A legőrültebb Toyota?
November 3-án üdvözli önöket a Hidegindító, a napon, amikor felszakadozik az ország felett a felhőzet és már csak elszórtan számíthatunk esőre. Hogy ne legyen tökéletes őszi nap a mai, megerősödik a nyugati-északnyugati szél és 8-12 fok körül ingadozik a hőmérséklet. Ne felejtsék felköszönteni Győző nevű ismerőseiket, ugyanis névnapjuk van, de ma ünnepel még az euro-Rambo, Dolph Lundgren, aki 59 éve született és Seress Rezső is 127 éve látta meg a napvilágot. Ő a világhírű Szomorú vasárnap című dal szerzője, aminek tragikus hangvétele sokaknak adta meg az utolsó lökést, hogy véget vessenek az életüknek. Bővebben itt olvashatnak róla, és mivel maga a dal szép, de talán erős lenne egy ilyen szürke reggelen, hallgassák meg inkább a zseniális The Avalanches-től a Frontier Psyhiatrist című számot. Én huszadik hallgatásra sem vagyok egészen biztos benne, hogy mi ez, de határozottan jó hallgatni:
A végtelenbe és tovább
59 évvel ezelőtt lőtték fel a szovjet Szputnyik-2 műholdat, ami az első olyan űreszköz volt, amely élőlényt szállított a fedélzetén. Lajka egy moszkvai kóbor kutya volt, a kutatók a menhelyen választották ki több társával együtt. Neve fajtája miatt ragadt rajta, ugyanis a lajka egy huskyhoz hasonlító kutyafajta, az űrutazó pedig egy lajka és egy terrier keveréke volt. A kísérletben azt vizsgálták, hogy hogyan reagál a szervezet a pályára állással való terhelésre és hogy egyáltalán képes-e lehet-e életben maradni ember a súlytalanságban. A Lajka életjeleit követő műszerek a repülés hetedik órája után nem küldtek több információt, a kutya vélhetően egy meghibásodásból eredő túlmelegedés miatt pusztult el. Ennek ellenére a szovjet propaganda évtizedekig azt állította, hogy az állat hat napig keringett a föld körül, majd elfogyott az oxigénje.
A legőrültebb Toyota?
A drift világában nem ritka a motorcsere, ugyanis gyakran egy autó súlyelosztása és futóműve remek az üzemszerű csúszkáláshoz, de motorja egyszerűen kevés. Így kerülhet japán turbós hathengeres amerikai autóba, amerikai V8-as európai versenygépbe, vagy sokrotoros, bolygódugattyús motor olyan autóba, amibe sosem szánták. Ryan Tuerck most viszont új távlatokat nyit, Toyota GT-86-ja szerény kétliteres bokszerjét cserélte egy Ferrari 458 Italia V8-as szívómotorjára. Ezt a motort - igaz az eredeti helyén - már mi is megénekeltük, a drifter valószínűleg a széles tartományban elérhető erő és a jó adagolhatóság miatt választotta. És persze azért, mert korának fajlagosan legerősebb szívómotorja - literenként 127 lóerő, 4,5 literből több mint 570 - elég jól mozdítja majd a kibelezett, csővázas versenyautót. Belegondolni is félelmetes, hogy mennyire nehéz dolga lehetett a mérnököknek, ugyanis ehhez a motorhoz valószínűleg egyáltalán nem áll rendelkezésre annyi átépítéshez szükséges alkatrész, mint egy Chevy V8-ashoz, ráadásul bejáratott módszer sincs a beépítésre. Ugyan pályán még nem bizonyított, de nézzék meg, hogy stílszerűen körbedriftelnek vele egy eredeti 458 Italiát:
A Tesla jövője?
A CarThrottle grafikusának ismét elsült a keze, ezúttal azt képzelte el, hogy milyen is lenne egy teljes Tesla modellpaletta. Jelenleg két modellből a cég kínálata, egy limuzinból - S - és egy SUV-ból - X -, viszont most láthatjuk, milyen, ha a jellegzetes hűtőrács-nélküli orrot roadsterre, furgonra vagy kisárúszállítóra teszik. Kattintsanak ide és lapozzák végig a galériát.
Egy Mustang a pályára
Javában zajlik a SEMA Show, a tuningalkatrész gyártók és autóépítők éves szakmai kiállítása az Egyesült Államokban. Ezt már a gyártók is kihasználják, és vagy egy durván átépített géppel csapnak maguknak némi hírverést vagy elhoznak egy sportosnak szánt modellt, hiszen itt fogékony közönséget találnak. Most a Ford dobta be az aktuális Mustang pályaversenyzésre szánt változatát, a GT4-et. A jelölés itt nem csak hangzatos figyelemfelkeltés, a kikönnyített, bukócsővel szerelt gép versenyfelfüggesztést, komoly fékeket és hatsebességes kormányról vezérelhető váltót kapott, míg a GT350R 5,2 literes szívó V8-asa maradt. Habár az autó megfelel a GT4-es sorozat előírásainak, ezt a gépet a Ford inkább a hobbiversenyzőknek szánja, mintsem profi csapatoknak. Az autó várhatóan 55 millió forintnyi dollárért kulcsra készen várja a versenyzőket. (Motorauthority)
Közlekedési koffein
Az Útinform a következő eseményekre hívja fel a figyelmet:
- A 49-es főúton, Pátyod és Szamosbecs között a 49-es km-ben egy kamion és egy személygépkocsi ütközött össze, teljes útzár van érvényben, a forgalmat Csenger felé terelik.
- A 83-as főúton, Győr közelében Ménfőcsanaknál, a 66-os km-nél kisbusz személyautóval ütközött össze. A helyszínelés idejére a félútpályát lezárták.
- A 86-os főúton, Körmend közelében, az 53-as km-nél két személyautó frontálisan ütközött össze. A főutat teljes szélességében lezárták, a forgalmat Rábahídvég felé terelik.
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!
Ma pedig:
A hirdetésben azt írják, az Európai Unió bármely országában szabadon közlekedhet az autójával, aki tőlük bérel magyar próbarendszámot. Már ez sem igaz, sőt, a próbarendszámokat eleve tilos bérbe adni vagy eladni. Felhívtam a céget, aztán az ideiglenes rendszámokkal foglalkozó magyar hivatalt. - Zách Dani a próbarendszámok bérbeadásával foglalkozik.