![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindhárom kompresszoros V8-as motorral és
kormányról kapcsolható ötsebességes félautomata váltóval kerül
forgalomba, és egyikük a legerősebb E-osztályos Merci ami valaha
létezett. Az alapfelszereltségen kívül az új AMG katalógusba már
olyan kiegészítések is bekerültek, mint az Airmatic felfüggesztés
és az ABC, Active Body Control.
A feltöltéstől az 5,5 literes V8-as motor teljesítménye
jelentősen megnőtt. Az E55 AMG 470 lóerő és közel 700 Nm leadására
képes.
0-100-as ideje 4,7 másodperc, a 0-200 16,1. A végsebességet
német szokás szerint 250 km/h-ra korlátozták.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elegánsabb és nagyobb S55 AMG 490 lóerőt
tud, és jelentős többletsúlya ellenére is 4,8 másodperc alatt futja
meg a 100 km/h-t álló helyzetből. Ennyi a CL55 AMG ideje is.
Affalterbachban, az AMG közpotjában készítik a motorokat, és
a kompresszoron kis tábla viseli a szerkezet felszerelését végző
mérnök nevét. A feltöltő készletben benne van egy töltőlevegő-hűtő,
valamint megerősített hengerfejek, szelepek, dugattyúk és
hajtókarok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az AMG állítása szerint a legújabb Speedshift váltó kapcsolásai a korábbinál 35 %-kal gyorsabbak. Az első fékek felülete majdnem kétszer akkora, mint a széria E500-ason. 18-as felnik, AMG bodykit és V8 KOMPRESSOR felirat teszik összetéveszthetetlenné az új modelleket. A 250 km/h-s tiltás ellenére az E55-ös kilométeróráját 320 km/h-ig skálázták.
