Megjelentek az első információk az Opel
különleges luxusautójáról. A Vectra széria csúcsát képviselő autó -
ahogy a tanulmányautó-változat is - nehezen sorolható kategóriákba.
A kisebb modellekre jellemző csapott hátú felépítés és a nagy
helykínálat leginkább a Renault Vel Satist idézi, bár a Signum
vonalvezetése valamivel dinamikusabbnak hat. A formai megoldások
egy része egyértelműen a Vectráról származik,
az arányok azonban önálló egyéniséget kölcsönöznek az
autónak. A Signum alig 40 mm-rel hosszabb mint a Vectra,
ugyanakkor tengelytávja 130 miliméterrel nagyobb, ami a
kombiszerűen vezetett tetővonallal együtt kivételes helykínálatot
biztosít a hátsó utasok számára.
A kényelmet a szokatlanul széles határok közt állítható hátsó
üléssor fokozza, amely két külön ülésként 13 cm-es úton
csúsztatható előre és hátra, támlája pedig
akár 28 fokos szögbe is dönthető. Az ülés további
érdekessége a középen előredönthető támla, amely nem csak karfaként
használható, de két kihajtható tálcát, egy hűthető rekeszt,
pohártartókat és egy 12 voltos csatlakozót tartalmaz, ráadásul
innen is szabályozható a beépített audioberendezés. Emellett a
hátsó utasok rendelkezésére áll a plafonra szerelt olvasólámpa és
öt kisebb rekesz is. Az elöl utazóknek sem lehet okuk panaszra:
üléseik légkondicionáltak és nyolc különböző módon állíthatóak.
Ami a műszaki részleteket illeti, a Signum egyelőre három
motorral készül: a legkisebb egy 2,2 literes 155 lóerős közvetlen
befecskendezéses benzines, az erősebb modellek kedvelői pedig egy
175 lóerős kétliteres turbó és az Isuzu-féle 177 lovas 3 literes
V6-os turbódízel közül választhatnak.
Az autó hivatalos bemutatójára 2003 tavaszáig, a következő
Genfi Autószalonig várnunk kell, az első példányokat pedig jövő
nyáron kaphatják kézhez tulajdonosaik. Az Opel nagy várakozásokkal
tekint az új modell bemutatása elé, hiszen terveik szerint a
Signumnak és a hozzá hasonló különleges modelleknek, így a
Merivának és a Zafirának hamarosan
a cég eladásainak 40 %-át kellene lefedniük.