Szép búcsú a Vipertől

2017.01.24. 08:39

Január 24-én, Timót napján köszönti önöket a Hidegindító. Sok lesz felettünk a felhő, de az északnyugati országrészben felszakadozhat a felhőzet. Pára és köd is várható a na folyamán, miközben a legmagasabb hőmérséklet -7 és -1 fok között alakul. Épp ma 559 éve koronázták királlyá I. Mátyást, és 31 éve annak, hogy a Voyager-2 űrhajó elérte az Uránuszt. 52 évvel ezelőtt halt meg Winston Churchill brit államférfi, és 69 éve született Németh Miklós politikus. Szóljon ma reggel a Bad Company, ami a Sons of Anarchy című sorozatból lehet ismerős. A sorozat megosztóra sikerült, de a zenéi elvitathatatlanul zseniálisak:

Viszlát Bernie!

40 éves korszak ér véget a motorsportban, ugyanis Bernie Ecclestone bejelentette lemondását. A következő nyilatkozatot az Auto Motor und Sportnak tette:

Igen, ma leváltottak, ez már hivatalos. Nem én vezetem már a céget, a helyemet Chase Carey vette át.

További részletek az Indexen.

o-BERNIE-ECCLESTONE-BRIBERY-facebook

Ez ment tegnap

Kipróbáltuk az autót, amiből a legolcsóbb a legjobb, és írtunk a lomok alatt pusztuló Mercedes tanulmányautóról is. A Teslával sem tétlenkednek, éppen a legújabb kihívót nyomták le a teljes értelmetlen gyorsulási versenyben.  

Kávé mellé

A következő generációs Subaru BRZ-ből sem készül turbós változat. A GT86 óvatos ráncfelvarrásáról nem rég írtunk, így a testvérmodell BRZ megújulása is megtörtént, viszont turbót továbbra sem kap. Sokan vágynak rá, de valójában nincs rá szükség, ugyanis a kis kupé így tud - a világ szerencsés részein - megfizethető maradni. A Subaru-eredetű bokszert könnyedén lehetne akár 300 lóerőig feltekerni lélegeztetéssel, de ilyenkor borulna az autó egyensúlya: a nagyobb teljesítmény nagyobb fékeket igényelne, amihez nagyobb kerekeket kéne felszerelni, emiatt teljesen más futóműre lenne szükség, a váltó nem bírná a megnövekedett nyomatékot, és még elég sokáig lehetne sorolni, a lényeg, hogy egy új autót kéne építeni. Ez úgy megdobná a költségeket, hogy a BRZ már nem tudna a megfizethető élményautók mezőnyében játszani. Valószínűleg ugyanezért nem készül nyitható tetejű autó sem, ez ugyanis növeli az autó súlyát, ami szintén a vezethetőség rovására megy. Aki mindenképpen több lóerőre vágyik, az két dolgot tehet: vagy megvárja a teljesen új következő generációs BRZ-t, vagy a végtelen méretű tuning piacról válogat teljesítménynövelőket. (MOtorauthority)

retro-vette1

Jön a hétüléses Mazda CX-5? Úgy tűnik, de eleinte csak Japán kaphat a kis SUV-ból. Még nem tisztázott, hogy az eredeti CX-5-ös csomagtartójába építenek két összehajtható, gyerekeknek szánt ülést, vagy pedig kaszni szinten nyúlnak az autóhoz és megnyújtják a padlólemezt. Ugyan a nagyobb CX-9-est már eleve kínálják ennyi férőhellyel, de a távol-keleti országokban népszerűen az efféle kivitelek. A motorpaletta nem változik, ugyanúgy marad a kétliteres, 2,5-es benzines Skyactive és a 2,2-es dízel. Elképzelhető, hogy a szigetország után a világ többi része is kap a sokszemélyes Mazda SUV-ból.

2017-mazda-cx-5-japan-0

Viper rajongók rekordot állítanának fel a Nürburgringen. Bár a modell idén búcsúzik, még mindig népes rajongótábort tudhat magáénak, ami nem csoda, hiszen a készítői kifejezetten egyedi szemlélettel álltak a sportkocsitervezéshez: a korai példányokban nem hogy ABS, de még kipörgésgátló sem volt, a motor viszont egy nyolcliteres szívó V10-es, a leggyengébb generációkban is több mint 400 lóerővel. Ugyan az évek során már egy-egy biztonsági kiegészítő is beszivárgott a modellbe, a de az egyszerű, brutális alapok megmaradtak, és a Viper vezetése még mindig az átlagosnál jóval komolyabb vezetési tudást kíván. Bár Viperrel gyorsan menni nehéz, de nem lehetetlen, most néhány tulajdonos búcsúképpen körrekordot akar felállítani a Nürburgringen. Ez persze nem olcsó buli, a vállalkozóknak 160 ezer dollárt kell összeszedniük, ami lefedi a pályabérletet, az utazást és a két autó egyéb költségeit. Ezt közösségi finanszírozással akarják megvalósítani, és jó hír, hogy öt nap alatt már 46 ezer dollárnál tartanak. A jelenlegi körrekord 6:57, ezt egy Porsche 918-assal állították fel, a Viper ACR legjobb ideje 7:12. A rajongók célja, hogy visszaszerezzék a címet, ezzel mondva búcsút rajongásuk tárgyának. Most pedig nézzék meg Winklert, ahogy megküzd az autóval:  

Közlekedés

Az Útinform a következő eseményeket hozta e a Hidegindító megjelenéséig:

  • A 3-as főúton, Miskolc belterületén a Király utca és Dankó Pista utca kereszteződésében egy személyautó gyalogost gázolt el. A 184-es km-nél a 2x2 sávos szakaszon a városból kivezető oldalon egy sávot lezártak.
  • A 75-ös főút 51-es km-nél Nova település közelében felborult egy kamion. A három sávból kettőt lezártak. A forgalmat egy sávon váltakozó irányban engedik

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A mai műsor

A BMW 3-as sorozatának japán remakejeként 1999-ben mutatkozott be a Lexus IS modellcsalád. A Toyota luxusmárkája azóta a harmadik generációnál és az egymilliót meghaladó összesített eladási eredményeknél jár. Az idén aktuális a modellciklus félidejekor esedékes frissítés, de a Lexus nem vitte túlzásba a dolgot. Új lámpák és lökhárító, még hangsúlyosabb Darth Vader száj, egy mérettel nagyobb központi tablet és áthangolt futómű jelenti az újdonságot. A hibrid motoros változatot Róma mellett próbáltuk ki. - Tóth Zoli kolléga Lexust vezet

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.