- Magazin
- Hidegindító
- john lennon
- jim morrison
- traffipax
- szupertraffipax
- michelisz
- yamaha
- gear
- fangio
- indianapolis
- üzemanyag
Kétmilliárdért adták el a jótékony LaFerrarit
December 8. van, csütörtök, Máriák, Buzádok és Immakuláták névnapja. A nappali hőmérséklet 2, az éjszakai -4 fok körül lesz. A katolikus egyházban ma van Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe, Japánban pedig ezen a napon ünneplik Buddha megvilágosodását. 1910-ben Karády Katalin, 1943-ban pedig Jim Morrison született ezen a napon, John Lennon pedig ezen a napon halt meg 1980-ban. Az évből még 23 nap van hátra, ez pedig a Hidegindító.
A nap képe
7 millió dollárt ért a jótékony LaFerrari
Hétvégén rendezték meg a Ferrari Finali Mondiali Weekendet az amerikai Daytona versenypályán, ahol egy különleges kivitelű LaFerrarit is elárvereztek a közép-olaszországi földrengés káraiak helyreállítására. A LaFerrari 7 millió dollárért, azaz több mint 2 milliárd forintért talált új gazdára.
Mennyit érnek a szupertraffipaxok?
Az idei harmadik negyedéves baleseti statisztikák alapján sem lehet kijelenteni, hogy a szupertraffipaxok forradalmi javulást hoztak volna a hazai utakon. Az előzetes adatok szerint a személyi sérüléssel járó balesetek száma kis mértékben, 0,8 százalékkal nőtt az előző évhez képest, a növekedés ugyanakkor a könnyű sérüléssel végződő eseteknek tudható be, míg a halálos és súlyos balesetek száma csökkent.
A harmadik negyedéveben a gyorshajtásból fakadó balesetek száma 2,3 százalékkal csökkent éves bázison. Bár legutóbb két éve történt ilyen, még korai messzemenő következtetéseket levonni az adatokból, mivel korábban nagyon nagy kilengéseket mért a KSH. További részletek a Napi.hu hírében.
A tél közeleg
De a futároknak esőben, hóban, fagyban is dolgozniuk kell. Gróf Miklós kollégánk idén egy 50 köbcentis Yamaha Gearrel, a japán postások munkaeszközével vág neki a télnek. Ha kíváncsi, milyenek a 195 centis szerző első tapasztalatai az apró ötvenessel, kattintson ide.
Így látja Michelisz Norbi az elmúlt évét
„Nagyon büszke vagyok az egész évre. Voltak benne hibák, voltak technikai meghibásodások, voltak vezetéssel kapcsolatos hibák, itt elsősorban a rosszul sikerült felállásra gondolok a moszkvai rajtrácsra, ott volt a Hungaroring is, ahol nagy csalódás volt a technikai hiba, de volt nagyon-nagyon sok szép pillanat is. Sőt, azt gondolom, sokkal több felemelő pillanat volt” - ha kíváncsi, mit mondott még Norbi az InfoRádiónak, kattintson ide.
TC Anno: Tényleg kell téli gumi?
"Hány paraméter befolyásolja, hogy milyen hosszú úton áll meg az autó, miután észrevettük a zebrára lépő gyalogost? Ott van az aszfalt, ami szárazon is akár duplájára növelheti a féktávot, ha például a fényesre kopott fehér típusról van szó és nem az érdes feketéről. A reakcióidő. Az útegyenetlenségek. A futóműgeometria, a lengéscsillapítók, a fékrendszer, az ABS." - Stump Bandi publija téli gumi témában ismét aktuális, érdemes elolvasni.
A nap grafikonja
Miért nem jött össze Fangionak Indianapolis?
Fangio eleinte komolyan fontolgatta a részvételt, de végül a távolmaradás miatt döntött. A hír csalódással töltötte el az amerikaiakat, az iparmágnás, egyben óriási motorsport rajongónak számító Floyd Clymer ezért komoly pénzügyi ajánlattal próbálta rávenni Fangiót a versenyzésre. Az ötszörös világbajnok 1958. április 28-án, hatalmas médiaérdeklődés közepette érkezett meg az Indianapolis Motor Speedway-re. Fangio egy, a későbbi Indy versenyző Salt Walther édesapja, George Walther Jr. tulajdonában lévő Kurtis-Offenhauser V6 volánja mögött sikeresen teljesítette az Indianapolis 500 újoncai számára kötelezően előírt Rookie Orientation Programot, legjobb körét pedig a meggyőző 142.9 mph-s (230 km/h) átlagtempóval repesztette végig. A biztató kezdés ellenére végül nem úgy alakultak a dolgok, ahogy az argentin versenyző szerette volna, és kiszállt a versenyből. Ha kíváncsi a teljes történetre, irány az Usaracing blog.
A nap dala
Kerüld el a dugót!
Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!