A legvadabb terepes-Merci

2017.07.28. 07:40

Kéne?

Az emelt hasmagasságú, strapabíró műanyagokkal körbevett autók nagyjából annyi terepjáró-képességet nyújtanak, ami az átlagos autósnak éppen elég. Ilyen az Audi Allroad Quattro, a Volvo V90 XC, és hamarosan megkezdődik a Mercedes E osztály dagonyázós változatának forgalmazása is. Az All Terain a fenti receptet követi, vélhetően sikeres is lesz, hiszen aki nem akar SUV-ot venni, de néha közlekedne földúton, az megtalálja a számítását. Ebből az autóból készült egy izgalmas egyedi példány, ami azt mutatja meg, mi lenne, ha semmilyen szabályozás nem kötné a mérnökök kezét. Az ötlet Jürgen Eberle fejéből pattant ki, aki a Mercedesnél dolgozik tervezőként, az eredeti All Terrainon is dolgozott. Szerette volna megmutatni, hogy mit lehetne még kihozni a koncepcióból, ezért az Unimogéhoz hasonló portáltengelyeket tervezett a kombi alá, így 40 centire nőne a hasmagasság. Ehhez jönnének a 31 colos kerekek, és persze olyan sárvédőívek, amelyek alá be is férnek. Az autó most 20 centivel szélesebb, mint a terepesítés előtt, a hajtásáról pedig egy 330 lóerős, 3,5 literes turbómotor gondoskodik. Bár elég keményen néz ki, valószínűleg az autó inkább csak tanulmány, amolyan formai kísérlet, hiszen sem diffizárak, sem más, terepezéshez kellő berendezések nincsenek benne. Az autóból szigorúan csak egy darab készült, bár mivel a Mercedestől nem állnak messze a meghökkent terepjárók, lehet, nem lenne meglepő, ha  egy kisebb széria ebből is épülne, mint a G 63 AMG hatkerekű változatából. 

Tegnap

Óvatosan a szerpentinen

Ha valahol van egymás mögött pár jó kanyar jó minőségű aszfalttal burkolva, ott előbb utóbb feltűnnek azok az emberek, akik nem azért autóznak, mert dolguk lenne, hanem mert élvezik. A Honda S2000 a világ egyik legjobb roadstere, a remek súlyelosztás és a jó futómű miatt könnyen azt hiheti a sofőr, hogy nincs az a kanyar, amit az autó ne venne be, és ez bizony sokszor balesethez vezet. Ezen a motoros sisakkamerával készített felvételen az látszik, ahogy az autó megcsúszik, de a sofőr nem jól korrigál, emiatt a sziklának vágódik. Ahogy az autó lepattan a falról, majdnem a motoros elé csúszik, viszont az szerencsére kikerülte. Senki sem sérült meg, de a Hondának szüksége lesz egy alapos felújításra. 

Időjárás

A nap elején még előfordulhatnak kisebb felhők, az északi országrészben még akár futó záporok is, viszont után a legtöbb helyen kisüt a nap. Megélénkül az északnyugati szl, de legalább a hőmérséklet ismét elkezd nyárra emlékeztetni, és a hőmérséklet 26-31 fok között alakul. 

Az utolsó mindig különleges

Kevés olyan rétegmodellnek van akkora rajongótábora, mint a Mitsubishi Lancer Evo kiadásainak. Közel 300 lóerős turbómotor, összkerékhajtás, jó futómű, nagy szárnyak, és persze néhány fényes siker a rali VB-n. Talán azért, mert már nem gyártják, talán azért mert a forma mostanra érett igazán ordassá, de az Evo széria utolsó darabjai keresetté váltak. Most például egy Evo IX MR cserélt gazdát az e-Bayen több mint 137 ezer dollárért, azaz közel 36 millió forintért. Persze nem egy rommá hajtott darabról van szó, az Evo IX-esben mindössze 15 kilométer van, és még senki sem vette a tulajdonába. Az autót egy amerikai Mitsubishi kereskedés rendelte még évekkel ezelőtt, és nem is hozták ki a raktárból, amíg az Evo X-es generáció gyártása le nem állt. Akárki is találta ki a befektetést, most valószínűleg elég jól járt. 

Zero-Owner-Mitsubishi-Evo-IX-MR-7-

Útinform

A Hidegindító megjelenéséig az Útinform a következőkre hívta fel a figyelmet:

  • Az M1-es autópályán, Hegyeshalom felé Óbarok közelében egy személyautó motorossal ütközött össze. A 41-es km-nél csak a belső sáv járható. Torlódásra készüljenek!
  • Hegyeshalomnál az M1-es autópályán és az 1-es főúti határátkelőnél a ki- és belépő forgalom zavartalan.

Waze!

Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!