű fokozza. Az előfordulhat, hogy a jövőben elérhető lesz egy ilyen színárnyalat az MX-5-höz, viszont arra nincs sok esély, hogy valaha is gyártásba kerül egy ennyire radikális, szélvédő nélküli változat. (Motor1)

Izgalmas kör lehetett

Az ALD Automotive nevű flottakezelő minden évben megrendezi az MPG Marathon nevű rendezvényét, melynek lényege, hogy a lehető leggazdaságosabban kell közlekedni. Ez önmagában nem egy tömegeket érdeklő rendezvény, de idén egy Mustang nyerte a futamot, ráadásul nem is a négyhengeres, turbós, hanem az 5000 köbcentis V8-as. A változatos körülmények között zajló 640 kilométeres körön sikerült 6,5 literre levinni az izomautó fogyasztását. Sok élménnyel persze nem szolgálhatott az utazás, az viszont jól látszik, hogy egy nagy lökettérfogatú, de alacsony fordulaton használt motor mennyire gazdaságosan tud üzemelni. A Mustang persze nem az összetett futamot nyerte meg, hanem azt a kategóriát, ahol a gyár által megadott fogyasztáshoz képest mérik a javulást, hiszen 75 százalékkal múlta alul a 11,2 literes gyári értéket. Mielőtt mindenki rohanna Mustangra cserélni a Swiftet, azt hozzá kell tenni, hogy az autót egy ralipilóta vezette, és bizonyos helyzetekben valószínűleg lehetetlenül lassan kellett mennie, percekig tartó gyorsítások mellett. (Pistonheads)

hypermiling 002-L

Kéne vagy nem?

A Porsche 924 volt a gyártó első orrmotoros és egyben a tömegek számára is elérhető autója. A Volkswagen technikára építő kupét a maga korában lenézték a Porsche rajongók, de lassan kiépült köré egyfajta kultusz és egy-egy szebb példány komolyabb pénzt érhet. Ez alól kivétel ez a shooting brake kivitel: ez a fajta karosszéria-kialakítás ritka, mert ugyan emlékeztet a kombira, de jellemzően kétajtós autókat építenek át ilyenné és a 924-esnek határozottan jól áll a csomagtér. Az autó 1977-ben még hagyományos kupéként hagyta el a gyárat, 9 évvel később a DP nevű tuningcég alakította át. Tudva, hogy a teljes hajtásláncot és egyéb mechanikai elemeket a 924 Turbóéra cseréltek, még kívánatosabb darab. Mindössze kilenc készült belőle, és most valamivel több mint 9 millió forintért megvásárolható. (RandT)

1477320850-screen-shot-2016-10-24-at-105351-am.png

Útinform

Az Útinform nem adott hírt forgalmat befolyásoló eseményről a Hidegindító megjelenéséig.  

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A mai műsor

Újságíró vagyok, tehát tudom, hogy ez a négy, furán leragasztgatott autó a legnagyobb Opel, az Insignia második generációjából származik, melyet álcázás nélkül legelőször idén december 7-én láthat majd fotókon mindenféle avatatlan tekintet. Mellesleg 2017 januárjában kezdik gyártani, s a tavaszi Genfi Autószalonon, március 7-étől tapogathatja meg majd a nagyközönség. Erősen előszériás kocsikról van szó, egyben alaposan használtakról is, mert mindegyikbe belerugdaltak már pár tízezer kilométert fejlesztők s tesztelők. Mi most vezethetjük őket. - Csikós Zsolt álcázott Opeleket vezet. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.