Bölény a pályán
A pályán stabil, mint az Eiffel-torony. A hátsókerék-hajtás
ellenére nehezen fordul keresztbe, és a Mercikre (is) jellemző
kibillenő kerekes első futómű miatt nagyszerűen kezelhető még ebben
a ritka esetben is. Kapzsi elmondta, hogy ahol a Ladások 2-esben
nem csak kifarolnak, hanem már meg is perdülnek a nagy sebesség
miatt, ott ő padlóig nyomja a gázt és simán elfordul... Persze
ilyen történeteket mindig hallani ralis berkekben, de tény, hogy
Bölény idén sikeresen versenyzett. H2 kategóriában 3. lett az év
végi összesítésnél, és a kétkerékhajtásúak mezőnyében - ahova pedig
sokféle autó befér - is a bronzérmet csípte el.
Az alkatrészellátás még a versenyváltozathoz sem mondható
rossznak. Kapzsi szerint minden jó hozzá, amit az utcaihoz
gyártottak. Persze csak az eredeti alkatrészek, mert az
utángyártottakat Bölény nem szereti, egy tized másodperc alatt
kinyírja őket, legyen az bármi. Nem érdemes velük foglalkozni. Az
első futómű például év eleje óta nem kapott, mert nem is igényelt
törődést. Egyedül a Hardy tárcsák szakadtak el párszor ("megette a
Bölény"), de azok is szerelési trehányságból. Ha pedig már cserélni
kellett, az erősebb motorhoz való - szintén utcai - Hardykat rakták
be. Azóta sincs gond velük.
Kapzsi szerint aszfaltos pályákon gyenge a motor, már úgy
érzésre. De az is lehet, hogy csak a túl hosszú váltó-áttételezés
miatt érzi így. Amikor krosszozott az autó, háromsebességes váltót
használtak - ott nagyon fontos a rajt - de az idők folyamán az is
elkeveredett. A három sebesség viszont most is elég lenne bele,
mivel annál följebb mostanában sem nagyon kellett váltani. Murván
viszont verhetetlen. Nagy, széles, lapos tepsi, oda elég erős is,
és az említett váltóáttételek miatt szinte csak pumpálni kell a
gázt, nem kell kevergetni a benzint.
A tetőn elhelyezett levegőbeömlő nyílás (amit egyesek
lenapfénytetőztek...) több funkciót is ellát. A murvás szakaszokon
nagy gondot jelent az utastérbe beszivárgó por. Ez az alsóbb
régiókban található illesztési hézagokon, vízlefolyó lukakon, és
egyéb réseken nyomul be. Verseny közben eléggé zavaró, mikor a
szemünk előtt egyre nagyobb sűrűségben szállongó homoktól nem
látunk ki a szélvédőn. A kiküszöbölés megoldását a tátika
(hivatalos név) hozza.
Az autó tetején viszonylag pormentes a levegő, és ha minden más ablak be van zárva - ez Bölény esetében nem nehéz, mert az oldalsó üvegek helyére fix plexilapok kerültek a súlymegtakarítás miatt - a tátika pedig nyitva, akkor a rajta beáramló levegő nyomást hoz létre a kabinban, így nem tud alulról benyomakodni a por. Ezen kívül szellőztetésre is alkalmas, ha az ajtókkal valamiért nem lehet legyezni.
Végül egy fizetett hirdetés. Bölény eladó. A csak komoly
érdeklődők a szerző e-mail címén kaphatnak felvilágosítást a
részletekről. Én mondom, minden pénzt megér, másnak...
|
< >