Élménydriftereztetés főállásban?

2017.06.06. 08:31

Szép hétindító kedd reggelt június 6-án, a Norbertek, Artemiszek és Líciák neve napján. Ha hihetünk az előrejelzéseknek, a mai lesz a hét legszelesebb, legcsapadékosabb napja, de a múltheti jó idő várhatóan csak hétvégére ér vissza az országba.

Ami a németnek a Nordschleife-taxi...

... az a japánnak a drifttaxi az Ebisu Circuit-en. Ezen a Japánban nagy hírű pályán szolgál két helyi, mint főállású élménydriftereztető. Kumakubo és Suenaga egy-egy 400 lóerős Toyotával égeti a gumit naphosszat a pályán és szervizútjain. Az egyórás csapatás ára hatvanezer forintnyi jen, de azt mondják, ez még alkuképes, ráadásul nem per fő, hanem per autó. Szóval a szolgáltatás egész hozzáférhető, csak ugye Japán van rohadt messze. Ha nincs pénzed elutazni, se időd, hogy megnézz tizenkét percet a drifttaxizásról, tekerj mindjárt a hetedik percre, onnan jön a nettó veretés.

Hírsaláta

  • Májusban az egy évvel korábbinál kettővel több munkanap miatt emelkedtek az új autóeladások Németországban, azonban a dízel járművek eladása csökkent a német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt pénteken közzétett jelentése szerint. Májusban 324 ezer személygépkocsit értékesítettek Németországban, 12,9 százalékkal többet, mint 2016 májusában. A dízel autók eladása tovább csökkent az év ötödik hónapjában, részarányuk 40,4 százalékra mérséklődött az összes személygépkocsi-eladásokban az áprilisi 41,3 százalékról. A benzines autók piaci részesedése 56,8 százalék lett az áprilisi 55,9 százalék után. Májusban a benzines autók eladása 22,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a dízel autóké pedig 1,4 százalékkal csökkent. Az alternatív hajtású autók értékesítése növekedett májusban. Teljesen elektromos autót 1520-at adtak el májusban, 158,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a hibrid autók eladása pedig 134,0 százalékkal 6843-ra emelkedett. Az autógázzal (LPG) hajtott személygépkocsik eladása 79,3 százalékkal emelkedett, a cseppfolyósított földgázzal (CNG) hajtott autóké viszont 46,6 százalékkal csökkent. (MTI)
  • Hurrá, megvan a nyolcezredik Huracan. Három év kellett a Lamborghininek, hogy legyártson nyolcezret a Gallardo-utódból, az ügyeletes középmotoros V10-es autójából. A hír csak egy semmitmondó mérföldkőnek tűnik, annyiban viszont beszédes, hogy az előd Gallardóból tízéves pályafutása alatt mindössze 14 022 darabot gyártottak az olaszok. Ha így megy tovább, a Huracanból ugyanennyi idő alatt meglehet a 25-30 ezer is. Témába vágó számmisztika: az első totálkáros Huracan az M7-esen tört össze '14 nyarán. Kiégett torzóját még meg is látogattuk egy hegyhátsáli bontóban.
btee

Horror Annavölgyön

  • Durva jelenet játszódott le szombat este a Komárom-Esztergom megyei Annavölgyön. A sztori egy helyi fagyizó teraszán indult. Itt veszett össze apjával egy 21 éves helyi srác, majd a dulakodássá fajult szóváltás után az autójába sietett, hogy azzal üsse el. A gázolás sikerült, bár az autóval végül egy villanyoszlopnak hajtva állt meg. Az autó alá szorult apát súlyos sérülésekkel szállították kórházba, az – egyébként ittas – fiú ellen emberölés elkövetésének megalapozott gyanúja miatt büntetőeljárást indítottak. (Index.hu)

A norvégoknál már a komp is elektromos

Teljesen elektromosáram-meghajtású komp fog közlekedni Norvégia egyik leghíresebb fjordjában 2018 áprilisától - jelentette be a kompot működtető hajózási vállalkozás. A Future of the Fjords (A fjordok jövője) nevű komp a világ első, teljesen elektromos árammal működő vízi járműve lesz, amelyben nincs belsőégésű motor - közölte a Bellona környezetvédelmi szervezet. A 42 méter hosszú katamarán 400 személy szállítására lesz képes, 16 csomóval (mintegy 30 kilométer/óra) fog haladni, és két 300 kilowatt teljesítményű elektromos motor hajtja - ismertette a komp jövőbeni tulajdonosa, a The Fjords az Oslo közelében megrendezett kereskedelmi hajózási bemutatón.

nznrz

A kompot egy norvég hajóépítő vállalat készíti, és az UNESCO világörökségi listáján szereplő Naeroyfjordban, valamint a szomszédos Aurlandsfjordban közlekedik majd. Norvégia, a világ egyik legnagyobb kőolajtermelője, a közlekedés villamosításának élharcosa. Az országban adják el (egy főre számítva) a legtöbb elektromos autót, és jövőre áll forgalomba a világ első elektromos meghajtású part menti hajója. A norvég hajótulajdonosok társasága csütörtökön ismertette azokat az új célokat, amelyekkel segíteni akarják a párizsi klímavédelmi megállapodás megvalósítását. Ezek sarokköve, hogy 2050-re felére, 2100-ra nullára csökkentik a norvég tengeri flotta szén-dioxid-kibocsátását.

Az Ampere
Az Ampere

A nagy tengerhajózási hagyományokkal bíró Norvégia 2015-ben állította forgalomba első elektromos kompját, az Amperét, amely 350 utast és 120 gépkocsit szállít. Az Amperének azonban van hagyományos belsőégésű motorja, hogy szükség esetén azt használja - magyarázta a Bellona illetékese. A hajózás az a szektor, amelynek villamosításával rengeteg üzemanyagot megtakaríthatunk, akár a hibrid megoldásokkal, akár a teljesen elektromos működtetéssel - mondta Frederic Hauge, a szervezet elnöke az AFP francia hírügynökségnek. Az akkumulátorok ára csökken. Ugyan ma még drága, de megy lefelé az ár - tette hozzá. A Fjords társaság is működtet már egy hibrid kompot, a dízel- és árammeghajtású járművet 2016-ban a hamburgi nemzetközi hajózási vásáron az év hajójának választották. (MTI)

Kerüld el a dugót!

Tájékozódj az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben, a Waze-zel. Jelmondatunk: több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyíts a térképen a környéketekre!

Anno június 6

Kereken ötvenhét éve annak, hogy egy 24 éves brit srác elindult élete első Formula-1-es versenyén jóbarátja, Colin Chapman autójával. A srác Jim Clark volt, az autó egy Lotus-Climax, a futam pedig az 1960-as holland nagydíj. Clark itt ugyan nem ért célba, de három évre rá nem csak a holland fordulót, de a komplett világbajnokságot megnyerte. 1964-ben győzött az Indy 500-on, '65-ben pedig újrázott a világbajnokságon. Három évvel később útban volt harmadik címe felé, ám egy megnyert szezonnyitó után halálos baleset érte a Hockenheimringen. 

Clark és Lotusa az 1967-es brit nagydíjon
Clark és Lotusa az 1967-es brit nagydíjon