A kupé Audi A8 már létezik

2017.07.12. 08:37

Kéne?

Tegnap bemutatták az új A8-as Audit, aminek a felszereltségéről sokat elmond, hogy a hátsó utasok még talpmasszázst is kapnak. Az Audi ma vitathatatlanul tagja a német prémiumtriónak, de nem volt ez mindig így, a kilencvenes évek elején még csak karcolgatták a kategóriát, igaz, az első generációs A8-as elég jól sikerült. A Mercedesnek már évtizedek óta létezett pazarló kupéja az S osztályból, és a BMW is próbálkozott egy a 7-esnél is nagyobb kétajtóssal, ez volt a 8-as, amely akármennyire is kultikussá vált azóta, a maga idejében nem tudott átütő sikert aratni. És az Audi vezetőségének a fejében is megfordul a gondolat, hogy a legnagyobb autójából készítsen kupét, egy darab meg is csináltak. Az ingolstadtiak a müncheni IVM Automotive fejlesztőcég segítségét kérték, akik az övvonal felett lendületes tetőt húztak az autóra, a kész autót 1997-ben mutatták be. A végeredmény szokatlan, de harmonikus, viszont talán érthető, miért nem lett belőle semmi. A korabeli S-osztály, és főleg a 8-as BMW markánsan eltért a limuzinoktól, a kísérleti A8-as pedig olyan, mint akármelyik másik, csak kevesebb ajtóval. A hatalmas kupék mellett végül csak a Mercedes tartott ki az új évezredben, de egy ideje csepegnek hírek az új 8-as BMW-ről. A Mercinek folyamatosan van ilyen a kínálatában, így az lenne meglepő, ha pont az Audi maradna ki a buliból, főleg, hogy minden részegység ott van a polcon egy ilyen autó megépítéséhez.  

geo-metro-xfi

Otthon inkább ne

Az a csodálatos a Youtube-ban, hogy egyszer ötlet köré építve is lehet sikeres csatornát építeni. A What's Inside?-ról például mindent elmond a neve: kiderítők, hogy mi van dolgok belsejében. Nem ám szakszerű szétcsavarozásra kell gondolni, ahogy a Gizmodo tenné, a Tesla akkujának csigás íjjal mennek neki, ledobják a háztetőről, mindezt azért, hogy kiderüljön, mi van a cellákban. A rombolás nem öncélú, egy kis info is jut a tainment mellé: mielőtt atomjaira zúznák a modult, egy elektromos járművekkel foglalkozó szakember elmeséli, hogy mi, és miért kerül a modulba. A Tesla Model S P85 akkucsomgja 85kWh-s, 16 ilyen modulból épül fel, ezek 7000 darab cellát tartalmaznak.  Jó szórakozást: 

Amit sosem fogunk vezetni

A Ferrari 812 Superfast neve egy középkategóriás pillanatragasztóéra emlékeztet, viszont ettől függetlenül a ma kapható leggyorsabb orrmotoros Ferrari. A 6,5 literes V12-es 800 lóerős, ráadásul bármiféle feltöltés nélkül tudja ezt a teljesítményt. Az autóban persze nem ez az egyetlen érdekes technika, ez a látványos szemléltetővideó éppen az összkerék-kormányzással és a futóművel foglalkozik:

Útinform

A Hidegindító megjelenéséig a következő híreket hozta az Útinform

  • A 33-as főúton, Tiszafüred belterületén egy személygépjármű villanyoszlopnak hajtott, ami az útra dőlt. A 38-as km-nél az utat teljes szélességében lezárták, a forgalmat önkormányzati utakra terelik.
  • A 4-es főúton, Ceglédbercelnél az 58-as km-nél egy személyautó kamionnal ütközött össze. A fél útpályát lezárták.
  • Az M1-es autópályán, Hegyeshalomnál a határátkelőhelyen zavartalan a forgalom.

Waze!

Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.