Már az utakon a Tesla kamionja?

2017.10.11. 08:36

Szép reggelt október 11-én, a hét várhatóan egyetlen esős napján, egyben a Brigitták, Placidák és Zelinák neve napján. Ez itt a Totalcar reggeli hírcsokra, a Hidegindító.

Ez már a Tesla kamionja?

A héten már megtudtuk: nem sikerül tartania az eredeti bemutató dátumát és október 26-ról november 26-ra tolódik a Tesla nyergesvontatójának nagy leleplezése. A Tesla épp azon igyekszik, hogy a hurrikán sújtotta Puerto Rico áramellátását segítse, van elég dolguk a Model 3 bevezetésével is – ez viszont nem jelenti, hogy a villany-kamion fejlesztése ne folyna csúcstempón a háttérben. Az egyelőre Seminek becézett kamion bódéját nemrég már elkapták a lesifotósok, most viszont valami olyat videózott valaki egy parkolóból, ami könnyen lehetett a villanyhajtás közúti tesztje. 

A Jalopnik találata a videót, amin egy mezei nyergesvontatót látni egy gyanúsan nagy és furán pozicionált dobozzal a hátán. Bár konkrétumokat még nem tudni, várhatóan a Tesla valahogy így helyezi majd el villany-kamionja akkumulátorait, legalábbis azok jó részét igaz, várhatóan azokat majd eltakarja a hosszú, csinos bódé. A videózott kamionnak ráadásul gyanúsan nincs motorhangja, amikor elindul, így könnyen lehet, hogy a Semi hajtását kapta el a videós, de ha így is volt, Elon Muskék valószínű sosem vennék a nevükre ezt a fura hibridet. 

Hírsaláta

  • Michelisz Norbiban a Honda minden reménye. A túraautó-világbajnokság pontversenyét vezető Tiago Monteiro nélkül rendezik hétvégén a sorozat következő fordulóját. Michelisz csapattársa augusztus szenvedett komoly tesztbalesetet, amiből még nem épült fel, így hiába áll a pontverseny élén, ki kell hagynia a kínai futamot. Ezzel nagy esélyt ad a bajnoki címért folyó küzdelemben a jelenleg második Thed Björknek valamint a harmadik Michelisznek, aki hiába került egy nagy lépéssel közelebb az év végi győzelemhez, csalódottságáról írt tegnap megjelent posztjában.  
Balra Monteiro, jobbra Norbi
Balra Monteiro, jobbra Norbi
  • A Panasonic Corp. szerint 2022-ben már kereskedelmi forgalomba kerülhetnek a cég járműelektronikai rendszerét használó önvezető autók - jelentette be kedden a japán elektronikai konszern. A Panasonic járműelektronikai rendszere kis és közepes sebességgel teszi lehetővé a járművek autonóm közlekedését, beleértve az önálló parkolást is. "Tudjuk, hogy még le vagyunk maradva riválisainktól" - mondta Sóicsi Goto (Shoichi Goto) a Panasonic autóipari kutató divíziója képalkotási és szenzor technológiai részlegének igazgatója. Hozzátette: "a televízió- és kameratechnológiában szerzett tapasztalataink alapján kifejlesztett saját képfeldolgozó integrált áramköreinkkel azonban jelentős előnyre fogunk szert tenni". A Tesla Model 3 elektromos autó kizárólagos akkumulátor beszállítója, a Panasonic járműelektronikai fejlesztésekkel kívánja új üzleti alapokra áthelyezni tevékenységi profilját az okostelefonok és szórakoztató elektronikai cikkek heves árversennyel szorongatott piacáról. A Panasonic a 2022 márciusával záródó pénzügyi évre már közel duplájára, 2,5 ezer milliárd jenre (22 milliárd dollár) tervezi növelni járműelektronikai üzletágának a bevételét a 2017 márciusáig tartó pénzügyi évben elért 1,3 ezer milliárd jenről. (MTI)

Anno október 11. – Alfonso de Portago tragédiája 

Ma 89 éve született Alfonso de Portago, az autósport-történelem egyik legtragikusabb balesetének főszereplője. Portago arisztokrata családba született, így fiatal éveiben sokféle sportot űzött, bobbal még olimpikon is volt, de az ötvenes évek javát az autósportban töltötte. Kisebb sikereket szerzett különféle sportautóversenyeken, Peter Collinsszal váltott versenyzésben még egy Forma-1-es dobogó is összejött neki. Gyors volt, de nem tartozott a legnagyobb tehetségek közé; kemény, pazarló versenyzőnek ismerték. Az f1classic blog írta róla... a szaksajtó „két autós pilótának” keresztelte el, mivel egy-egy futam alkalmával egy kocsit biztos tönkre tett kőkemény vezetési stílusával: nyírta a féket, a kuplungot, a motort, vagy egyszerűen csak összetörte a gépet.

e

Portagót pályafutása kezdetétől szoros kapcsolat fűzte a Ferrarihoz, 1955-re pedig már Enzo Ferrari segítette pályáját. A hírhedten nagy hajcsár Enzo Ferrari volt aki 1957-ben elkergette a spanyolt élete utolsó futamára, a tragikus Mille Migliára. Olaszország legnépszerűbb autóversenye volt ez akkor, egy esztelen száguldás az ország útjain, rengeteg veszéllyel. Tudta ezt Portago is, aki rettegett a versenytől, de hiába adott hangot félelmének a sajtóban is, Enzo Ferrari megfenyegette, hogy vagy elindul, vagy elválnak útjaik. 

Portago a Mille Miglián
Portago a Mille Miglián

1957. május 12-én Portago az utolsó szakaszokra készült a Mille Miglián. Az Apenninek után az ötödik helyen állt, és jó esélye volt rá, hogy a ferraris belharccá lett élmeccsben alulmaradjon tapasztaltabb kollégái mellett. Enzo Ferrari ekkor állítólag komoly nyomást helyezett rá és azzal tüzelte, hogy legalább a belga Gendebien  verje már meg, aki egy korábbi Ferrarival megy és szégyen lenne, ha azzal elverné. Portago pedig lázba jött, annyira, hogy még a szerelőit is elkergette, akik új gumikat szereltek volna autójára a gyilkos hegyi szakasz után. Időt spórolt és szétkopott abroncsain elindult az utolsó hajrára a Pó-síkságon.

Portago Ferrarija a tragédia után
Portago Ferrarija a tragédia után

Portago nagyjából 250 km/h-val száguldott széles utakon, amikor a Ferrari bal hátsó abroncsa szétrobbant és az autó az út menti tömegbe vágódott. Portago és mellette ülő navigátora és jó barátja, Eddie Nelson már a becsapódáskor szörnyethaltak, de az elszabaduló autó még további kilenc nézőt megölt. Az olasz sajtó forrongott az eset után, sőt, még a politikusok és a Vatikán is felszólalt a Mille Miglia és Enzo Ferrari ellen. A futam történelme a balesettel véget is ért, ebben a formájában nem rendezték meg többé, a Ferrari-vezér ellen pedig vádat emeltek. A vád nem a balesetbe hajszolásról szólt, hanem arról, hogy megfelelő gumik voltak e Portago autóján.  Sokáig vizsgálódtak erről, végül tíz év után az államügyész lezárta az ügyet. (A teljes sztori sokkal hosszabban és érdekesebben itt olvasható)   

Nem lehet mindig Porsche vagy Ferrari 

Jó ideje nem lógott ki annyira videó a mindig szuper Petrolicious példás sormintájából, mint a tegnapi epizód. Cukiságra felkészülni, íme szűk hat perc audiovizuális mosolygyár. Aki pedig elolvasná, mi is az a Brütsch Mopetta, ide klikkeljen.

Kerüld el a dugót

Zárásként pedig álljon itt minden Hidegindító kötelező bútordarabja, a Waze jelenidejű közlekedéstérképe. Dugó- és balesetmentes utat mindenkinek!

Ennyi volt mára a Hidegindító. Rengeteg friss autós tartalomért irány a Totalcar címlapja.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.