A legdurvább Passatok

2003.05.09. 08:57

A tunerek ritkán léptek túl a szemöldök-bazinagyfelni-fólia-gyárispoilerkit-krómkipufogó alapokon. Úgy tűnik, tendencia a felnik irreális növekedése. Golfból például rengeteget láttunk, de egy sem adta 18-as felniméret alá (a gyári alapméret 14-es).

 
 

Régebben a hifi- és a tuning cégek egyfajta szimbiózisban léteztek, legalábbis ami a közös kiállításokat illeti. Idén azonban gyakorlatilag egyetlen tuningcég sem képviseltette magát saját standdal a sinsheimi autóhifi show-n. A kiállított járgányok között azért láttunk egy-két érdekesebb darabot.

 
   
   

A "nemlétező" autók között a JBL demóautója, az egyszerűen csak Hotrod névre hallgató retro fantázia vitte a prímet. Az autót átnézve elvileg működőképesnek ítéltük, bár a beépített, kérdőjeles eredetű V8-as ereje az alkalmazott hajtásláncot erősen megterhelheti.



 
   
 

A barcelonai rendszámú, Magallan fantazianevű csodáról még ennyit sem tudtunk meg. Trélerrel hozták-vitték, de az egyébként roppant mosolygós kiszolgálószemélyzet éppen azokon a világnyelveken nem társalgott, amiken én teszteltem őket. Gondoltam, az autón feltüntetett internet címen majd okosabb leszek, de hazaérve kiderült, hogy hiú az ábránd.



 
   
   

A katalán űrjármű közelről is kellően kifinomultnak tűnt, a részletek kidolgozottsága alapján azt sem zárnánk ki, hogy ebből az autóból nem ez az egyetlen példány készült.






 
   
 

A legtöbb kiállított autóhoz persze alapértelmezésben is hozzányúltak a tunerek, de ritkán léptek túl a szemöldök-bazinagyfelni-fólia-gyárispoilerkit-krómkipufogó alapokon. Úgy tűnik, tendencia a felnik irreális növekedése. Golfból például rengeteget láttunk, de egy sem adta 18-as felniméret alá (a gyári alapméret 14-es). Az extrém felniken szinte kivétel nélkül a Dunlop abroncsait láttuk.

 
   
   

A legőrültebb ötleteket Passatokon mutatták be. A Dupla-Passat korábban is feltűnt már kiállításokon: egy kombi Passathoz utánfutóként csatlakozik egy szinte komplett újabb Passat kombi. A motortere hiányzik csupán, meg az első futóműve, viszont ugyanolyan síbox van a tetején, mint a vontató autónak. A belsejében természetesen házimozit alakítottak ki, a csomagterében pedig H0 terepasztal és egy működő sörcsapoló kapott helyet.

 
   
 

A másik kombi Passaton először nem is venni észre semmi különlegeset, persze a malomkeréknyi felniket leszámítva.. De ha jobban megnézzük - az az első ajtó bizony elég hülyén nyílik. Az autó különlegessége még a pótkerék helyére épített low-rider kompresszor, amit a vezetőülésből távirányítóval lehet működtetni. Ilyen táncoló autót többet nem is láttunk a kiállításon. Úgy látszik, egy értelmetlen divat szép csendben kimúlt.

 
   
   

A legszebb autó címet talán ennek a 206-os Peugeot-nak adományoztuk volna, amelyet a híres francia tuner, Patrice Parot készített. Ő egyébként a Fast and Furious (Halálos iramban) második részének autóiért is felelős.




 
   
 

Részleteiben is szép és eredeti elképzelések teszik stílusossá a Sony demóautóját, de a legnagyobb szám a matt fekete fényezés. Bármiben lefogadom, hogy a közeljövő őrületét előlegezi meg ez a dizájn. A kis kabriót egyébként szívesen elvittem volna egy körre, már csak a hátsó könyöktámaszból kilógó nitrópalack miatt is. A gyárilag 137 lovas kétliteres így állítólag 220 lóerőt ad le. A 19 (!!) collos TSW felnikre 235/35-ös Yokohama gumik kerültek.

Ez a pózna vége, tovább mászni veszélyes.